Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ska man vara livrädd eller hoppfull? 🤔

Jag hoppas verkligen det är något positivt! 🤞
Kan lika gärna vara att man lämnar NATO...
Det är nog mest en massa hetluft och skrytande vi har att se fram emot.
Typiskt sånt där som man kan kommentera med "This could have been an email."

Men det är väl möjligt att han har något av substans att säga med.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
USA faller brant ner i recession, men det är ju förstås Bidens fel att stora delar av världen nu börjat bojkotta amerikanska produkter.
Den senaste uppdateringen avslöjar att såväl konsumtionen som investeringar spås ha gått upp i rök.

Själv valde jag bort Colgate idag men jag gjorde lite dåligt research för Pepsodent som jag köpte istället visade sig också ha amerikanska kopplingar.
Alltid lär man sig nåt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
USA faller brant ner i recession, men det är ju förstås Bidens fel att stora delar av världen nu börjat bojkotta amerikanska produkter.

Själv valde jag bort Colgate idag men jag gjorde lite dåligt research för Pepsodent som jag köpte istället visade sig också ha amerikanska kopplingar.
Alltid lär man sig nåt.
Säkrast är nog att sluta borsta tänderna.
Vad har du för operativsystem på telefonen förresten?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Imorgon återinförs tullarna på 25% för Kanada och Mexico.
Tullarna mot Kina kommer höjas från 10 till 20%.
Dow ner 1.5% Nasdaq ner 2.2% idag.

Håll i er...🫣

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Säkrast är nog att sluta borsta tänderna.
Vad har du för operativsystem på telefonen förresten?

Samsung, jag antar att det är Android.
Jag har en jävla massa amerikanska produkter men jag tänker ju inte kasta bort saker jag redan köpt.
Jag kommer inte ens sluta köpa amerikanskt men jag väljer bort amerikanskt där det lätt låter sig göras genom att plocka från hyllan bredvid.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och precis lagom till när ryssarna börjat fly från ockuperade områden så fryser Trump stödet till Ukraina.

Trump överträffar verkligen sig själv.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och precis lagom till när ryssarna börjat fly från ockuperade områden så fryser Trump stödet till Ukraina.

Trump överträffar verkligen sig själv.
Om det är någon som fortfarande tror att Trump inte är köpt av Putler så lär dom ju fatta det nu. :crash

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Om det är någon som fortfarande tror att Trump inte är köpt av Putler så lär dom ju fatta det nu. :crash
Ett av mina ex hörde av sig via Facebook häromdagen och reagerade på något jag hade skrivit om Trump. "Trump is a godsend! The world is better when he's in power....."

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Finns nog en intelligent strategi bakom det.
Om man antar att det finns en strategi bakom det hela så ser det ut som om planen är att använda Ukraina och Ryssland för att försvaga Europa ekonomisk. För om Europa måste täcka upp för USA så kommer det att krävas budgetunderskott i en tid när bugeten redan är ansträngd, ge det några år och Europa kommer ha ett jobbigt läge och ett gyllene tillfälle för amerikanska oligarker att köpa upp trevliga företag.

Å andra sidan är han ju också upptagen med att skjuta USAs ekonomi i sank så fan vet.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Om man antar att det finns en strategi bakom det hela så ser det ut som om planen är att använda Ukraina och Ryssland för att försvaga Europa ekonomisk. För om Europa måste täcka upp för USA så kommer det att krävas budgetunderskott i en tid när bugeten redan är ansträngd, ge det några år och Europa kommer ha ett jobbigt läge och ett gyllene tillfälle för amerikanska oligarker att köpa upp trevliga företag.

Å andra sidan är han ju också upptagen med att skjuta USAs ekonomi i sank så fan vet.
Det där tarvar ngn form av intelligens och konsekvenstänkande. Det tror inte jag Trump är förmögen till.

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre