Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ja, det var ju anledningen till skogsbränderna då enligt Trump, att man inte skötte skogen som i Finland och räfsade mellan träden så att där inte låg massa brännbart material på marken.
Googla Trump+Finland+skog så kan du själv välja en för dig "godkänd" källa.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ja, det var ju anledningen till skogsbränderna då enligt Trump, att man inte skötte skogen som i Finland och räfsade mellan träden så att där inte låg massa brännbart material på marken.
Inte för att Trump är den bästa på att förstå eller förklara saker, men ja. Kalifornien brukade städa bort buskage och annat eldfängt, och slutade med sånt av miljöskäl, om jag inte minns fel.
Sedan finns det ju fler problem, och tveksamt om enbart det hade hjälpt för den här branden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ser ut som något aktivisterna på SVT och lillasyster på YLE hittat på för att få skriva nedlåtande om honom vid en första anblick. Bara raljanta och nedlåtande artiklar är vad jag kan finna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Ser ut som något aktivisterna på SVT och lillasyster på YLE hittat på för att få skriva nedlåtande om honom vid en första anblick. Bara raljanta och nedlåtande artiklar är vad jag kan finna.
Tja gör man korkade uttalande så är det väl vad man får räkna med, eller du är så mycket fanboy så du tycker allt han säger "makes sense"?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tja gör man korkade uttalande så är det väl vad man får räkna med, eller du är så mycket fanboy så du tycker allt han säger "makes sense"?
Fanboy och fanboy, jag tycker det blir fånigt när det alltid övertolkas, fultolkas, politiseras och fjantas runt just Trump. Lilla Finland skall spela lustiga och gå ut och kratta etc.
På samma sätt blir det ju aldrig om andra politiker, i synnerhet inte på vänsterkanten.
Titta nu på hur det finns tydligen ingen kritik alls att framföra mot styret i Kalifornien. Varje gång det händer något i Florida är det ett jävla gnäll.
Ser du ett mönster och vad framträder?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Fixade han (via svärsonen) redan förra gången han satt vid makten. Det är därför det är så fredligt där just nu. :fakta

trumpet är helt sjuk i huvedet
nu häcklar han brandfolk o andra som bekämper dom stora bränder
så här sa han....
tagit från msn
"Det här är en av de värsta katastroferna någonsin i vårt land. Men de kan inte släcka elden. Vad är det för fel på dem?", fortsätter han.

Synd att valkampanjen är slut, annars är jag övertygad om att vi hade fått se Trump heroiskt släcka alla bränderna själv. Åtminstone hade det sett ut så på bilderna.

Trump skulle släcka branden på en minut.

Nej, nu blandar du ihop honom med Chuck Norris. Trump är snabbare.

Bränderna hade släckt sig själv av ren rädsla, redan innan Trump anlände till platsen.

Hans polare Taylor Greene kom ju fram till att det var någon judisk rymdlaser som tände brasor i Kalifonien, hur kan Trump ha missat det?

Bränderna hade nog aldrig vågat starta om Trump var president. 💪

Nu måste SVT och Sossarna utnyttjat sin makt och infiltrerat SportHoj då dessa är deras åsikter har jag läst. Admin, åtgärda genast! :7peta:hihi:hej:krama

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Fanboy och fanboy, jag tycker det blir fånigt när det alltid övertolkas, fultolkas, politiseras och fjantas runt just Trump. Lilla Finland skall spela lustiga och gå ut och kratta etc.
På samma sätt blir det ju aldrig om andra politiker, i synnerhet inte på vänsterkanten.
Titta nu på hur det finns tydligen ingen kritik alls att framföra mot styret i Kalifornien. Varje gång det händer något i Florida är det ett jävla gnäll.
Ser du ett mönster och vad framträder?
Att jaga upp sig för hur folk blir behandlade olika i media har jag slutat och bry mig om för många år sedan. Det räcker med den Svenska ankdammen för att se hur skevt det är. Det som yrkeslivet har lärt mig är att jag avskyr människor som har enkla lösningar på svåra/stora problem. Där kvalar Trump (och många andra in).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att jaga upp sig för hur folk blir behandlade olika i media har jag slutat och bry mig om för många år sedan. Det räcker med den Svenska ankdammen för att se hur skevt det är. Det som yrkeslivet har lärt mig är att jag avskyr människor som har enkla lösningar på svåra/stora problem. Där kvalar Trump (och många andra in).
Ingen som jagar upp sig här, var du som började skriva om att kratta löv i inlägg 121. Tydligen har det satt sig i minnet trots många år sedan så lite upphetsad blev du nog allt. 🤗

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Ingen som jagar upp sig här, var du som började skriva om att kratta löv i inlägg 121. Tydligen har det satt sig i minnet trots många år sedan så lite upphetsad blev du nog allt. 🤗
Inte ett dugg upphetsad, la det bara i ett minnesfack där jag samlar annat onödigt vetande och korkade uttalande.
Tycker dock att DU bölar lite i inlägg #168 om hur synd det är om hur din store idol tolkas, tolkar det som lite upphetsning.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping