Skitungar kör som svin genom stan (film)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Kanske till 30 då också eller?:va Jag tror inte att åldersbegränsning är lösning på problemet för att allt beror på mognadsgraden och vett i skallen, något som föraren i denna filmen saknar. Idioter som honom skulle nog inte tveka sig att sätta sig på en 1000cc utan att ens ha behörighet till det. Men visst det är nog färre i 30+ åldern som skulle göra något sådant men bara för att det finns vissa idioter så ska det inte behöva drabba andra även om det gör det.

Mycket grövre straff på sådana här idiotfärder skulle nog lösa och skrämma fler.

du verkar väldigt mogen för att vara 19. och då detta skulle påverka dig så förstår jag att du reagerar , men det du säger är en på miljonen.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Kanske ett lysande exempel på att det inte skulle vara så dumt att höja gränsen för A-kort till 24? :va

Ja varför inte höja allt till 30 istället systemet B körkort A körkort Allt som kan skada.. Det är lösningen till alla problem i världen.. :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ja varför inte höja allt till 30 istället systemet B körkort A körkort Allt som kan skada.. Det är lösningen till alla problem i världen.. :tummenupp
Hur lyder ditt förslag till hur man kan minska såna här körningar? Han sätter ju onekligen andra människors liv på spel genom att köra mot rött som han gör. Att köra fort är en sak, men att köra mot rött som han gör är bara dumt.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hur lyder ditt förslag till hur man kan minska såna här körningar?
Ett förslag är ju mer sånt som syntes i filmen, Polisen tar fast knattarna och de blir av med körkortet. Ett annat förslag är att lägga ut mer såna här filmer där betéendet visas så att folk får sitta med skämskudden. Borde avskräcka iaf några.

Höjd åldersgräns är en kommunistlösning som straffar en majoritet för att en minoritet är dumma i huvvet.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Hur lyder ditt förslag till hur man kan minska såna här körningar? Han sätter ju onekligen andra människors liv på spel genom att köra mot rött som han gör. Att köra fort är en sak, men att köra mot rött som han gör är bara dumt.

Ja du att höja åldern lär ju inte hjälpa eller???

Tror du på de så behöver du inte svara för då är du för dum för att få prata med mig.

Det man borde göra är att ge ungdomarna något att hitta på te.x en bana att köra på eller något liknande som gör att man får ha lite roligt i livet... Sen kan man ju alltid göra bilar/hojar som är elektroniskt styrda och inte går snabbare än hastigheten på vägen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det alla verkar glömma är att föräldrarna är den stora boven i det hela. Har man uppfostrat sin avkomma någorlunda vettigt så utsätter den inte andra människor för fara på detta viset, eller faller för grupptrycket. Men har du bara stuckit till ungjäveln lite pengar varenda gång den har haft tråkigt så går det så här.
Lite mer stryk så är det löst, inför barnaga samt dödsstraff igen så kommer vi få rätsida på samhället inom 2 generationer :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: Raz

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det alla verkar glömma är att föräldrarna är den stora boven i det hela. Har man uppfostrat sin avkomma någorlunda vettigt så utsätter den inte andra människor för fara på detta viset, eller faller för grupptrycket. Men har du bara stuckit till ungjäveln lite pengar varenda gång den har haft tråkigt så går det så här.
Lite mer stryk så är det löst, inför barnaga samt dödsstraff igen så kommer vi få rätsida på samhället inom 2 generationer :tummenupp

Jo då minsann skulle ordningen vara minst lika bra som Irak, Iran och hederliga Saudi..

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jo då minsann skulle ordningen vara minst lika bra som Irak, Iran och hederliga Saudi..
Har svårt att tro att det var barnaga o dödsstraff som gjort det gått åt helvette för dessa länder, hade nog inte direkt sett ut som här om dom förbjudit det.
Så det argumentet är ju inte särskilt hett.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Undrar varför inte g-man och den andra stollen har kommenterat filmen än:va

Du kanske missade det... men han fick 4000 kr i böter och indraget körkort:rolleyes:

Inte tillräckligt hårt är vi nog flera som tycker.
Förhoppningsvis hade han prövotid.

För det är så roligt att se hur hojfolket reagerar när det är ett annat fordon som beter sig lika illa som hojbrodern dom nyss har hyllat i någon annan tråd...nu helt plötsligt sågas körningen, bara för att det är en bil :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ja du att höja åldern lär ju inte hjälpa eller???

Tror du på de så behöver du inte svara för då är du för dum för att få prata med mig.
Jag har ingen aning hur man ska få snorungar att inte köra som idioter, en av lösningarna skulle kunna vara att höja åldersgränsen. Du verkar vara bra på att argumentera, om nån inte tycker som dig så tycker du personen i fråga är korkad och vill inte prata mer. Keep it up! :tummenupp

Det man borde göra är att ge ungdomarna något att hitta på te.x en bana att köra på eller något liknande som gör att man får ha lite roligt i livet... Sen kan man ju alltid göra bilar/hojar som är elektroniskt styrda och inte går snabbare än hastigheten på vägen.
Ja en bana hade kanske kunnat minska såna här körningar litegrann, men att göra så att bilarna inte går att köra snabbare än hastigheten på vägen verkar ju trist! (antar att du var ironisk :tungan)

Jag tycker att rödljuskörningarna är det som är det värsta i det där klippet, resten är väl inte sååå farlig?

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag börjar bli trött för minoriteten som kör som nagelapor och som självmordspredikanter mitt inne i stan. Det är resterande som jag som blir lidande och utpekade, bara för att man är ung, som idioter bara för att några inte lärde sig något i körskolan :gnissla

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
För det är så roligt att se hur hojfolket reagerar när det är ett annat fordon som beter sig lika illa som hojbrodern dom nyss har hyllat i någon annan tråd...nu helt plötsligt sågas körningen, bara för att det är en bil :tummenupp

Lite skillnad på att köra på bakhjulet på en raksträcka utanför tätbebyggt område än att köra som en idiot inne i stan och köra mot rött:dummer :rolleyes:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det enda jag reagerar över, är hur jävla ouppmärksam föraren är (det är det riktigt farliga i situationen) och hur de flamsar runt i bilen som ett gäng småtjejer. För att inte tala om skakig kameraföring.

Men i övrigt är varken hastigheten eller rödljuskörning under rådande förhållanden, något att egentligen yvas över - om det hade skett under kontrollerade förhållanden (läs: av en kompetent förare). Söndagstur med husbilen är mer forcerat än så...

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
åkte en bit efter några potatisar och några från HA som rejsade på sveavägen. dom gick upp på bakan och hade inte mycket till avstånd från varandra. men det gulliga var att de stannade vid varje rödljus:hihi

Mina tankar: Att de körde fort skiter jag i, men det är kanske bara jag men jag vet fan inte många som kör mc som kör mot rött och tycker det är kul med "skämtet" om att "det är såhär man gör när man ska krocka"(kör ful fart mot parkerade bilar).

Något säger mig att det där med uppfostran spelar in mycket. Men det blir nog svårt att komma ifrån, så vi får väll vara glada att polisen gjorde sitt jobb i alla fall, även fast det är orättvist att vi hojåkare får värre straff automatiskt just för att vi är hojåkare.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati