Nej..Då var ditt föregående inlägg ganska värdelöst.
Läs Pysch inlägg och sedan ditt. Då borde du fårstå..
Nej..Då var ditt föregående inlägg ganska värdelöst.
Då förstår jag.
Krillan, var inte riktat mot dig...utan tråden i helhet.
Mc = Cooola killar
Bil = Jävla idiot!
Kanske ett lysande exempel på att det inte skulle vara så dumt att höja gränsen för A-kort till 24?
Ehm. Du menade för B-kort nu, väl?
Kom ihåg att posta länken till den där filmen varenda gång ni ser idiotfilmerna från Bulten är på tapeten bland den intellektuella eliten som läser Aftonpladdret, ni vet de där "förbjööööööd såna där motechyklar såm går jettefort"-diskussionerna... och kräv förbjud mot miljöbilar. Samt höjd körkortsålder för bil till 32 i hela 08-området.
Tror han menade för A då det talades om det tidigare att höja gränsen *något jag stödjer till viss del* och detta visar ju bara att människor inte alltid är mogna nog för ett så tungt ansvar som det är att köra en tung hoj.
Jag har också kört som en idiot men konstigt nog så valde jag mina platser. Till exempel så har vi ett flygfält här i stan som det gasades friskt på med de trimmade bilar man hade när man nyss fått körkort.
Jag var millimeter ifrån att slå in pannbenet på en snorunge som kom blåsandes i drygt 100km/h på en 50-sträcka och tappade kontrollen över bilen och sladdade över en refug och försökte smita från platsen.
Tror jag berättat om killen som voltade fem varv i rondellen i Piteå och sedan skulle försöka förklara för farbror blå att han minsann hade hållit hastighetsbegränsningen?
"Men snälla konstapeln, det är väldigt lätt att rulla fem varv från laglig fart med en sån här EPA... jag förstår inte alls vad du menar med 'lämplighetsintyg för B-kort' och 'norr om 40-årsdagen'?"
Man måste provköra bilarna innan tävling, vad kan då vara bättre än en övergiven flygbana som bara står och förfaller...
Jag har då inte sett något klipp här där någon mc-förare åker i 120 förbi rött, eller har jag fel?
Höjd åldersgräns är en kommunistlösning som straffar en majoritet för att en minoritet är dumma i huvvet.
Med det resonemanget skulle man kunna ordna så att ingen får göra nånting innan de fyllt 30. Dessutom så kvarstår faktumet att det är en kommunistlösning som helt saknar relevans på det individuella planet, där man istället för att ta itu med problemet försöker lagstifta bort saker kollektivt. Korkat och ineffektivt.Det är allmänt känt att förmågan att se konsekvenser och långtgående effekter av ens handlande inte är färdigutvecklad i tonåren.
Det handlar inte om någon minoritet, utan så är det faktiskt hos alla människor. Så var det även för dig.
Höjer man åldersgränsen ser man också till att fler människor hunnit utveckla förmågan till fullo. Kan man till fullo inse risken med ett sånt här körsätt minskar sannolikheten att personen kör så. Enkel logik.
Det handlar om en majoritet som inte "är dumma i huvvet", men behöver bli några år äldre.
Med det resonemanget skulle man kunna ordna så att ingen får göra nånting innan de fyllt 30. Dessutom så kvarstår faktumet att det är en kommunistlösning som helt saknar relevans på det individuella planet, där man istället för att ta itu med problemet försöker lagstifta bort saker kollektivt. Korkat och ineffektivt.
Nej det är klart det är effektivt, om vi i förlängningen förbjuder bilism så minskar bilolyckorna. Tycker att människan borde utvecklat mer nyanserade metoder för att rätta till problem.. Och min inställning till kommunism har helt riktigt inget med olycksstatistiken att göra. Det är den kommunistiska universallösningen "förbjud" som jag vänder mig emot. "Vad ska vi göra åt problemet med att folk ibland snubblar i trappor? -Förbjud trappor!"Ineffektivt är det sista det är. Din inställning till kommunism påverkar inte olycksstatistiken.
Nej lite mer kreativitet kan vi väl hosta fram? Tror inte man kan komma åt problemet med enkla universallösningar a la one-liners. Bättre polisinsatser, bättre förebyggande insatser, bättre förarprov etc. Inte enkelt, men allt kan inte vara enkelt här i livet.Vad föreslår du på det individuella planet? Lobotomering så fort en tonåring gör något korkat?
Förmodligen, men att utdela ett kollektivt straff till alla i en viss åldersgrupp bara för att en minoritet beter sig illa är ingen lösning.Så länge vi låter ungdomar köra bil/mc kommer vi ha såna här idiotkörningar, så enkelt är det. Vi kan utbilda i risktänk hur mycket vi vill, deras frontallob förblir outvecklad ett tag till.
Tycker att människan borde utvecklat mer nyanserade metoder för att rätta till problem..
Tror inte man kan komma åt problemet med enkla universallösningar a la one-liners. Bättre polisinsatser, bättre förebyggande insatser, bättre förarprov etc. Inte enkelt, men allt kan inte vara enkelt här i livet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|