Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vet inte om du såg vad jag skrev. De är inte de direkta mottagarna. Det blir lite väl uppenbart.

Lite väl konspiratoriskt va?

Om vi utgår ifrån din tes så sänker Trump &co marknaden så att de själva går i konkurs och förlorar sina miljardförmögenheter men de får i gengäld mutor som har ett ännu större värde?
Hur ska någon kunna leverera dessa mutor på många miljarder dollar utan att det märks vare sig hos de som betalar eller när de konkursmässiga herrarna helt plötsligt står där med miljardförmögenheter igen?

Nej, en konspiration är nog inget man ska tro på där den enkla förklaringen är ren och skär dumhet.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Var det en freudian slip att du citerade dig själv här?

Så hur mycket handlade Trump, Musk och Vance 2008?
Vance, som då hette Hamel, var 24 bast, hade precis slutat som soldat och pluggade på universitet. Kom från enkel bakgrund så det är osannolikt att han hade några större summor att handlar för. Hans genombrott som författare kom först 2016.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Om vi utgår ifrån din tes så sänker Trump &co marknaden så att de själva går i konkurs och förlorar sina miljardförmögenheter men de får i gengäld mutor som har ett ännu större värde?
Hur ska någon kunna leverera dessa mutor på många miljarder dollar utan att det märks vare sig hos de som betalar eller när de konkursmässiga herrarna helt plötsligt står där med miljardförmögenheter igen?

Nej, en konspiration är nog inget man ska tro på där den enkla förklaringen är ren och skär dumhet.
Det är ingen konspiration att billionärer är vinnarna i deflation. 2008, pandemi-perioden. Ägandet/innehavet har ökat hos få och minskar hos fler. Små bolag köps upp, h fastigheter köps upp och hyrs ut eller säljs vid uppgång igen. Vid varje sådan händelse har gapet ökat mellan de som kan och inte kan.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ingen konspiration att billionärer är vinnarna i deflation. 2008, pandemi-perioden. Ägandet/innehavet har ökat hos få och minskar hos fler. Små bolag köps upp, h fastigheter köps upp och hyrs ut eller säljs vid uppgång igen. Vid varje sådan händelse har gapet ökat mellan de som kan och inte kan.

Det är ingen konspiration att billionärer är vinnarna vid inflation.

Vid deflation är det vanligtvis vanliga arbetare som får lägre boräntor och billigare mat i sin butik.

Sen kan den billionär som spelar sina kort rätt utgå som vinnare oavsett förutsättningar. Och den billionär som satsade på fel häst förlorar lika mycket.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Utan att det märks är väl inte en dimension dessa är så noga med, men nej, det stämmer nog inte.

Den Riktiga konspirationsteorin är ju att de tankar den västerländska marknaden för att gynna Moder Ryssland...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är ingen konspiration att billionärer är vinnarna vid inflation.

Vid deflation är det vanligtvis vanliga arbetare som får lägre boräntor och billigare mat i sin butik.

Sen kan den billionär som spelar sina kort rätt utgå som vinnare oavsett förutsättningar. Och den billionär som satsade på fel häst förlorar lika mycket.
Kolla vad teknokraterna bakom gör

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...