sandstream skrev:Kan du ge ett exempel på en twin som har samma eller mer vrid än R1, ZX-10R, K5 eller Bladen över hela registret?
(Vi kan begränsa registret till twinens varvstopp )
Ok, med risk for att uppfattas som en twintaliban sa tror jag att jag, eller atminstone tidningen Bike kan ge dig ett exempel.
I ett inte alltfor gammalt nummer av Bike sa testade de en 999R (i samma nummer testades ocksa alla japps-literhojar och gixxern lyftes till skyarna). I 999R-testet hade de ocksa med en graf som visade HK o vrid for bade Duccen och en R1. Det var en enorm skillnad i bade effekt (typ mer an 20hk vid 6-7k) och vrid till Duccens fordel upp till varvstopp, sen hade R1:an mer att ge. Om jag kommer ihag ratt var ocksa Duccens maxvrid hogre an R1:ans.
Nu ar naturligtvis jamforelsen inte rattvis eftersom Duccen sakert kostar mer an dubbelt sa mycket, men det var ju inte det som efterfragades. Jag kan kolla upp vilket nummer av Bike det var nar jag kommer hem.