Dom sista 20 åren har SAAB visat vinst 2 ggr.Kvaliteten på bilarna har varit skit.Ett av mina starkast barndomsminnen var när vi ägde en SAAB 99 och grannen hade en 900.Det var inte annat än fel på dom.Pappa låg under sin varje helg och grannen under sin.Läckte dom inte vatten så var det nått annat skit.På min f.d arbetsplats hade vi några SAAB 9-5 .Trevliga att köra men ramlade i bitar.Växellådor,drivaxlar motorer m.m som pajjade. Nu är historien om 99 och 900 bilarna gamla saker men det är nog så att den generationen som ska köpa deras bilar har minnen som jag.Personligen skulle jag ALDRIG köpa skiten.Jag kör en japansk bil.Har kostat 3 uppsättningar bromsklossar,en uppsättning bromskivor bak och en renoverad generator på 10 000 mil.Det är kvalitet iaf i mina ögon.Så ska staten rädda bolaget.Jag tycker inte det med motivationen att har dom inte lyckats generera pengar på 20 år varför ska dom lyckas med det nu.Dom miljarderna som GM kräver eller om staten ska ta över bolaget kommer generera större kostnader än att ge samtliga SAAB anställda full lön till pensionen...
Fredrik
Fredrik