Behövs inget geni för att räkna ut att om man har kört 125:a i två år så kan man köra en R1:a.
Ni som säger att man inte kan ha R1:a som första hoj ljuger, eller så jämför ni med er själva när ni var i vår ålder. Ni var så jävla dåliga på att köra så att ni inte kunde köra en R1:a.
Blir så trött på allt jävla skitsnack här! Så fort någon ska köpa en stor hoj som första hoj börjar ni genast klanka ner på andra! Har ni inget eget liv att ta hand om? Ni är bara avundsjuka på grabben för han har en far som kan ge grabben det han vill ha.
Kör man lugnt så går allting bra. Har grabben sagt att han ska köra på bakhjulet det första han gör eller? Har han sagt att han ska slå snabbaste tiden runt någon bana eller? Nej, han har bara sagt att han vill ha en stor hoj som andra hoj dessutom, inte som första hoj.
Känner en kompis som aldrig har kört moped förut, man har övningskört med manuell bil, inte fan dog han när han testade en R1:a. En annan kompis har prövat en CBR 1000 RR, han har bara kört moped innan. Så slå hål på myten nu! Man dör inte av att köra en sporthoj det första man gör.
Låt grabben vara, vill han ha en R1:a låt han köpa det. Försäkringen kanske är mindre bra, men det är hans val.
Nej, jag har varken hoj eller körkort, men så mycket i huvet så jag förstår att du inte behöver vara Rossi för att ha en R1:a som första/andra hoj.
Hur många gånger har folk inte sagt att de vill ha en R1:a eller liknande och ni har klagat? Många, har de dött eller kört ihjäl sig? Nej knappast. Inte så ofta de riktigt unga kör ihjäl sig. De som nu kör ihjäl sig tror jag inte bara kört en hoj. De har nog haft hoj ett längre tag.
Nu skall jag till plugget så jag också får råd med en hoj så småningom. Ha en bra dag!