Sketsnack/Allmänt tjöt

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hur blev det? Mappat o pillat? Tog du secondary med...? La en beställnin på en likadan och väntar hem den snarast! VÅR NU TYYYP?! =)

1. VILKET LJUD!!!!!!!!!
2. VILKEN RESPONS!!!

3. 2 Kanske delvis beror på ljudet men jäklar vilken skillnad :yoparty

Tryckte i db-killers och körde ut en liten runda.Känslan var att det lät lika mycket med dem och cpr filtret som innan utan db-killers. (fast goare)
IMG_0808.jpgIMG_0812.jpgIMG_0811.jpg
Tack räven för bilderna :hej

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Roligt namn på ett luftfilter - CPR. Det förknippar jag bara med 'cardiopulmonary resuscitation', alltså konstgjord andning :hihi

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
PC, blir de... Ja lite åt de kusliga hållet är de bitvis sen är de mycket sneaky stealth assassin kinda game. Menman kan spela de full on battle med. Men mycket roligare och köra de sneaky. Klart rekommenderat :tummenupp

Gillar de faktum att de är så öppet, finns inte en linjär väg att göra saker på utan man kan vara rätt kreativ hur man löser uppdragen samt tar sig till platser.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag behöver köpa ett nytt bakdäck till nästa säsong. Vad ska man satsa på?
Jag tycker att det däcket jag fick med när jag köpte hojen kändes rätt så där, lite väl "halt", men det kanske känns så med alla?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Bridgestone Battlax BT021 vad ja kan se på bilden på en Fabriksny Yamaha din modell...

2011_FZ8-N_Fea_EUR_07.jpg

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Bridgestone Battlax BT021 vad ja kan se på bilden på en Fabriksny Yamaha din modell...

View attachment 371899

Snygg ljuddämpare!!

Jensen var förbi idag. Jag hade akramappen så det blev till att stänga av o2-sensorn och sas-systemet.
Jag har beställt regnfritt i morgon:fakta

Edit: Nästa däck för min del blir sportsmart eller pilot power. Hade sportsmart på r1:an och även nu på KTM:en. Har varit väldigt nöjd med dem!

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag behöver köpa ett nytt bakdäck till nästa säsong. Vad ska man satsa på?
Jag tycker att det däcket jag fick med när jag köpte hojen kändes rätt så där, lite väl "halt", men det kanske känns så med alla?
Nä, originalgummi är ofta så. Dunlop Sportmax Sportsmart är bra skit! :fakta Ta hem ett från däckonline eller liknande så lägger jag på det åt dig billigt. Helst skulle du byta fram samtidigt så att du har lika bra fäste där. Det suger med sämst fäste fram, men de lever ju dubbelt så länge som ett bakdäck.
Var glad att du inte fick Michelin Macadam som satt original på min CBR6. Noll feedback och dåligt grepp!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=66926
En Ducce 1198 S, gått 700 mil, lite extra lullull, säljes för 115 tkr.
Jag provkörde en ny sån och den kostade 240tkr på Biscaya. Det ger en värdeminskning på runt 200 kr/mil ! :eek:
Det finns de som har råd... :rolleyes:

Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Tack för tipset. Ja det är väl lika bra att byta fram oxå så att man får lite bättre grepp "over all". Som det känns nu är jag livrädd för att ens prova att lägga ner den för mycket i kurvorna då man känner att bakdelen vill längre ut än vad jag vill. Ska bli intressant att testa =)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så här års när det är kallt i backen brukar det vara svårt att få vettig temp i däcken öht, framförallt fram, så ta det vackert om du kör än.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Klart jag kör än =)
Jo jag känner att det är väldig skillnad från när det är lite varmare ute, men även när det är varmare ute så känner jag mig inte speciellt "trygg" eller får den där känslan av att däcken verkligen greppar överallt.
Kan vara värt att testa något nytt.

K-man, det vi snackade om förut på telefon, det var en al qaida-råtta som hoppat in mellan två stora faser. nästan hela kvarteret var svart =)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Klart jag kör än =)
Jo jag känner att det är väldig skillnad från när det är lite varmare ute, men även när det är varmare ute så känner jag mig inte speciellt "trygg" eller får den där känslan av att däcken verkligen greppar överallt.
Kan vara värt att testa något nytt.

K-man, det vi snackade om förut på telefon, det var en al qaida-råtta som hoppat in mellan två stora faser. nästan hela kvarteret var svart =)
Haha, se där. Blev väl som skylten vid elektriska stolen sa: "Medium or extra crispy?" :D

Känner igen känslan från vissa däck jag haft. Med andra däck så får man helt annat förtroende för hojen. Efter att jag lagt på SportSmart på Cliftabiff's Honda Fireblade så körde jag bara hemifrån och i motorvägspåfarten i Råslättsmotet så hade jag redan knäskrap runt långa kurvan - på lånad hoj! Förtroende! :fakta

Edis954.jpgFunnyTyre.jpg

Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Beställt och väntar in det vilken dag som helst. :) Tog mitt från England. Plockade du bort secondary & sas i samma veva?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka