aci skrev:En Vtwin har oftast det man kallar mer "vrid" dvs mer effekt på låga varv. Vtwinnar är oftast mer designade i motorkaraktären för att vara just sådan.
Max NM är den riktiga siffran på pappret, det vet japsarna men saknar känslan för det andra tyvärr, hehe.
Nej. Jag beklagar.
Dagens R4-literhojar har jämförbart vrid med en liter-v2a över hela det register som v2an opererar på. Sen varvar r4an en bit längre och genererar därmed mer effekt.
EDIT:
Lägger med en bild. Den är sammansatt av bänkningar av 2004 RSV-MilleR och 2004 ZX10. Jag fick jobba en del i PS för att få ihop dom, eftersom graferna inte ser lika ut (pga lite olika sluteffekt).
Det är nästan lite pinsamt hur ZX10:an har mer vrid och effekt över hela registret, från botten, ända till topp.
Original-länkar :
http://www.sportrider.com/features/146_0406_zx10_dyno/
http://www.sportrider.com/bikes/146_0402_mille_dyno/
Hoppas den här hjälper till att få en del att inse att en twin idag inte har mer "vrid i botten" än en r4:a av jämförbar storlek.
Bifogat
Last edited: