Sketsnack/Allmänt tjöt

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Va ju finväder hela eftermiddagen!!

Regnar det inte när jag ska till jobbet i morgon ska jag köra KTM dit :yoparty

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jocke: glöm inte justera fjädringen så det passar dej.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja den kan nog upplevas som hård för dig nu då den är inställd i somras efter mig. :hihi
Men de är ju en enkel grej att göra vi nått väl valt tillfälle. (varmt ute)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
På tal om fjädring. Kman å goffe tipsade om sist på torpet att jag borde inhandla en ny fjäder bak till stötdämparen. Vad hittar jag det till min hoj? :tummenupp

Vill verkligen ha vår nu å ut å köra med alla. Särskilt testa bana igen. Så jääklans kul :rolleyes:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Måste erkänna att jag är kass på fjäderinställningar. Hjälp mottages tacksamt i höst/vinter. Missade ju fjädringsworkshopen tidigare i år men det kanske går att köra favorit i repris? :smasha

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ne fy, börjar bli kallt ute nu.. Dags att åka ner till jobbet och tvätta av r1an nu och ställa in. Får göra ett oljebyte också på torsdag hade jag tänkt mig. Har sån träningsverk också så blir spännande att se om jag kan hålla i styret :3freak

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Måste erkänna att jag är kass på fjäderinställningar. Hjälp mottages tacksamt i höst/vinter. Missade ju fjädringsworkshopen tidigare i år men det kanske går att körs favorit i repris? :smasha

Med tanke på antalet gilla så finns de nog potential för att skramla ihop till en favorit i repris. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Effekt ja men got damn va butt ugly den är den gröna Kawan.. :hihi
Kan man stå ut med en ful hoj (alt byta kåpor, bygga fighter) så har man mkt hoj för pengarna! Verkar nästan vara en gammal SBK i fin kostym.
Kul med såna bestar!

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ring och informera om att sommarn tagit slut och att han får 70k:fakta

http://www.blocket.se/ystad/Ktm_990_Supermoto_290_mil_42410629.htm?ca=17&w=3

En sak jag inte förstår mej på, varför ens skriva 'ej bankörd' i en annons? Känns löjligt tycker jag. Idiotkörning/lek på gata är/kan vara råare mot cykeln än svenne-banåka. Hur bra mår motorn när ngn bränner däck på varvstoppet, släpper ner framhjulet lite hårt efter wheelie..

/orka bry sej

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Du missade i annonsen Goffe att de står ej buskörd också :hihi

Måste fråga en sak också om annonser. Varför skulle de man säljer vara dyrare vid bytes?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Missade ju fjädringsworkshopen tidigare i år men det kanske går att köra favorit i repris? :smasha
Klart vi kan sätta upp fjädring igen i vår, men då kommer deltagarna få lite läxa i förhand. Att kolla instruktionsfilmen på YouTube ett par gånger i förväg så att de är lite mer med på vad vi gör än sist. Då var det svårt att få bra snurr och organisation på det hela tyckte jag. Eller så får jag styra upp det hårdare helt enkelt :D

198hk ur en gammal kawa bara med Akra och packning? I call bullshit! Säljknep

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
En sak jag inte förstår mej på, varför ens skriva 'ej bankörd' i en annons? Känns löjligt tycker jag. Idiotkörning/lek på gata är/kan vara råare mot cykeln än svenne-banåka. Hur bra mår motorn när ngn bränner däck på varvstoppet, släpper ner framhjulet lite hårt efter wheelie..

/orka bry sej

Ja de har ja alltid undrat med över, varför de skulle vara så mycket värre ? Samma som bilar/mc som är tjejkörda skulle vara så mycket bättre skick än andra ?!

Du missade i annonsen Goffe att de står ej buskörd också :hihi

Måste fråga en sak också om annonser. Varför skulle de man säljer vara dyrare vid bytes?

Där är en störande sak till som man inte fattar, varför den är mer värd... Men antar de är nån omvänd bilhandlar grej, istället för att sänkapriset på vara som vill bytas in så höjer dom värdet på sin egen vara. :hihi

Buskörd och bankörd är lite svårt att kolla upp så varför ens bry sig med att nämna i annons ?

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
K-Man: kan vara pcIII alt ett kawa-kit a la papunen? Eller falska siffror/säljknep?

Någon som har ett verktyg till att dra bort oljefilter att låna ut?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-Man: kan vara pcIII alt ett kawa-kit a la papunen? Eller falska siffror/säljknep?

Hade den race-härva skulle det väl stå, om de inte försöker dölja ban/racekörning förstås. Jag tror lite mer på glädjekalibrerad bromsbänk.

Jag har ett par olika men i slutänden brukar det ändå bli polygrip/rörtång eller att dra skruvmejseln igenom :( Ofta för tajt att komma åt med verktygen eller att mc-filtret har för liten diameter

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj

Dimension på filtret ? Annars har jag en sån där som man monterar på spärrskaft och vrider av, kommer åt på min ex. Gixxer när jag bytte sist. I alla fall tillräckligt för att lossa de så kan man ta resterande för hand.

20-322_l.jpg

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...