Neutral skrev:
Det var ju rätt låg nivå på det inlägget. Jag har kört en hel del twinnar och stånkor också. Twin har jag aldrig ägt men flera stånkor. Om du påstår att din Mille gick fint att segdra på 3:an i en korsning i 10 km/h så är du ju från en annan planet.
Säljer en R4:a, köper en annan. För lite effekt i en twin. Kanske så du tänkte också för du bytte ju också bort twin mot R4:a, eller hur?
Men är det är alltid dom aldrig har ägt en twin som kan mest i ämnet ??
Jag har ägt 2T twin , enstånkor , V4 V twinnar och rad 4 or.
Alla har sin specifika karaktär och bra och dåliga sidor.
Jag var mycket nöjd med min aprilia som gathoj , men jag bytte bort den av flera andra orsaker som inte har med V twinnen att göra.
Vill ha något för huvudsak bankörning och lite gatåka.
Problemet med att äga marginal märken som aprilia , alfa romeo (även haft en sån).
Är bla att
Åf nätet är kasst , väntetider på månader.
Att hojen knappt var säljbar gjorde det inte bättre,
Går nåt sönder finns det en uppsjö av delar till hondan leveranserna fungerar klockrent, en mycket bra åf i stan.
Aprilian är dyr , du får mer för pengarna med en OJM (ord: japansk Mc)
Jag byte indirekt till en effektsvagare OJM R4 600 cc ffa pga ovannämnda skäl men åxå mer lätthanterlig jfr med R4 1000cc samt mer kontrollerbar.
Vridmomentet på rsv var det inget problem med förutom en svacka mellan 5,5-6K , problemet med stora twinnar är att dom är utsatta för hårda ljudrestriktioner i form kvävning i insug och avgas, därav blir motorgången lidande , men med öppnare insug och avgas förvinner problemet till stora delar.
Med ett något större 54 mm trottelhus ,välinställd PC3 och insugs modd och ett 2-2 helsystem så plockar du ut 145-150 Hk på veven utan problem och ökar med 20hk i mellan registret= det användbara, detta med aprilias fina chassie har du en MYCKET potent sporthoj.
Om åf nätet funkade skulle en Aprilia RSV factory med ovannämnda modd finnas i mitt garage utan tvekan.