Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det är väl ingen som tror att konflikten med Kanada har något med droger att göra?

Har ju framgått tidigare hur mikroskopisk liten del av drogerna som kommer därifrån jämfört med intern utskrivning, Mexiko och resten av världen.

Han vill mucka fram handelskrig för att han antingen tror att hans väljare faktiskt vill ha det eller så tror att att han på något sätt skulle gynnas av de.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Visste inte att Ross Ulbricht släppt ur finkan...

View attachment 511489
Undrar vad Trumpen tänker göra åt det? Jag menar, Kanadas gräns är väl lika mycket USA:s gräns tänker jag. Och när det gäller införande är det ju normalt landet som det förs in saker/personer i som utför kontrollen? Dvs USA står för kontrollen i drog-införandet... Spännande...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar vad Trumpen tänker göra åt det? Jag menar, Kanadas gräns är väl lika mycket USA:s gräns tänker jag. Och när det gäller införande är det ju normalt landet som det förs in saker/personer i som utför kontrollen? Dvs USA står för kontrollen i drog-införandet... Spännande...
Eftersom att Trump släppte ut honom så tror jag inte Trump kommer göra väldigt mycket åt att han släppts ut.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror du kan göra mer nytta på den fronten än att välja tandkräm hit och dit.
Dessutom är det väl ägarna du skall kolla upp, tänk om de är Soros/Clinton vänner? 😃

Alla delar inte din uppfattning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Som nån var inte på är det svårt att veta var denna tråd slutar och "stötande skämt" börjar och vise versa. 😅

Transgender mice :va

3og1395g_donald-trump-meme_625x300_05_March_25.jpeg

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om detta stämmer är det definitivt ett steg tillbaka från att ha kapacitet att agera ute i världen.
Samt plötsligt är inte arktis inte längre lika intressant då...?

"USA har meddelat sina allierade att man tänker stoppa sitt deltagande i planeringen inför kommande militära övningar i Europa, erfar Expressen."
"Om det här är sant ligger det i linje med det som det kommit uppgifter om att man från Pentagons sida inte ska lägga mer pengar på European command, African command och Central command, de vill säga Europa, Afrika och Mellanöstern."

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Stämmer inte uppställningen? Vilken är korrekt?
Påstående från Trump var att Biden lade $8 miljoner på forskning för att göra möss transgender.

Tittar man på de där punkter som listas så blir summan mycket riktigt $8 miljoner men ingen av dem har som syfte att göra möss transgender om man faktiskt läser beskrivningen av ansökningarna och inte bara letar efter ordet 'transgender'.

Där framgår det att de handlar om är vad tillsatt könshormon (östrogen, testosteron) har för effekt på HIV vaccin, risk för bröstcancer, Astma, reproduktion etc. Många transsexuella tar dylika hormon varför det nämns i artiklarna som en växande grupp patienter man har väldigt lite forskning på, men det används även för andra patienter.

Hormoner kan ha en ganska rejäl effekt på hur mediciner verkar men även annat som risk för sjukdomar etc. Både jag och min fru har mammor som har haft bröstcancer och de har som färdigbehandlade uppmanats att absolut inte inta någon form av syntetiskt östrogen just på grund av ökad cancer(åter)risk som en av de där undersökningarna såg ut att utforska vidare.

Man kan såklart ha synpunkter på att labbmöss ges hormon eller andra läkemedel och i förlängningen dödas för att förutspå effekt hos människor, men det gör man med i princip alla läkemedel man kan ha anledning att tro har likartad effekt på möss som på människor så det är inget unikt för dessa hormoner/läkemedel.

Och möss blir självklart inte transgender av att få könshormon, könshormon används som någon slags behandling av folk som upplever/anser sig transgender inte för att göra folk (eller möss) transgender.

Och jag skriver återkommande "transgender" trots att det känns svengelskt. Tydligen används begreppet vetenskapligt även på svenska, i vardagligt tal skulle jag kalla det "transpersoner" (eller "transmöss") men nu var det vetenskapliga artiklar som diskuteras.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, det mest skrämmande är att det skulle kunna vara en del av sanningen som världen ser ut just nu.
De reviderar ju historien för fullt därborta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Påstående från Trump var att Biden lade $8 miljoner på forskning för att göra möss transgender.

Tittar man på de där punkter som listas så blir summan mycket riktigt $8 miljoner men ingen av dem har som syfte att göra möss transgender om man faktiskt läser beskrivningen av ansökningarna och inte bara letar efter ordet 'transgender'.

Där framgår det att de handlar om är vad tillsatt könshormon (östrogen, testosteron) har för effekt på HIV vaccin, risk för bröstcancer, Astma, reproduktion etc. Många transsexuella tar dylika hormon varför det nämns i artiklarna som en växande grupp patienter man har väldigt lite forskning på, men det används även för andra patienter.

Hormoner kan ha en ganska rejäl effekt på hur mediciner verkar men även annat som risk för sjukdomar etc. Både jag och min fru har mammor som har haft bröstcancer och de har som färdigbehandlade uppmanats att absolut inte inta någon form av syntetiskt östrogen just på grund av ökad cancer(åter)risk som en av de där undersökningarna såg ut att utforska vidare.

Man kan såklart ha synpunkter på att labbmöss ges hormon eller andra läkemedel och i förlängningen dödas för att förutspå effekt hos människor, men det gör man med i princip alla läkemedel man kan ha anledning att tro har likartad effekt på möss som på människor så det är inget unikt för dessa hormoner/läkemedel.

Och möss blir självklart inte transgender av att få könshormon, könshormon används som någon slags behandling av folk som upplever/anser sig transgender inte för att göra folk (eller möss) transgender.

Och jag skriver återkommande "transgender" trots att det känns svengelskt. Tydligen används begreppet vetenskapligt även på svenska, i vardagligt tal skulle jag kalla det "transpersoner" (eller "transmöss") men nu var det vetenskapliga artiklar som diskuteras.
Intressant, men jag tycker nog du missar poängen.

En majoritet av befolkningen verkar inte ha valt en politiker som vill fortsätta ösa pengar på något som samma väljare inte verkar tycka vara ett verkligt tillstånd, vidare som skall prackas på omgivningen, både gammal som ung (helst ung).

Bra att demokratin fungerar tycker jag.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...