Skall våldtäktsmän kastreras?

Skall våldtäktsmän kastreras?

• Antal röstningar
    0

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
UrbanTiger skrev:
Ja... ska du gå kursena nu då :gnissla
Vi kan dela på litteraturkostnaderna :tummenupp

Det blir nog VT-06 som jag kör igång med slakteriet. :banana

Litteraturkostnader....machete & slaktarförkläde??

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
UrbanTiger skrev:
Klädsel är valfri och verktyg finns i kurslokalen.

5 poäng i lokalbedövning med spruta samt hygien vid kirurgiska ingrepp.
5 poäng är att öppna med skalpell, avlägsna stenarna samt att lägga stygnen.

Licencierad kastrator blir man efter att man fått godkänt på tentorna samt avlagt ett praktiskt prov.
Diplomerad kastrator blir man efter 100 lyckade operationer.

Försökspersoner till licensprovet sökes.. 1000:- per kula ger det i betalning :banana

Här är kursansvarig. Stan "The Mad Butcher" :banana

Bifogat

• stanmadbutcher.jpg
    stanmadbutcher.jpg
    7.5 KB · Visningar: 33

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
...men lilla freddy sa ju samma sak vad jag kunde se så jag antar att det kändes som väldigt många när vi blev två! :)

Kommunist-Freddy är ju för bövelen 80-talist. Ska du verkligen alijera dig med sånna? ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Kommunist-Freddy är ju för bövelen 80-talist. Ska du verkligen alijera dig med sånna? ;)

Hualigen.... fi fasiken... nu blev det ju svårt... Det kanske är att sälja ut sig lite för mycket?! ..Att det ska vara så förbaskat svårt allting..

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
UrbanTiger skrev:
Klädsel är valfri och verktyg finns i kurslokalen.

5 poäng i lokalbedövning med spruta samt hygien vid kirurgiska ingrepp.
5 poäng är att öppna med skalpell, avlägsna stenarna samt att lägga stygnen.

Licencierad kastrator blir man efter att man fått godkänt på tentorna samt avlagt ett praktiskt prov.
Diplomerad kastrator blir man efter 100 lyckade operationer.

Försökspersoner till licensprovet sökes.. 1000:- per kula ger det i betalning :banana

Vaddå sy igen?? :D Det gör man inte på hingstar eller katter... Det läker bättre utan stygn, bättre dränage... Fast man får kolla så att det inte finns något brock eller för stor inguinalkanal... För då ramlar tarmarna ut!! :tummenupp

Kan veterinärer få dispens kanske? Om det inte blir ett populärt yrke.? :rolleyes:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Flamma77 skrev:
Nej. Jag tycker det är en skitdålig idé.

Kemisk kastrering är en behandling som måste individanpassas och kan därför inte funka som ett generellt straff. ( Dessutom kan effekten av medicineringen lätt upphävas med hjälp av anabola steroider, som inte är direkt skitsvåra att få tag på...)

Det är aldrig listigt att döva symtomen på en åkomma istället för att ta tag i orsaken till den.

Ryktet om att anabola steroider får "korven" att krympa hindrar de flesta män från att prova detta preparat :hihi

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
korvgubbe skrev:
....de flesta som diskuterar här anser väl knappast att det ska vara ett generellt straff utan endast användas på vissa återfallsförbrytare...?!
....på samma sätt som vi liknade det vid att bara vissa fortkörare blir av med körkortet.

Åh.... Jag tolkade det från ursprunget. Hon vad hon nu heter... att kastrering skulle bli ett generellt straff för återfallsvåldtäktsmän. :va :3freak

Men hon kanske är mer galen i mitt huvud än vad hon är i verkligheten. :rolleyes:

Edit: Kristina Axen Olin

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Flamma77 skrev:
Åh.... Jag tolkade det från ursprunget. Hon vad hon nu heter... att kastrering skulle bli ett generellt straff för återfallsvåldtäktsmän. :va :3freak
Men hon kanske är mer galen i mitt huvud än vad hon är i verkligheten. :rolleyes:

Jo, men återfallsvåldtäktsmän skiljer sig ju från övriga våldtäktsmän just genom att de upprepar sig och alltså är det kanske inte så dumt trots allt.... Märker man att en gubbdjävel gång på gång överfaller och våldtar så kan ju kastrering vara en väg ut....

....Och vad det gäller "generella" regler så finns det väl knappast några sådana i lagboken?!
...Alla har rätt att få sin sak prövad och även om man fälls för ett brott så diskuteras påföljden......

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ska vi stympa händerna på fick tjyvar?

Hugga av huvet på folk som skallar folk?

Kapa benen på folk som inte kan sluta sparka på folk som ligger ned?

Sno hojarna av folk som inte kan hålla hastighetsgränserna, eller kanske bara kapa båda händerna plus fötterna?

Rövknulla tjejer som inte sväljer? (Obs! lite på skämt)

Eftersom vi aldrig har en 100 %ig säker anklagelse på ALLA brott som begås är det ju rätt dumt att inte kunna "återskapa" feldömda i sitt ursprungsskick.

Jaja, ska man börja i nån ändå ska man kanske börja med att prata om dödsstraff på folk som har dödat folk. Men även där finns ju risken för att fel man blir dömd.

Min lilla dollar bara

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Markus skrev:
Lite kluven här, men förmodligen är det en bra idé. Men det känns som om det borde finnas andra enklare lösningar för att förhindra brott plus att det känns lite handavhuggning över det hela. Varför inte låsa in dem istället, funkar inte det eller?

Det kostar skattebetalarna för mycket! :7peta

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Har inte läst hela tråden ,

in med våldtäktsgubbarna i hästhagen bland hingstarna så får dom känna på hur det är....

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Grejen är att den kemiska kastreringen funkar så att de äter piller varje dag. Måste alltså ske av egen fri vilja och är inget straff som samhället kan tvinga på dem. Om de slutar ta pillren återfår de potensen efter någon vecka. Likaså kan de återfå potensen inom några timmar genom att käka/injicera testosteronpreparat.
M.a.o. är det bara verksamt mot de som våldtar i stundens ingivelse och är "normala" annars.

-Freddy-

Guest
Wunder skrev:
Grejen är att den kemiska kastreringen funkar så att de äter piller varje dag. Måste alltså ske av egen fri vilja och är inget straff som samhället kan tvinga på dem. Om de slutar ta pillren återfår de potensen efter någon vecka. Likaså kan de återfå potensen inom några timmar genom att käka/injicera testosteronpreparat.
M.a.o. är det bara verksamt mot de som våldtar i stundens ingivelse och är "normala" annars.

Varför inte bara plocka bort bollarna?

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
korvgubbe skrev:
Jag tycker naKcsKÅtSfUcKon är söta... De är lixom som roliga att titta på. Som små barn som rultar runt, försöker gå men hela tiden druttar på ändan...

Nä, det är klart att vi skall dalta med brottslingar, det är ju synd om dom. *snyft* Låt mördare springa lösa och våltäktsmän kan oxå gå fria och upprepa sin brott, stå ut tejer det är ju faktiskt synd om våldtäktsmannen inte er!

naKcsKÅtSfUcKon 2

Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
korvgubbe skrev:
Jo, men återfallsvåldtäktsmän skiljer sig ju från övriga våldtäktsmän just genom att de upprepar sig och alltså är det kanske inte så dumt trots allt.... Märker man att en gubbdjävel gång på gång överfaller och våldtar så kan ju kastrering vara en väg ut....

....Och vad det gäller "generella" regler så finns det väl knappast några sådana i lagboken?!
...Alla har rätt att få sin sak prövad och även om man fälls för ett brott så diskuteras påföljden......

Fast å andra sidan så tycker vi ju likadant i grund å botten! Det skiljer sig lite bara på hur vi utrycker oss. Du vill ha en sansad och saklig diskussion medans jag är lite gåpåig och slänger ur mig lite grövre saker. Men så har jag stått väldigt nära detta elände oxå.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kawwa skrev:
Men så har jag stått väldigt nära detta elände oxå.

Det är väl för att behålla någon form av rättsäkerhet som brottsoffren varken får agera dommare eller jury?! Det finns outvecklade länder där "öga för öga" faktiskt tillämpas... Verkar helschysst! :tummenupp :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Mark skrev:
Ska vi stympa händerna på fick tjyvar?
Sitter desperationen som får dem att stjäla i händerna?

Mark skrev:
Hugga av huvet på folk som skallar folk?
Nej, eftersom detta vore detsamma som dödstraff...

Mark skrev:
Kapa benen på folk som inte kan sluta sparka på folk som ligger ned?
Ja, vore kanske något om det helt enkelt är i deras ben som våldsamheten sitter?! :rolleyes:
- Hur tänkte du föresten? Det är väl ingen som har sagt att man ska kapa kuken på våldtäktsmännen.. Det som diskuteras är att tvångsmedicinera dem så deras överdrivna sexualdrift försvinner. Kuken har de ju kvar och kan leka bäst de vill med.
OM någon hade sagt att man kunde ge våldsbrottslingar ett piller som tog bort "våldet" i dem... Skulle du protestera då bara för att det hade bieffekten att de även tappade sexlusten?(Det drabbar ju de flesta sociallt anpassade gifta par ändå så varför tycka synd om brottslingarna :hihi)

Mark skrev:
Eftersom vi aldrig har en 100 %ig säker anklagelse på ALLA brott som begås är det ju rätt dumt att inte kunna "återskapa" feldömda i sitt ursprungsskick.
Det är därför som det är kemisk kastrering som varit på tapeten. Ett tillskott av hormoner som tappar sin effekt om medicineringen slutar...

Mark skrev:
Jaja, ska man börja i nån ändå ska man kanske börja med att prata om dödsstraff på folk som har dödat folk. Men även där finns ju risken för att fel man blir dömd.
....Beträffande dödstraff är iaf jag redan emot så jag överlåter den diskussionen till dig och naKcSkÅtsmaffian...

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION