UrbanTiger skrev:Ja... ska du gå kursena nu då
Vi kan dela på litteraturkostnaderna
Det blir nog VT-06 som jag kör igång med slakteriet.
Litteraturkostnader....machete & slaktarförkläde??
UrbanTiger skrev:Ja... ska du gå kursena nu då
Vi kan dela på litteraturkostnaderna
UrbanTiger skrev:Klädsel är valfri och verktyg finns i kurslokalen.
5 poäng i lokalbedövning med spruta samt hygien vid kirurgiska ingrepp.
5 poäng är att öppna med skalpell, avlägsna stenarna samt att lägga stygnen.
Licencierad kastrator blir man efter att man fått godkänt på tentorna samt avlagt ett praktiskt prov.
Diplomerad kastrator blir man efter 100 lyckade operationer.
Försökspersoner till licensprovet sökes.. 1000:- per kula ger det i betalning
korvgubbe skrev:...men lilla freddy sa ju samma sak vad jag kunde se så jag antar att det kändes som väldigt många när vi blev två!
Markus skrev:Kommunist-Freddy är ju för bövelen 80-talist. Ska du verkligen alijera dig med sånna?
Kevorkian skrev:Moderaternas vice ordförande Axen Olin tycker att våldtäktsmän skall kunna dömas till kastrering och hon säger vidare att en borgerlig regering skulle stödja förslaget.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,686238,00.html
Vad tycker du? Skall våldtäktsmän kastreras?
resning är det väl man får?Stortryne skrev:Jobbigt att få upprättelse om man blir felaktigt dömd
UrbanTiger skrev:Klädsel är valfri och verktyg finns i kurslokalen.
5 poäng i lokalbedövning med spruta samt hygien vid kirurgiska ingrepp.
5 poäng är att öppna med skalpell, avlägsna stenarna samt att lägga stygnen.
Licencierad kastrator blir man efter att man fått godkänt på tentorna samt avlagt ett praktiskt prov.
Diplomerad kastrator blir man efter 100 lyckade operationer.
Försökspersoner till licensprovet sökes.. 1000:- per kula ger det i betalning
Flamma77 skrev:Nej. Jag tycker det är en skitdålig idé.
Kemisk kastrering är en behandling som måste individanpassas och kan därför inte funka som ett generellt straff. ( Dessutom kan effekten av medicineringen lätt upphävas med hjälp av anabola steroider, som inte är direkt skitsvåra att få tag på...)
Det är aldrig listigt att döva symtomen på en åkomma istället för att ta tag i orsaken till den.
korvgubbe skrev:....de flesta som diskuterar här anser väl knappast att det ska vara ett generellt straff utan endast användas på vissa återfallsförbrytare...?!
....på samma sätt som vi liknade det vid att bara vissa fortkörare blir av med körkortet.
Flamma77 skrev:Åh.... Jag tolkade det från ursprunget. Hon vad hon nu heter... att kastrering skulle bli ett generellt straff för återfallsvåldtäktsmän.
Men hon kanske är mer galen i mitt huvud än vad hon är i verkligheten.
Markus skrev:Lite kluven här, men förmodligen är det en bra idé. Men det känns som om det borde finnas andra enklare lösningar för att förhindra brott plus att det känns lite handavhuggning över det hela. Varför inte låsa in dem istället, funkar inte det eller?
Wunder skrev:Grejen är att den kemiska kastreringen funkar så att de äter piller varje dag. Måste alltså ske av egen fri vilja och är inget straff som samhället kan tvinga på dem. Om de slutar ta pillren återfår de potensen efter någon vecka. Likaså kan de återfå potensen inom några timmar genom att käka/injicera testosteronpreparat.
M.a.o. är det bara verksamt mot de som våldtar i stundens ingivelse och är "normala" annars.
korvgubbe skrev:Jag tycker naKcsKÅtSfUcKon är söta... De är lixom som roliga att titta på. Som små barn som rultar runt, försöker gå men hela tiden druttar på ändan...
korvgubbe skrev:Jo, men återfallsvåldtäktsmän skiljer sig ju från övriga våldtäktsmän just genom att de upprepar sig och alltså är det kanske inte så dumt trots allt.... Märker man att en gubbdjävel gång på gång överfaller och våldtar så kan ju kastrering vara en väg ut....
....Och vad det gäller "generella" regler så finns det väl knappast några sådana i lagboken?!
...Alla har rätt att få sin sak prövad och även om man fälls för ett brott så diskuteras påföljden......
Kawwa skrev:Men så har jag stått väldigt nära detta elände oxå.
Sitter desperationen som får dem att stjäla i händerna?Mark skrev:Ska vi stympa händerna på fick tjyvar?
Nej, eftersom detta vore detsamma som dödstraff...Mark skrev:Hugga av huvet på folk som skallar folk?
Ja, vore kanske något om det helt enkelt är i deras ben som våldsamheten sitter?!Mark skrev:Kapa benen på folk som inte kan sluta sparka på folk som ligger ned?
Det är därför som det är kemisk kastrering som varit på tapeten. Ett tillskott av hormoner som tappar sin effekt om medicineringen slutar...Mark skrev:Eftersom vi aldrig har en 100 %ig säker anklagelse på ALLA brott som begås är det ju rätt dumt att inte kunna "återskapa" feldömda i sitt ursprungsskick.
....Beträffande dödstraff är iaf jag redan emot så jag överlåter den diskussionen till dig och naKcSkÅtsmaffian...Mark skrev:Jaja, ska man börja i nån ändå ska man kanske börja med att prata om dödsstraff på folk som har dödat folk. Men även där finns ju risken för att fel man blir dömd.
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|