Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Var en och kollad på crossen idag. Han kom såklart utan nåt att frakta hojjen på :dummer. Man tar ju jämt med kärran ifall det är nåt att ha. Iallafall hörde han av sig nyss igen och sa att han hämtar den imorgon kl 17. Så får hoppas på det. :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gött då blir de garage tömmning hos Räv3n då till helgen eller de kan inte väntas så länge på de.. :hihi

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
De blir garage tömning innan helgen såfall ;) vi har kommit överens om pris och att han skulle vara hos farsan vid 17 imon. Börjar jobba vid 18 så kanske blir tajt imon men vi får se :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
:banana Trevlig läsning Biddarn!

Har problem. Vilka färger ska man ha på skinnstället? sartvitt eller svart orange. Vad ska man ha för logga på ryggen? Kommer inte på något som faller mig i smaken. Någon som har något seriöst förslag? :)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
:banana Trevlig läsning Biddarn!

Har problem. Vilka färger ska man ha på skinnstället? sartvitt eller svart orange. Vad ska man ha för logga på ryggen? Kommer inte på något som faller mig i smaken. Någon som har något seriöst förslag? :)

Ska du köra hel orange så kan jag nog skaka fram ett Televerket ställ till dig... :hihi

Om inte annat så var väl detta KTM ställ de enda snygga:

3PW09101X.jpg

Men sen går de nog bra med vilket sorts ställ som.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Svartvitt är mindre varmt är helsvart och mer universellt än orange.

Blåvitt är fortfarande snabbast ;-)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Brukar oftast vara så som du beskrivit. Ser helslut ut framifrån men nån millimeter kvar när man plockar ur dem. Ge dig inte ut på Anderstorp innan du bytt bara ;)

Jannes MC i Skillingaryd har nog en del Galfer hemma om det skulle knipa men det låter ju som att du klarar dig till vintern.

Team Wiking som hade däcksrensning igår hade visst ett set racekåpor till übergixxer liggande så det blev ett impulsköp idag :D Bara licens som fattas nu...
View attachment 370105

Bullen: vitt ställ, skitsnyggt!

Kåpor från Mattias gamla hoj? Första ggn jag körde med han så körde han ZX9a, men det var många år sen.
190 däck från hans bror/SST600?

Grattis till allt iaf!

Fidde_jkpg

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
Yamaha Fazer FZS 1000 2002
Haha ja det är inte spännande. Jag har en nedförsbacke precis utanför mig, hoppas att den räcker! Ska man choka när man puttar igång den?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Haha ja det är inte spännande. Jag har en nedförsbacke precis utanför mig, hoppas att den räcker! Ska man choka när man puttar igång den?

Gör som när du startar den i vanliga fall.

Tänk på att gärna ha lite tynd på sadeln precis när du dumpar kopplingen så inte bakdäcket bara glider.
Exempelvis stå upp först och sätt dej ner tungt precis när du släpper upp.

Helst på ren asfalt utan grus också av självklara anledningar.

Om du springer jämte när du rullar igång den så glöm för fan inte dra in kopplingen igen när den hoppar igång :D

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Wohoo. Precis sålt crossen och nu sitter världens gladaste Adam i bilen på g till Borås och har nyss vart hos Raven och hämtat Bullens GAMLA R1a:yoparty

Fidde_jkpg

Ny medlem
Gick med
30 May 2012
Hoj
Yamaha Fazer FZS 1000 2002
Gör som när du startar den i vanliga fall.

Tänk på att gärna ha lite tynd på sadeln precis när du dumpar kopplingen så inte bakdäcket bara glider.
Exempelvis stå upp först och sätt dej ner tungt precis när du släpper upp.

Helst på ren asfalt utan grus också av självklara anledningar.

Om du springer jämte när du rullar igång den så glöm för fan inte dra in kopplingen igen när den hoppar igång :D

Hej,
Jag fick igång den och körde ca 25 min. när jag sedan stängde av den gick det inte att starta den igen. Startmotorn orkar inte. Måste jag köra längre tid med, eller låta den stå längre tid på?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kåpor från Mattias gamla hoj? Första ggn jag körde med han så körde han ZX9a, men det var många år sen.
190 däck från hans bror/SST600?

Grattis till allt iaf!
Ja det är Mattias gamla. Lät inte som han använt dem mycket (om alls) Lite 'begagnade' är de iof och några fästhål måste plastas. Japp, en stor trave 190/55 i olika hårdhet :)

Hej,
Jag fick igång den och körde ca 25 min. när jag sedan stängde av den gick det inte att starta den igen. Startmotorn orkar inte. Måste jag köra längre tid med, eller låta den stå längre tid på?
Ditt batteri är kass. Köp nytt pronto innan generatorn ger upp också.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nepp. Enligt batterimänniskorna bör man byta var tredje år, även i bilen, men de är ju självklart partiska. Ditt tar ju uppenbarligen inte laddning längre och då har nog en eller flera celler sagt upp sig.

Ivf funkar Biltemas mc-batterier helt ok. Tjöp! :tummenupp Det är en av alla slitdelar i ett fordon och din hoj är tio år gammal. Det skulle kunna vara så att du åker på originalbatteriet än?
Oavsett så behöver du ett nytt batteri. Aj Pråmmis

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Undrar vart jag gjorde av det extra jag köpte när jag trodde det var batteriet fast det visade sej vara startmotorn.

Passar det kan du få köpa det bibibilligt..

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Ringde till Mascot idag eftersom de har däck-dag imorgon. 25% rabatt på Michelin och ingen avgift för bytet.

De hade Michelin: (180/55/17)
Power Pure 1500:-
Power 2CT 1300:-

Vet inte om detta var med rabatten. Vilket hade ni rekommenderat för någon som vill testa lite bana till nästa år? Vilket passar bäst för någon enstaka bandagar men mest snirkliga landsvägar?

Blir nog att jag plockar bort däcket och tar bilen in imorgon och får det bytt. 7 grader och regn är inte muma att köra i :fakta

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom