Skillnaden mellan R1 -02 och -03

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag kan knappast stoppa honom heller utan kan bara skriva vad jag tycker. Bara för att man kan så behöver det inte betyda att det är rätt.

Jag antar att du också har varit reggad länge och har varit med om 1000 såna här diskussioner. Det jag retar mig extremt på är att många anser att de har råd fast de inte har det. 50-100' till hojen kan vilken jävla stekare som helst fixa fram men sen ska man inte betala försäkring efter vilken ålder och erfarenhet man har. Det tycker jag är totalt f***ed up.

Dr Gixxer skrev:
Låt grabben köpa en fin hoj och försäkra den som han vill, det är hans och hans fars val.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Sedan finns det den gruppen som inte kan ha en hoj på sig själv, alltså de som har kraftiga skulder hos fogden....Finns ju de som fått skulder genom skilsmässa och dyligt !!!!!!!

Vad ska de göra då som vill köpa en hoj typ r1 som ligger bättre i pris än skulden på 2mille hos fogden?.....Nu kommer en del av er att säga: betala skulden först till fogden.... :arsele ....Enkel matte: köp hojen skriv den på vem fan som helst som är "grön" och ha lite kul istället.....skenförsäkra, det kvittar iaf för mig va de gör...betalar ändå så förbannat mycket skatt, så för min del tycker jag de som vill köra hoj och inte kan pga piss kassa försäkrings premier...skenföräkra :tummenupp ...

Vi i sverige måste vara de sämsta förarna i sverige + mest stölder....de flesta övriga länder har inte så höga premier.... :va

Ps. Efter 2år (1989) på en 125:a köpte jag en fzr 1000 -89 och det gick jätte bra!! Bara man kör med lite vett, så går allt :tummenupp
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
DFMSWEDEN skrev:
Vad ska de göra då som vill köpa en hoj typ r1 som ligger bättre i pris än skulden på 2mille hos fogden?.

Visst tragiskt att ha 2 mille på fogden! Men å andra sidan har man ju inte råd och då har man inte råd..

Skall jag gå in och köpa en Ferrari 360 och säga.. Jag har bara 30.000 kr och jag vill ha en Ferrari 360 för andra har det så då vill jag också ha det trots jag bara har 30 papp... snälla kan jag inte få den för det då ??.. tror du det funkar också :kocko
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Och första pris för "Årets konstigaste inlägg" går till DFMSWEDEN!

DFMSWEDEN skrev:
"Nu kommer en del av er att säga: betala skulden först till fogden.... :arsele ....Enkel matte: köp hojen skriv den på vem fan som helst som är "grön" och ha lite kul istället"

"betalar ändå så förbannat mycket skatt, så för min del tycker jag de som vill köra hoj och inte kan pga piss kassa försäkrings premier...skenföräkra"

"Vi i sverige måste vara de sämsta förarna i sverige + mest stölder....de flesta övriga länder har inte så höga premier...."
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Eureka skrev:
Visst tragiskt att ha 2 mille på fogden! Men å andra sidan har man ju inte råd och då har man inte råd..

Skall jag gå in och köpa en Ferrari 360 och säga.. Jag har bara 30.000 kr och jag vill ha en Ferrari 360 för andra har det så då vill jag också ha det trots jag bara har 30 papp... snälla kan jag inte få den för det då ??.. tror du det funkar också :kocko

Kanske inte riktigt så jag menade.... :va

Låt oss säga att efter en sabla massa år av betalande till fogden, och sedan jobbat ihop till en beg r1:a på 50 papp...men du kan fortfarande inte stå på den, och det gäller även försäkringen !.....Hoppas detta blev en bättre förklaring.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
DFMSWEDEN skrev:
Låt oss säga att efter en sabla massa år av betalande till fogden, och sedan jobbat ihop till en beg r1:a på 50 papp...men du kan fortfarande inte stå på den, och det gäller även försäkringen !.....Hoppas detta blev en bättre förklaring.

Det borde man kanske ha tänkt på innan man blev skyldig fogden en massa pengar.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
McB skrev:
Det borde man kanske ha tänkt på innan man blev skyldig fogden en massa pengar.

Läser du överhuvud taget på vad du svarar på?

Så han med skulden kan hjälpa att han blev skuldsatt hos fogden? (skilsmässa)

Han kanske inte skulle gift sig heller....
:va
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
DFMSWEDEN skrev:
Kanske inte riktigt så jag menade.... :va

Låt oss säga att efter en sabla massa år av betalande till fogden, och sedan jobbat ihop till en beg r1:a på 50 papp...men du kan fortfarande inte stå på den, och det gäller även försäkringen !.....Hoppas detta blev en bättre förklaring.

jo, jag överdrev lite.. inte riktigt så du menade kanske men javisst jag förstår dig!
Det finns flera situationer som kan ställa till det för en, utan att man kanske själv råkat vara orsaken till det.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Eureka skrev:
jo, jag överdrev lite.. inte riktigt så du menade kanske men javisst jag förstår dig!
Det finns flera situationer som kan ställa till det för en, utan att man kanske själv råkat vara orsaken till det.

TACK!!

Jag bara ville "lyfta" fram en lite annan aspekt på "skenförsäkring" :)
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
DFMSWEDEN skrev:
Läser du överhuvud taget på vad du svarar på?

Så han med skulden kan hjälpa att han blev skuldsatt hos fogden? (skilsmässa)

Han kanske inte skulle gift sig heller....
:va

Tråkigt för honom i så fall. Tycker dock inte att det berättigar försäkringsbedrägeri. Får du råna en bank också, om du inte har råd att betala räkningarna?
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
DFMSWEDEN skrev:
TACK!!

Jag bara ville "lyfta" fram en lite annan aspekt på "skenförsäkring" :)

En skenförsäkring som jag skulle acceptera i denna situation är då att man försäkrar hojen på ngn polare som är lika gammal som personen i fråga och haft kk lika många år så att premien betalas med det belopp som det skulle göras om den stod på en själv.
Det är just det att komma undan billigt som gör att andra får betala och det är FEL!
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
McB skrev:
Tråkigt för honom i så fall. Tycker dock inte att det berättigar försäkringsbedrägeri. Får du råna en bank också, om du inte har råd att betala räkningarna?

Bedrägeri....vakna !!!

En del bolag "TILLÅTER" utlåning....Och du jämför med bankrån... :tummenupp
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
Eureka skrev:
En skenförsäkring som jag skulle acceptera i denna situation är då att man försäkrar hojen på ngn polare som är lika gammal som personen i fråga och haft kk lika många år så att premien betalas med det belopp som det skulle göras om den stod på en själv.
Det är just det att komma undan billigt som gör att andra får betala och det är FEL!

Givetvis håller jag med dig!!

Tanken var inte en gammal pappa eller någon med betydligt högre ålder.....

Finns kanske någon bror eller kompis med ungefär samma förutsättningar som dig själv......
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
DFMSWEDEN skrev:
Bedrägeri....vakna !!!

En del bolag "TILLÅTER" utlåning....Och du jämför med bankrån... :tummenupp

Jag orkar inte dra detta en gång till. Det är skillnad på att låna ut och "låna ut". Att någon annan än hojens egentliga ägare, alltså den som har det ekonomiska intresset, står som ägare och brukare, räknas som skenförsäkring och därmed försäkringsbedrägeri.
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
McB skrev:
Jag orkar inte dra detta en gång till. Det är skillnad på att låna ut och "låna ut". Att någon annan än hojens egentliga ägare, alltså den som har det ekonomiska intresset, står som ägare och brukare, räknas som skenförsäkring och därmed försäkringsbedrägeri.

Panorera vidare.....kanske det är en "deal" mellan dem....så att de delar på hojen !!.....Vad kallas det då :tummenupp
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
DFMSWEDEN skrev:
Panorera vidare.....kanske det är en "deal" mellan dem....så att de delar på hojen !!.....Vad kallas det då :tummenupp

Panorera? Ponera menar du nog. Scenariot är helt annorlunda.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det brukar handla om att sonen kör 100% av tiden och far/mor ca 0% av tiden. Då är det inte "tummen upp" för mig även om du verkar tycka det.

DFMSWEDEN skrev:
Panorera vidare.....kanske det är en "deal" mellan dem....så att de delar på hojen !!.....Vad kallas det då :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top