Om det är något parti vi MC-åkare ska akta oss för är det vårt högerpopulistiska parti. I ärlighetens namn VET vi att det är många som retar sig på motorcyklister och är man ett populistiskt parti sätter man alltid majoriteten framför minoriteten.
Vilka är det som betalar kalaset?Vad hatar MP mer än nåt annat?
- Medelålders vita män...
Jag gillar inte höjningen heller men varför rasas det inte också mot de 32% på trafikförsäkringen?
Gissningsvis för det är gamla nyheter och redan implementerat
Jag gillar inte höjningen heller men varför rasas det inte också mot de 32% på trafikförsäkringen?
För mig betyder dessa 32% mer i kronor.
Kan det vara för att det inte var den rödgröna röran utan det, enligt många här, betydligt trevligare arbetarpartiet som införde det?
Om det är något parti vi MC-åkare ska akta oss för är det vårt högerpopulistiska parti. I ärlighetens namn VET vi att det är många som retar sig på motorcyklister och är man ett populistiskt parti sätter man alltid majoriteten framför minoriteten.
Höjda kostnader är ju aldrig skoj, men varför tror man att just motorcyklister ska komma undan?
Offerkoftornas paradis.
Jag röstar SD numera så blanda inte in mig i det hela.
Gissningsvis för det är gamla nyheter och redan implementerat
Snart gått 10 år sen de införde detta. Ändå har inte det accepterats hos många.
Denna riktar sig in hos unga och människor med premier över 10k det är vi som blir straffade. Alltid kul att se när man får en offert hos bolagen på 30k+ med en fin skatt som bidragande orsak
Sicket debacle, borgare som genomför sossarnas förslag eller minns jag fel?
Blame game är kul och kålsuperi kanske gott?
Jag vill nog påstå att de är i majoritet de som tycker att det är viktigare vem som säger än vad som sägs....Kan det vara att många inkonsekventa och köper det som "rätt" röra inför men rasar när "fel" idioter kommer med dumma förslag?...
Jag är absolut inte SverigeDemokrat, men jag tycker ändå att det skulle vara uppfriskande om de blev det största partiet.Jag röstar SD numera så blanda inte in mig i det hela.
Jag vill nog påstå att de är i majoritet de som tycker att det är viktigare vem som säger än vad som sägs.
Jag tycker flygskatten kan höjas ännu mer istället för fordonsskatten, för mig är det egalt. När hade jag överhuvudtaget så mycket så mycket pengar så man kunde ta en trip elller timeout på Barbados eller spontanshopping i NYC. Svaret kommer här: ALDRIG!
Jag tycker det är märkligt att flygbränslet är oskattat och varenda resenär som åker till Thailand gör av med lika mycket bensin på 8h som jag kör upp på ett helt år för att ta mig till jobbet. Sätesgrannen gör av med lika mycket bränsle som jag kör upp i min arbetsgivares servicebil i ett helt år.
Det är 255 st till passagerare på flighten, 100 flighter per dag, 365 dagar per år. Vaddå skatt? Vaddå skiter ner miljön för att ha kul?
Och nån får betala, givet. Miljön är ju den största förloraren först och främst.
Min arbetsgivare har 15 bilar, bara välja köra ner vinst eller ta ut av kunder, sitter man fast i avtal är det inte alls roligt.
Jag har järnkoll, kör även egen firma men det är ju bara att ställa av fordon så länge man knegar åt någon annan.
Jag som barista blir obra, är mest hemma på motorsåg och mätinstrument inte så långt från dig alatalo
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|