Skall våldtäktsmän kastreras?

Skall våldtäktsmän kastreras?

• Antal röstningar
    0

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Chrisash/korvgubbe
Det är bara att inse.
Spärrarna i hjärnan är medfödda, en del har lättare för att tappa humöret ex. det har inget med hur uppfostran är utan är hur hjärnan är utrustad vid födseln.
Lika dant som att en del våldtar, dom behöver inte ha haft en dålig uppväxt eller haft dåliga kompisar eller dylikt. Dom saknar spärrarna som de allra flesta av oss har, dom förtjänar inte döden men dom ska oskadliggöras för deras och allmänhetens säkerhet.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
sEiKo skrev:
Chrisash/korvgubbe
Det är bara att inse.
Spärrarna i hjärnan är medfödda

Åh fan... VAd är det du säger? Är det verkligen så..??

Märkligt att en hel generation plötsligt föddes utan spärrar i Tyskland och för ett par år därför kunde tortera folk och kasta dem i ugnar å liknande.. Vilket sammanträffande att lixom så många så samtidigt saknade medfödda spärrar...
:rolleyes:

Edit:
Dagens tips 2:
Om du inte har råd att köpa någon sån lysande orange overall när du jobbar i trafiken kan du alltid vända din jacka ut och in. Det oranga innerfodret kommer synas betydligt bättre än dess svarta tyg på utsidan! :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
korvgubbe skrev:

Märkligt att en hel generation plötsligt föddes utan spärrar i Tyskland och för ett par år därför kunde tortera folk och kasta dem i ugnar å liknande.. Vilket sammanträffande att lixom så många så samtidigt saknade medfödda spärrar...

Edit:
Dagens tips 2:
Om du inte har råd att köpa någon sån lysande orange overall när du jobbar i trafiken kan du alltid vända din jacka ut och in. Det oranga innerfodret kommer synas betydligt bättre än dess svarta tyg på utsidan! :tummenupp
En hel generation, nu tog du allt i lite:lol

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
korvgubbe skrev:

Edit:
Dagens tips 2:

Av någon anledning föddes jävligt många pojkar utan spärrar i Sovjetunionen under samma tid. Under Tysklands sammanbrott så våldtogs miljoner tyska kvinnor. Att det är genetiskt betingat framstår i ljuset av detta som självklart.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Silwer skrev:
En hel generation, nu tog du allt i lite:lol

Bara lite.... :hihi

Men faktum kvarstår att en oerhört stor del av nationen var involverade på ett eller annat sätt så jag antar att alla dessa föddes utan spärrar. Ett sådan märkligt sammanträffande att de lyckades födas samtidigt! :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chris Ash skrev:
Av någon anledning föddes jävligt många pojkar utan spärrar i Sovjetunionen under samma tid.

Ja, visst är det spännande hur det plötsligt bara kommer en sådan våg av spärrlösa barn i olika länder....

......Även i forna jugoslavien föddes en massa spärrlösa ungar som sedan våldtogade sig så mycket de orkade under kriget på -90:talet!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Det var en helt annan grej.
Tänk att matas med informationen att ex. alla rödhåriga var tjuvar och mördare och bara födde mördare och dåliga människor.
Och inte bara på sh då utan överallt, dina kamrater, dina föräldrar, på tv, på radio, dina grannar. Överallt.
Sen tror du väl inte att alla jobbade frivilligt med att elda med barn? (som Henrik schyffert uttryckte det)
Satte man sig upp mot Führern så var man rökt.
Uttryckte man sig annorlunda kanske dom kom på att man hamnat utanför mallarna för den ariska rasen och då skickades du på "utbildning" med "duschmöjligheter".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
sEiKo skrev:
Det var en helt annan grej...

Vänta nu, så här skrev du ju i ditt förra inlägg:
sEiKo skrev:
Spärrarna i hjärnan är medfödda, en del har lättare för att tappa humöret ex. det har inget med hur uppfostran att göra

Är rätt nyfiken på var du fått din uppfattning ifrån med tanke på att forskarvärlden, vad jag vet, är rörande överens om att kriminalitet INTE är medärvd.
....Visserligen kan vissa beteendestörningar som ADHD och DAMP ärvas och därefter orsaka kriminalitet men det är ju knappast samma sak. Dessutom är ju inte alla brottslingar ADHD-ungar....

....här får du något att börja läsa:
http://www.xpress.se/~daap0060/krim.html

....Eftersom det där bara är en avhandling av en student kan du även försöka följa upp de skrifter som hon hänvisar till i sin källförteckning. Det är böcker som är skrivna av erkända forskare.

-Freddy-

Guest
Ktm'arn skrev:
Asså jag har alltid haft förståelse till vad folk tycker. Alla kan ju inte ha likadana åsikter, men HUR FAN kan man säga "nej" eller "jag vet" inte till om våldtäktsmän skall kastreras?
Dom enda som bör svara nej är våldtäktsmännen själva :kocko.
Jag tycker att man ska kastrera fanskapen och låta dom ruttna i nån öde cell!!!
Men helst av allt ska dom fan plågas utav bara helvete till döden.
Noll tolerans till våldtäkter :hördu :hördu :kulspruta :kulspruta :mad: :mad: .
EDIT: Alla som medvetet våldtar någon ska kastreras genom ett kirurgiskt ingrepp, inga jeffla piller här inte. Man ska kunna dömmas till detta ja, men hur, var när och vilka som ska bli dömda och inte lämnar jag osagt.
Förresten dom jävlarna förtjanar att plågas!

Att någon säger nej, eller vet ej - utesluter inte att dom inte tolererar våldtäkt.

Det enda "gott" som kommer ur att någon skulle "plågas utav bara helvete till döden" är att du kanske skulle må bättre, tillfredställd en stund. Vi skulle inte komma till rätta med problemen eller avskräcka heller. Går vi ifrån ämnet en stund skulle jag också vilja påstå att ingen förtjänar att plågas egentligen, antingen har man ett psykiskt fel eller så har man haft ett dålig liv i någon form själv alt snevriden uppväxt och låter det gå utöver någon annan iform av misshandel, folk som använder sig av barnarbete, folk som för krig etc, välj och vraka vad du själv kan komma på. Det jag vill komma fram till att ingen egentligen begår en handling som dom inte får något posritivt ut från själva, oavsett vem eller vad det är, däremot kan handligen i sig vara fel.

Alltså går det inte att bekämpa "ondska" med "ondska" för att lösa något. För det finns ingen som begår en handling för att få ut någon form av ondska.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sEiKo skrev:
Det var en helt annan grej.
Tänk att matas med informationen att ex. alla rödhåriga var tjuvar och mördare och bara födde mördare och dåliga människor.
Och inte bara på sh då utan överallt, dina kamrater, dina föräldrar, på tv, på radio, dina grannar. Överallt.
Sen tror du väl inte att alla jobbade frivilligt med att elda med barn? (som Henrik schyffert uttryckte det)
Satte man sig upp mot Führern så var man rökt.
Uttryckte man sig annorlunda kanske dom kom på att man hamnat utanför mallarna för den ariska rasen och då skickades du på "utbildning" med "duschmöjligheter".

Ja och vad får dig att tro att våldtäktsmän utanför 30-talets Tyskland är helt opåverkbara? Att bara hänvisa till att de saknar spärrar, och gener, är att göra det väl enkelt för sig.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
korvgubbe skrev:
Vänta nu, så här skrev du ju i ditt förra inlägg:

Är rätt nyfiken på var du fått din uppfattning ifrån med tanke på att forskarvärlden, vad jag vet, är rörande överens om att kriminalitet INTE är medärvd.
....Visserligen kan vissa beteendestörningar som ADHD och DAMP ärvas och därefter orsaka kriminalitet men det är ju knappast samma sak. Dessutom är ju inte alla brottslingar ADHD-ungar....

....här får du något att börja läsa:
http://www.xpress.se/~daap0060/krim.html

....Eftersom det där bara är en avhandling av en student kan du även försöka följa upp de skrifter som hon hänvisar till i sin källförteckning. Det är böcker som är skrivna av erkända forskare.

Att inte tro att brottslighet kan vara gentiskt betingat blir ju bara löjligt. Speciellt eftersom lagarna är i högsta grad flytande och därmed definitionen på vad som är brottsligt ändras hela tiden. Hur förklara du annars att 90% eller mer av sveriges befolkning har varit eller är brottslingar?

Men du kanske syftade på en viss typ av brott.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
korvgubbe skrev:
Det är väl för att behålla någon form av rättsäkerhet som brottsoffren varken får agera dommare eller jury?! Det finns outvecklade länder där "öga för öga" faktiskt tillämpas... Verkar helschysst! :tummenupp :rolleyes:

Du har helt rätt, men man blir så djävla less och känner sig maktlös. Så det är väl tur att man inte är domare!

-Freddy-

Guest
Bo_jahn skrev:
Att inte tro att brottslighet kan vara gentiskt betingat blir ju bara löjligt. Speciellt eftersom lagarna är i högsta grad flytande och därmed definitionen på vad som är brottsligt ändras hela tiden. Hur förklara du annars att 90% eller mer av sveriges befolkning har varit eller är brottslingar?

Visst, vill du benämna den lindriga brottslighet som alla av svenskarna begår såsom fortkörning, skattefiffel osv så...
Men jag brukar inte benämna folk som brottslingar förnst dom valt att leva ett liv utanför lagsamhället och sysslar med ex inbrott, rån, stöld, misshandel. För några såna gener tror jag inte vi är skapta med.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Bo_jahn skrev:
Att inte tro att brottslighet kan vara gentiskt betingat blir ju bara löjligt.

. Hur förklara du annars att 90% eller mer av sveriges befolkning har varit eller är brottslingar?

Jag har aldrig sagt att det inte KAN vara genetiskt betingar. Det jag däremot säger är att det i de flesta fall INTE är det.

....Ditt sista svammel får du gärna utveckla.... Du menar att vi svenskar är obotligt kriminella p.g.a. av våra gener?

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
korvgubbe skrev:
Jag har aldrig sagt att det inte KAN vara genetiskt betingar. Det jag däremot säger är att det i de flesta fall INTE är det.

....Ditt sista svammel får du gärna utveckla.... Du menar att vi svenskar är obotligt kriminella p.g.a. av våra gener?

OK, då är vi överens. :tummenupp

Nej, jag menar att alla människor är obotliga kriminella på grund av våra gener. Lagarna är skapade enkom för att reglera de mindre trevliga delarna av våra gener. Med andra ord, de som inte gör oss kompatibla att fungera enligt vårt samhälles normer.
Det är bevisat att de flesta människor är villiga att begå brott om de tror att de gynnar dem och chansen att åka fast är minimal.
Vad kan då dettas sägas var förutom människans natur/gener? Redan en 3åring som välter en blomkruka skyller ofta på sin bror.
De lagar som finns är bara en bekräftelse på att vi har dessa inneboende egenskaper.

Men återigen, du kanske syftade på andra brott? Då säger jag: Lika mycket som man föds till homosexuell eller med någon genetisk sjukdom kan man självfallet födas med gener som ger en större chans att bli en våldtäktsman. Sannolikheten för detta är dock väldigt liten, så liten att den knappt är värd att tala om.
När det gäller andra brott är det inte så, speciellt eftersom samhället definerar vad ett brott är. Definitionen på ett brott i ett samhälle brukar vara: "En icke önskvärd handling som samhälle önskar minska" eller något dylikt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Jag har aldrig sagt att det inte KAN vara genetiskt betingat.

Hur menar du nu? Kan du utveckla och exemplifiera? Vilka gener är det som styr brottsligheten förresten? Kan andra beteenden också vara genetiskt betingade?

Finnberg

lagom häftig
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
xt660x
Problemet är väll vad som är våldtäckt? Tumba målet... tex alla har vi blivit invterade till dyngfulla tanter nångång, Men dom som söp ner en 13 åring i vadenuvaförställe friades ju oxå.. kastrering hjälper ju bara om man först kan döma någon för brottet och jag skulle inte vilja bli Oskyldigt dömd OCH kasterad bara för att frias 10år senare... utan kulor. tror att d traumat isf skulle göra en både avikande och kriminel.

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION