Menar du hindrade 125Jr från att tävla i 125-400? Jag tycker inte de ska få köra där alls, de har en egen klass. Ingen kan kräva att få tävla i flera klasser med samma maskin men alla bör få tävla i någon klass.håkan skrev:2382402EDIT2: Det var en hel del gnyende om hur 250SP kvalade bort 125Jnr från att tävla... är det rätt att göra så?
Ja, journalistkåren ökade ju inte i aktning hos mig efter den bekännelsen. Hur svårt är det? Två heat, ett race. Lägst placering sammanlagt är dagens vinnare. Detta har fungerat i alla år inom motocross i USA. Varje heat ger full poäng i serien men dagens två heat räknas som ett race just för att man ska få en vinnare.JTarnstrom skrev:2382431Det är inte fråga om publiken som är på plats. Det är frågan om medias rapportering. Media vill ha enkla, slagkraftiga rubriker - de vill ha en gubbe att peka ut som vinnare. Återigen, jag minns den suck av lättnad som gick genom journalistkåren som brukar bevista STCC när systemet med dubbla heat skrotades och man äntligen skulle kunna få EN vinnare av tävlinghelgen.
Last edited: