Skitungar kör som svin genom stan (film)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag vet inte riktigt om jag håller med dig, just den sträckan som är öppen och fin är väl en av de få i stan som man kan pressa på om natten då det är väldigt bra sikt.
Jävligt dumt dock, då det alltid kryllar av poliser där i krokarna.

Tja. Det är ju ett gäng korsningar efter den vägsträckan även om sikten är ganska bra. Att ligga en ganska god bit över är väl inga större problem men 120 är definitivt för fort om du frågar mig. I synnerhet när man väljer att köra mot rött i den farten. När man går över krönet i vänsterkurvan i filmen så är det ju en korsning där det kan komma bilar från vänster om man nu inte bryr sig om trafiksignalerna. Det går att dra på ganska bra då det är relativt rakt och brett men det är inte bra då det är ganska tätbebyggt i närheten och det kan ju faktiskt hända att det kommer folk som sneddar över vägen på väg från stationen exempelvis.

Sen ligger ju polisstationen alldeles i närheten så det är ju som sagt ganska stor sannolikhet för poliser i krokarna.

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Kanske ett lysande exempel på att det inte skulle vara så dumt att höja gränsen för A-kort till 24? :va

Kanske till 30 då också eller?:va Jag tror inte att åldersbegränsning är lösning på problemet för att allt beror på mognadsgraden och vett i skallen, något som föraren i denna filmen saknar. Idioter som honom skulle nog inte tveka sig att sätta sig på en 1000cc utan att ens ha behörighet till det. Men visst det är nog färre i 30+ åldern som skulle göra något sådant men bara för att det finns vissa idioter så ska det inte behöva drabba andra även om det gör det.

Mycket grövre straff på sådana här idiotfärder skulle nog lösa och skrämma fler.

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Hade de inte kört som kärringar, inte kört en kärringbil, hållit på som pundarkärringar och inte haft kärringar som lipar så hade filmen potential att kunna klassas som dåligt.

Denna når inte ens upp dit...

Edit: om något är detta ett ypperligt exempel på varför man borde få göra abort ända upp till 17-års ålder.

Det hade varit en sak om de betet sig som riktiga män, istället för att pitta till det OCH åka dit... OCH lägga upp skiten på internet... i äkta kärringstil...

Last edited:

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
jävla idioter.
jag blir så sjukt arg när jag ser sådant.
det är en helt annan sak om man buskör på en öde landsväg, men mitt i stan där man inte bara riskerar sitt eget liv utan även andra förares, cyklisters och gåendes är förbannat idiotiskt.

vissa borde inte få ha körkort. hoppas han fick ett sjuhelvetes straff. :mad:

tuppel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
Inte ens en cykel
En Prius?!?!?! :huvet

Hur ofta blev de tappade som barn egentligen, vilka jävla töntar. Nu förstår jag vad avsnittet om grupptryck handlade om i teoriboken. Jag tycker synd om alla som bor kring sådana här äckliga brats, deras språkbruk dödar mig inifrån. "Shit aina. Nu är vi torsk" :död

Btw. var kommer polisbilen ifrån så snabbt? Jag ser den inte i korsningen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jaja alla har vi väl åkt taxi, vart är SL bussarna när dom behövs? En Prius med över 500Nm verkar inte vara lätt att tygla :huvet

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
jävla idioter.
jag blir så sjukt arg när jag ser sådant.
det är en helt annan sak om man buskör på en öde landsväg, men mitt i stan där man inte bara riskerar sitt eget liv utan även andra förares, cyklisters och gåendes är förbannat idiotiskt.

vissa borde inte få ha körkort. hoppas han fick ett sjuhelvetes straff. :mad:

Du kanske missade det... men han fick 4000 kr i böter och indraget körkort:rolleyes:

Inte tillräckligt hårt är vi nog flera som tycker.
Förhoppningsvis hade han prövotid.

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
En Prius?!?!?! :huvet

Hur ofta blev de tappade som barn egentligen, vilka jävla töntar. Nu förstår jag vad avsnittet om grupptryck handlade om i teoriboken. Jag tycker synd om alla som bor kring sådana här äckliga brats, deras språkbruk dödar mig inifrån. "Shit aina. Nu är vi torsk" :död

Btw. var kommer polisbilen ifrån så snabbt? Jag ser den inte i korsningen.

Stod förmodligen bakom nån buske och kollade hastighet på folk. 03:50 tycker jag att jag ser ett par lysen. Dock inte säker ^^

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ponera att en av poliserna i filmen ser detta klipp. Finns det chans för att fallet tas upp igen och förarens straff ökas? Detta skulle väl i alla fall hos en åklagare ses som grovt och vårdlöst. Någon som har koll på hur det funkar?

Allstaar

Guest
Hahaha vilka amatörer som kör som galningar i solna. Alla som bor i stockholm vet att "aina" är runt hörnet just där.

Hur som går det inte fort på vissa sträckor men att dom kör mot rött utan att bromsa ned innan. Är idiotiskt för dom ser inte vad som kommer från sidorna, rena turen att ingen dog.

Varför jag sa utan att bromsa ned, rött är rött men det är skillnad på att dra rött i 120 eller fisa förbi om det inte kommer någon bil så långt ögat ser.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju givet. Framhjulsdriven bil och motorn på tvären redan innan man smällt.... Loservagn. Det är ngt djupt viljelöst och tafatt med framhjulsdrivna bilar. Att lojt låta sig framsläpas bakom drivhjulen som en uppgiven godsvagn. Bottenskrapet mao.
Stabila människor åker preussiskt och bakhjulsdrivet.

Last edited:

Smagatusk

Guest
Vad ska man säga..? En film med lyckligt slut.

"Grupptryck" har fått en ny innebörd och "ett nej är inte alltid ett nej".

:revovlerskottiansiktet

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
"Jag är inte redo att dö än............ vi ska på efterfest..." :hihi

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Inte smart bränna runt i staden, men själv uppväxt på landet och där "bus" körde man mycket värre kommer jag ihåg. Hur många gånger har man inte hängt utanför bil rutan i 18-19års ålden och viftat med snorren eller smällt sig på röven när man passerat polarna i 120kmh på en tom raksträcka mitt i bushen påväg hem ifrån Madison i Båstad?

Unga hanars hjärna är inte färdig utvecklad förrän runt 23 - 24års åldern, saknar de där lilla extra som heter "tänka till" och inse risker med sin körning. Finns en anledning till varför man saktar ner med hojjen när man blir äldre eller tänker till en och två ggr innan man drar på gasen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati