Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja jag tror på det sistnämda som en ingrediens. Att I så låga farter, lite gyro och mycket gir så kan man nog vara utanför vad TC klara av att hämta upp, innan hojen lagt sig. Som RymdBörje är inne på. Men huruvida TC:n funkar eller ej borde kunna ge sig mha ev lagrade felkoder som sagt.
Men använder ofta koppling och/eller bakbroms när man rundar hörn med stor twin. En sorts gammaldags TC för att få bort lite tändpulser och masskrafter. Men det var bara ett exempel på varför en del twingubbar har ett finger på kopplingen i tighta böjar. Är man då vårdslös där, så är det nog ett annat exempel på vad en TC inte kan förhindra/reda ut.
Men nu hade du ju inget finger på kopplingen, så då kan du ju utesluta det med.
Men använder ofta koppling och/eller bakbroms när man rundar hörn med stor twin. En sorts gammaldags TC för att få bort lite tändpulser och masskrafter. Men det var bara ett exempel på varför en del twingubbar har ett finger på kopplingen i tighta böjar. Är man då vårdslös där, så är det nog ett annat exempel på vad en TC inte kan förhindra/reda ut.
Men nu hade du ju inget finger på kopplingen, så då kan du ju utesluta det med.
Uhm, att dra in kopplingen mitt under en sväng känns ju som rena självmordet? Om inte det, så rent idiotiskt.
Det syns tydligt i filmen vid 00:24 att jag inte har ett finger på kopplingen. poängen med svängen var inte knäskrapet vilket jag skrev i allra första meningen. Nu vet jag inte hur mycket som var riktigt till mig eller skrivet rent allmänt.
Då borde väl slutsatsen vara att det var för kalla däck för den typen av körning, samt att TC troligtvis inte alltid kan rädda ett sådant släpp om gummit inte släpper som det är tänkt (som med ett varmt däck)?
Last edited: