Skillnaden mellan R1 -02 och -03

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ozto skrev:
men hallå! otroligt vad folk ska va avundsjuka här... har han råd o lust att skaffa en r1a så låt han göra det!
Diskussionen tar aldrig slut. Uppenbarligen har han inte råd att ha en R1.

I'm out.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
ozto skrev:
men hallå! otroligt vad folk ska va avundsjuka här... har han råd o lust att skaffa en r1a så låt han göra det!
Nu var det inte avundsjuka som var på tapeten. Killen vill köra fulleffekt men bara betala för 34 hk. Samt att han kommer göra sig skyldig till olovlig körning.
Inte så smart kanske, eller vad tycker du?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Inte avundsjuk. Han har inte råd med en R1:a. Läs lite gamla trådar som han skrivit i där han försäkrat sin gamla 125:a på farsan. Nu ska han fixa en R1:a, är 18 år gammal, tänker köra på fulleffekt och ska ställa den på hans 52-åriga farsa. Var det nåt mer?

ozto skrev:
men hallå! otroligt vad folk ska va avundsjuka här... har han råd o lust att skaffa en r1a så låt han göra det!
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Nicke skrev:
Inte avundsjuk. Han har inte råd med en R1:a. Läs lite gamla trådar som han skrivit i där han försäkrat sin gamla 125:a på farsan. Nu ska han fixa en R1:a, är 18 år gammal, tänker köra på fulleffekt och ska ställa den på hans 52-åriga farsa. Var det nåt mer?

:corn har liksom 70tusen kr idagsläget. Har fått ett "lyxsommarjobb" och tjänar 15tusen på det. Sen har jag massa inkomster hit och dit. Så nog har jag råd alltid, försäkringen betalar fadern min+körkortet

Angående försäkring så försäkrar de flesta bolagen (om inte nästan alla) ursprungs effekten =fulleffekt.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
hållundan skrev:
Du har alltså inget körkort?

fyller 18 om hmm en och halvmånad. Ska då på direkten boka tid för uppkörning (har redan lättmc kort) Vet att det kan låta otroligt korkat att en 18åring som köper r1 som första hoj. Men det är handen som bestämer hur snabbt det ska gå. Kanske eventuellt kör med någon strypning i, får se.
Moral hit, moral dit. Vet att jag skrev att strypningarna åker i garderoben, men utesluter inte att någon strypning sitter kvar :tummenupp
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det är absolut inte pengarna det handlar om.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=58574

"okej.. tackar för alla svar! har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far att tillägga är väl att han är i sina bästa år enligt han själv iallafall //Dennis"

Mr_Malossi skrev:
:corn har liksom 70tusen kr idagsläget. Har fått ett "lyxsommarjobb" och tjänar 15tusen på det. Sen har jag massa inkomster hit och dit. Så nog har jag råd alltid, försäkringen betalar fadern min+körkortet

Angående försäkring så försäkrar de flesta bolagen (om inte nästan alla) ursprungs effekten =fulleffekt.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Nicke skrev:
Det är absolut inte pengarna det handlar om.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=58574

"okej.. tackar för alla svar! har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far att tillägga är väl att han är i sina bästa år enligt han själv iallafall //Dennis"

haha roande :corn Jo har fått reda lite på vad försäkringen kostar och det definitivt överkomligt :tummenupp tyckte pappa min också.
9tusen kr halv/hel respektive 20 Hel/hel (orkade inte kolla alla bolag kan finnas billigare) :banana
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
hahahaha! skaffa hoj kort å ta det lungt i stället! Jag vet hur man är ... Ung å vild .. säkrast att ta det lungt... R1 är mer kraft än en med nytaget körkort klarar av , både ekonomiskt (vanligtivis) samt hk...
Dessutom är inte 600cc såååå jävla dåligt .. (visserligen bara startmotor , säger dom , men men)


over and out!


Mr_Malossi skrev:
fyller 18 om hmm en och halvmånad. Ska då på direkten boka tid för uppkörning (har redan lättmc kort) Vet att det kan låta otroligt korkat att en 18åring som köper r1 som första hoj. Men det är handen som bestämer hur snabbt det ska gå. Kanske eventuellt kör med någon strypning i, får se.
Moral hit, moral dit. Vet att jag skrev att strypningarna åker i garderoben, men utesluter inte att någon strypning sitter kvar :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mar skrev:
hahahaha! skaffa hoj kort å ta det lungt i stället! Jag vet hur man är ... Ung å vild .. säkrast att ta det lungt... R1 är mer kraft än en med nytaget körkort klarar av , både ekonomiskt (vanligtivis) samt hk...
Dessutom är inte 600cc såååå jävla dåligt .. (visserligen bara startmotor , säger dom , men men)


over and out!
Nej för helvete. Man somnar på en 600, det finns inget vrid, är löjligt vid korvmojen och är dessutom alldeles för liten...

:fakta
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Mar skrev:
hahahaha! skaffa hoj kort å ta det lungt i stället! Jag vet hur man är ... Ung å vild .. säkrast att ta det lungt... R1 är mer kraft än en med nytaget körkort klarar av , både ekonomiskt (vanligtivis) samt hk...
Dessutom är inte 600cc såååå jävla dåligt .. (visserligen bara startmotor , säger dom , men men)


over and out!

:tummenupp utesluter inte strypning som jag tidigare sa. Men sitter som en kratta på 600kubikarna jämfört med r1an.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Själv tycker jag R1 e ganska liten , dvs storlektmässigt? eller har jag fel?
Ta å tagga ner bara .... för R1 e farligt! :död

hehe! Jag har faktist en 600cc själv... tycker den e mesig , den e perfekt för mig att köra fram å tillbaks te MCdonalds med :D :tummenupp

Mr_Malossi skrev:
:tummenupp utesluter inte strypning som jag tidigare sa. Men sitter som en kratta på 600kubikarna jämfört med r1an.
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
:fakta upplysningsvis är det som jag sa ovan bara 5mm som skiljer R1 från R6 :D (iaf dom nya)

men men ...

Mr_Malossi skrev:
:tummenupp utesluter inte strypning som jag tidigare sa. Men sitter som en kratta på 600kubikarna jämfört med r1an.
 

Jaman

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
SUNDSVALL
Hoj
ZX9R
Nicke skrev:
Inte avundsjuk. Han har inte råd med en R1:a. Läs lite gamla trådar som han skrivit i där han försäkrat sin gamla 125:a på farsan. Nu ska han fixa en R1:a, är 18 år gammal, tänker köra på fulleffekt och ska ställa den på hans 52-åriga farsa. Var det nåt mer?


Du är så djävla :tummenupp
Man kan inte hålla för :hihi när man läser dina inlägg :yoparty
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Mar skrev:
:fakta upplysningsvis är det som jag sa ovan bara 5mm som skiljer R1 från R6 :D (iaf dom nya)

men men ...

Har provat bägge 2 nu, men även resten av 600stånkorna. Satt klart bäst på r1an. :3freak
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Mr_Malossi skrev:
Angående försäkring så försäkrar de flesta bolagen (om inte nästan alla) ursprungs effekten =fulleffekt.

detta var det ända vettiga du skrivit under din senare tid på sh.com. :klappar

varför ens disskuter din "feta" lön, när du ändå ska ha den stå på din farsa? :va
min åsikt är att om du nu ska köra ostrypt & annser att du är tillräckligt mogen för det så kan du väl förihelvete äga & försäkra den själv? :fatta!

ps. det var en jävla dåre det där på r1:an :3freak
men vad kan man förvänta sej av någon som använder frondas - kamphund i en film mc film :dricka
 
Last edited:

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
granath_ skrev:
detta var det ända vettiga du skrivit under din senare tid på sh.com. :klappar

varför ens disskuter din "feta" lön, när du ändå ska ha den stå på din farsa? :va
min åsikt är att om du nu ska köra ostrypt & annser att du är tillräckligt mogen för det så kan du väl förihelvete äga & försäkra den själv? :fatta!

ps. det var en jävla dåre det där på r1:an :3freak
men vad kan man förvänta sej av någon som använder frondas - kamphund i en film mc film :fyllisar

angående min "feta lön" behöver jag den till inköpspriset av motorcykeln. Eller är det gratis? :3freak
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top