Sketsnack/Allmänt tjöt

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ja. Massa jäkla slangar och spjäll som bara sitter där för att få dem att klara avgaskrav.. :) sas pumpen sitter fast på luftburken så den försvinner av bara farten.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Härligt, Sitter och kuckelurar på om jag ska ta hela secondary flies eller bara brickorna.. Rc8a trattar åker på i bara farten oxå =) Enda fördelen med vintern, mektid :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jahopp då var K2:an såld, så nu börja den angenäma jakten på en nyare hoj till nästa säsong... :hihi

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp strax utanför Habo...

Nix lutar åt 05 eller nyare Gixxer. :hihi SÅ blir nog bara en modernisering.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vill du provsitta/köra min så får du säga till. Raceväxlad och nerdrevad samt QS men du kan ju bilda dig en uppfattning iaf. Den är dock avställd så klota inte bara ;)

Den är ju märkbart mindre än K1-4 och känns lättare och smidigare medans det härliga mellanregistret är förstärkt ytterligare. 10 Nm och 20 hästar mer i K5 än K1 ungefär :tummenupp

CSS03.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rätt så fint hus till salu vid vändplanen i änden på min gata. Jätte-altan med utomhuseldstad och smörjgrop i dubbelgaraget. 150+100 kvm och renoverat badrum. Perfekt ju. Jag är nästan sugen själv

Tjöööp! Behövs lite kickass-grannar här! :4skrika:)

Bara tvååenhalvmille

Länk till Hemnet

sommarhagen.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja den Gixxern har man suttit och gottat sig åt, riktigt mycket mumms mumms till den, finns nog inte så mycket mer man kan önska sig till den. :tummenupp

Huset var inte helt fy skam heller, bitvis lite äldre std. men nice layout och gott om plats. Nice price för det, visst blev man sugen själv med. :hihi

Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
ugh, kom in till jordbron rondellen från e4an igår, bensin å olja i hela vänsterkörfält enda in mot torpa.

hoppas snuten åte ut och fixade när jag ringde!

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jahopp då var K2:an såld, så nu börja den angenäma jakten på en nyare hoj till nästa säsong... :hihi

Tänkte väntat med att gotta mig över hojköpet tills imorgon men va fan :hihi det är ju bara till att haka på nu :fyllisar. Har man blivit med gixxer så har man :hihi. Jäkligt skön hoj! Ska bli kul att testa SMC till våren.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Vill minnas att du vart lite sugen på nått i storsumo träsket.. Såklart!!! :rolleyes: Klart du ska inhandla en 990ish...

Jorå visst är man sugen på mycket... :hihi Bullen har ju hållt på och teasat med sin 990, men är svårt att släppa Gixxern helt så mest optimala vore en av varje men ekonomin säger "NIET" :hihi

Tänkte väntat med att gotta mig över hojköpet tills imorgon men va fan :hihi det är ju bara till att haka på nu :fyllisar. Har man blivit med gixxer så har man :hihi. Jäkligt skön hoj! Ska bli kul att testa SMC till våren.

Ja de tror ja kan bli riktigt intressant att testa på bana, Good bike 4 good money... :tummenupp

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Plötsligt känns det väldigt lååååångt till våren. Däckgrepp och förtroendet försvinner rätt snabbt när det är konstant blött och 5 grader, men men några provturer får det så klart bli trots allt. Kan man leda om golfströmmen kanske så vi kan få lite mer hojåka innan tomten kommer? Jag är inte så kinkig, räcker med runt 20 grader och uppehåll.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jepp strax utanför Habo...

Nix lutar åt 05 eller nyare Gixxer. :hihi SÅ blir nog bara en modernisering.

Vad är det du fastnat för med GSXR? Efter att ha kört Grevens K4a och ännu tydligare efter K-Mans 5a så uppskattar jag motorn, grymt mellanregister, bra klipp på topp!
Nu vet jag inte vad 05a ligger i pris eller din budgett men tex ZX10a 08-09 ligger bra till i pris.
SurfJocke som kör Suzuki nu? Grattis Jocke!

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
De ja uppskattar med Gixxern som ja inte har upplevt med R1:an i alla fall är hur körställningen är med mig på och hur den känns när man kör den, sen är motorn klockren/skottsäker och karaktären finns där, alla har vi våra favorit cyklar. dock ska ja testa lite innan ja kan avgöra vad som känns rätt eller inte, nån R1:a har ja inte hittat som ja känner mig nöjd med.

Kawa har ja inte kört överhuvudtaget så svårt att uttala mig där, Honda har väl inte riktigt nån hoj i samma segment som är intressant. Sen gillar jag Gixxerns utseende och färgkombon.

Har ingen ny hoj på plats ännu, så vi får se. 70K är väl absoluta taket för min budget men gärna något under det. En K5:a ligger väl mellan 40-55K beroende på skick och utrustning om man ser på blocket.

Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
SurfJocke som kör Suzuki nu? Grattis Jocke!

Känns gott att ha något att ställa in i garaget till vintern, men framför allt att ha något att mullra igång framåt vårkanten. Jepp jag var visst klar med Thunderacen. Den gick iallafall ner i stil och jag fick mig några goa repor på torpet innan vi käkade lecakulor. Nästa år tänke jag dock försöka hålla mig till byte av bromsbelägg och däck istället för hela hojen på en gång, blir lite dyrt i längden :hihi

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka