Skitungar kör som svin genom stan (film)

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Snart en motard
Kul att sitta som passagerare när en sån där sitter framför ratten... Kan ju inte ha varit friska i pallet för fem öre, snubben tittar ju på allt annat än vägen?! Önskar nästan att snuten hade varit lite mer amerikansk av sig och dragit en fet pit manöver på aset och gett honom några välplacerade slag med das batong... :mad: Njöt för fulla drag av att se honom bli tagen! :tummenupp

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
För att låna ÖB reklamen, Vad är skillnaden? Idioti med bil eller mc:rolleyes:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kanske ett lysande exempel på att det inte skulle vara så dumt att höja gränsen för A-kort till 24? :va

Ehm. Du menade för B-kort nu, väl?

Kom ihåg att posta länken till den där filmen varenda gång ni ser idiotfilmerna från Bulten är på tapeten bland den intellektuella eliten som läser Aftonpladdret, ni vet de där "förbjööööööd såna där motechyklar såm går jettefort"-diskussionerna... och kräv förbjud mot miljöbilar. Samt höjd körkortsålder för bil till 32 i hela 08-området. :rofl

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ehm. Du menade för B-kort nu, väl?

Kom ihåg att posta länken till den där filmen varenda gång ni ser idiotfilmerna från Bulten är på tapeten bland den intellektuella eliten som läser Aftonpladdret, ni vet de där "förbjööööööd såna där motechyklar såm går jettefort"-diskussionerna... och kräv förbjud mot miljöbilar. Samt höjd körkortsålder för bil till 32 i hela 08-området. :rofl

Tror han menade för A då det talades om det tidigare att höja gränsen *något jag stödjer till viss del* och detta visar ju bara att människor inte alltid är mogna nog för ett så tungt ansvar som det är att köra en tung hoj. Eller nåt.
Jag har också kört som en idiot men konstigt nog så valde jag mina platser. Till exempel så har vi ett flygfält här i stan som det gasades friskt på med de trimmade bilar man hade när man nyss fått körkort. Även ett motorvägsbygge fick man chansen att gasa av sig på.
Jag var millimeter ifrån att slå in pannbenet på en snorunge som kom blåsandes i drygt 100km/h på en 50-sträcka och tappade kontrollen över bilen och sladdade över en refug och försökte smita från platsen. Extra skönt att höra i efterhand att han inte fick en krona på försäkringen på sin fina bil samt att han blev av med kortet för vårdslöshet i trafik. Han var förvisso bara några år yngre än mig själv men trots min hyffsade omognad så har jag tillräckligt med vett att INTE köra så i trafiken.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Tror han menade för A då det talades om det tidigare att höja gränsen *något jag stödjer till viss del* och detta visar ju bara att människor inte alltid är mogna nog för ett så tungt ansvar som det är att köra en tung hoj.

Eller en mycket tyngre bil.

Jag har också kört som en idiot men konstigt nog så valde jag mina platser. Till exempel så har vi ett flygfält här i stan som det gasades friskt på med de trimmade bilar man hade när man nyss fått körkort.

Jasså, det var du din jävel! :banka :slå :hittarättsmiley :finger :kulspruta

Var ute och jagade diverse idioter som gjorde donuts där på banan några få meter från tiotals miljoner kronor med ömtåliga glasfiberfåglar en gång. Själv sov jag i tält en femtio meter därifrån. Eller, sov innan de började i alla fall...

Jag var millimeter ifrån att slå in pannbenet på en snorunge som kom blåsandes i drygt 100km/h på en 50-sträcka och tappade kontrollen över bilen och sladdade över en refug och försökte smita från platsen.

Tror jag berättat om killen som voltade fem varv i rondellen i Piteå och sedan skulle försöka förklara för farbror blå att han minsann hade hållit hastighetsbegränsningen?

"Men snälla konstapeln, det är väldigt lätt att rulla fem varv från laglig fart med en sån här EPA... jag förstår inte alls vad du menar med 'lämplighetsintyg för B-kort' och 'norr om 40-årsdagen'?" :rofl

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tror jag berättat om killen som voltade fem varv i rondellen i Piteå och sedan skulle försöka förklara för farbror blå att han minsann hade hållit hastighetsbegränsningen?

"Men snälla konstapeln, det är väldigt lätt att rulla fem varv från laglig fart med en sån här EPA... jag förstår inte alls vad du menar med 'lämplighetsintyg för B-kort' och 'norr om 40-årsdagen'?" :rofl

Haha, men norrlandspoliserna är väl så korkade att de går på sånt?

Angående din övernattning på flygfältet så kan det omöjligt ha varit jag då jag endast har blivit jagad av Falck's töntvakter *ännu bättre när de bytte namn till gayforce* men de tycker säkert att det är skitkul att få jaga någon.
De kanske inte tyckte det var lika kul när jag lämnade dem i en vit dimma som kom från mina 11,5" mickey thompson-däck :brinnerup
Man måste provköra bilarna innan tävling, vad kan då vara bättre än en övergiven flygbana som bara står och förfaller...

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Har inte läst alla inlägg men kommentaren om att det är coolt att göra såhär med hoj och idiotiskt med bil tyckte jag lät konstigt, någon sa att det fanns lika idiotiska klipp om inte värre med. Jag har då inte sett något klipp här där någon mc-förare åker i 120 förbi rött, eller har jag fel?. att köra för fort då det inte är speciellt trafikerat eller mycket folk ute bryr jag mig inte om i över huvud taget (120 på 50väg är väll lite väl mkt) men att köra mot rött känns som sagt bara helt utvecklingsstört, men som sagt finns det klipp på folk här på SH som åker så med?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Man måste provköra bilarna innan tävling, vad kan då vara bättre än en övergiven flygbana som bara står och förfaller...

Inget! Dock är det kanske inte ett tecken på intelligens att tro att det är en övergiven flygbana när det står flygplan parkerade längs den... :)

Man kan dock tycka att det borde gå att hitta en kompromisslösning där det finns vissa tider då det är tillåtet att köra, typ Barkarby. Bättre att det är organiserat än att det är vilda västern.

Det är inte alls oproblematiskt att låta folk använda banorna till annat. Icke-flygande människor brukar inte ha mycket förståelse för vad som krävs av en bana. Låt folk leka av sig och man behöver leta över hela banan efter tappade bitar, utkastat skräp och annan skit som blivit utdrällt och som inte alls är bra att landa på. Dessutom har de garanterat inte radiopassning. Lagom kul att vara på väg till Arboga och inte kunna landa förrän några universalgenier med truckerkeps i nacken och varsin 740 med bågfilssänkta fjädrar och sopsäckstonade rutor runtom fattar att det kanske betyder att de skall avlägsna sig om ett flygplan kretsar runt flygfältet... det kan nog ta en stund.

Dessutom sliter det en hel del på beläggningen. Det är någon som behöver pynta när banan en dag skall läggas om, en dag som p g a burnande kommer att komma mycket tidigare än om det bara var p g a flygverksamheten. De pengarna kommer inte att komma från en fond Arbogas motorburna ungdom inrättat. Det är inte så konstigt om de som vet att de kommer att måsta betala är ganska så negativa till verksamheten.

Jag har då inte sett något klipp här där någon mc-förare åker i 120 förbi rött, eller har jag fel?

Tror det finns några sådana klipp. Nu pratar vi inte mer om det. Men lyssna noga på det sinnessvaga dravlet i filmklippet så kanske du får en ledtråd.

Last edited:

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Punkt slut: Dom borde bli vrövknullade medelst slak öl-snopp!!! Punkt!

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Höjd åldersgräns är en kommunistlösning som straffar en majoritet för att en minoritet är dumma i huvvet.

- Det finns statistik på att unga förare orsakar på tok för mycket olyckor i trafiken, i förhållande till antal och övriga ålderskategorier.
- Det finns forskning som bevisar att förmågan att se konsekvenser av ens handlande och förstå orsak/verkan inte är fullt utvecklat i tonåren.

Med andra ord, en höjd åldersgräns hade påverkat statistiken i positiv riktning, vare sig du är för eller emot kommunism. :rolleyes:

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det är allmänt känt att förmågan att se konsekvenser och långtgående effekter av ens handlande inte är färdigutvecklad i tonåren.
Det handlar inte om någon minoritet, utan så är det faktiskt hos alla människor. Så var det även för dig. :såjaponken

Höjer man åldersgränsen ser man också till att fler människor hunnit utveckla förmågan till fullo. Kan man till fullo inse risken med ett sånt här körsätt minskar sannolikheten att personen kör så. Enkel logik.

Det handlar om en majoritet som inte "är dumma i huvvet", men behöver bli några år äldre.
Med det resonemanget skulle man kunna ordna så att ingen får göra nånting innan de fyllt 30. Dessutom så kvarstår faktumet att det är en kommunistlösning som helt saknar relevans på det individuella planet, där man istället för att ta itu med problemet försöker lagstifta bort saker kollektivt. Korkat och ineffektivt.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Var det bara jag som tyckte det såg ut som en fyllekörning från krogen?
Han hade ju totalt noll koll & var nära att köra in i flera bilar bakifrån...fyfan vilket rötägg

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Med det resonemanget skulle man kunna ordna så att ingen får göra nånting innan de fyllt 30. Dessutom så kvarstår faktumet att det är en kommunistlösning som helt saknar relevans på det individuella planet, där man istället för att ta itu med problemet försöker lagstifta bort saker kollektivt. Korkat och ineffektivt.

Ineffektivt är det sista det är. Din inställning till kommunism påverkar inte olycksstatistiken.
Som tur är förstår de flesta det här med handling och konsekvens innan de fyller 30.

Vad föreslår du på det individuella planet? Lobotomering så fort en tonåring gör något korkat?
Så länge vi låter ungdomar köra bil/mc kommer vi ha såna här idiotkörningar, så enkelt är det. Vi kan utbilda i risktänk hur mycket vi vill, deras frontallob förblir outvecklad ett tag till.

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Ineffektivt är det sista det är. Din inställning till kommunism påverkar inte olycksstatistiken.
Nej det är klart det är effektivt, om vi i förlängningen förbjuder bilism så minskar bilolyckorna. Tycker att människan borde utvecklat mer nyanserade metoder för att rätta till problem.. Och min inställning till kommunism har helt riktigt inget med olycksstatistiken att göra. Det är den kommunistiska universallösningen "förbjud" som jag vänder mig emot. "Vad ska vi göra åt problemet med att folk ibland snubblar i trappor? -Förbjud trappor!"

Vad föreslår du på det individuella planet? Lobotomering så fort en tonåring gör något korkat?
Nej lite mer kreativitet kan vi väl hosta fram? :) Tror inte man kan komma åt problemet med enkla universallösningar a la one-liners. Bättre polisinsatser, bättre förebyggande insatser, bättre förarprov etc. Inte enkelt, men allt kan inte vara enkelt här i livet.

Så länge vi låter ungdomar köra bil/mc kommer vi ha såna här idiotkörningar, så enkelt är det. Vi kan utbilda i risktänk hur mycket vi vill, deras frontallob förblir outvecklad ett tag till.
Förmodligen, men att utdela ett kollektivt straff till alla i en viss åldersgrupp bara för att en minoritet beter sig illa är ingen lösning.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Höja åldern för A-kort låter effektivt, men det blir inte mycket åka om man inte får börja köra tungt förrän man fyllt 24.

Jag menar, de flesta av oss växer ju upp och tröttnar på skrevraketer vid 30 ändå...

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Tycker att människan borde utvecklat mer nyanserade metoder för att rätta till problem..
Tror inte man kan komma åt problemet med enkla universallösningar a la one-liners. Bättre polisinsatser, bättre förebyggande insatser, bättre förarprov etc. Inte enkelt, men allt kan inte vara enkelt här i livet.

Tja, håller med dig till viss del, helt klart. Det är ju en avvägning det där.
Hur mycket får det kosta att minimera risker och förhindra skador VS hur viktigt är det att vi låter 18-åringar köra bil i trafiken.
Man kan ju göra som i Trollhättan, sätta billiga vägbulor precis överallt. :D Man vill inte köra i 120 över dem, det kan jag lova.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati