Jag håller med dig om polariseringen i svensk politik. Som du säger så finns det en stor grupp människor som ogillar att "7-klövern" sitter i varandras knä och driver en politik som är direkt skadlig för landet, samtidigt som dom absolut inte gillar SD:s retorik och aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på dom.
I det läget vete fan hur man skulle göra, väldigt frustrerande lär det vara i alla fall.
Jag är emot alla former av extremism, religiös, politisk, you name it. Jag är helt för jämlikhet och jämställdhet, människors lika värde och så vidare, men det är en åskådning jag inte verkar dela med vissa som identifierar sig som feminister.
Jag säger inte emot. Men det är tydligen ett dåligt tecken att vara antifeminist.
Läste du för övrigt artikeln? Satan vad illa skriven den var, även om man ser förbi innehållet.
Vad baserar du det på?Jag menar Att det är lika illa från båda håll, att det är lika vidrigt att SD med anhang använder ikeamorden för att driva sin egen smutsiga agenda som när sittande regeringen använder Trollhättan för att befästa sin humanitet och smutskasta oppositionen. Inte för att SD behöver smutskastas egentligen, de gör ett rätt bra jobb av den biten själva... Båda sidor pissar på båda händelsernas offers minne, bara för att vinna röster. Det är förjävligt.
MEN! Som jag sa: Även om det är en debatt som tål att tas (huruvida alla liv egentligen är lika mycket värda) så finns det en tid och plats för den debatten, och den är inte här och nu. Att SD som verkligen inte står för alla livs lika värden ens drar det kortet är smått löjeväckande, och det blir inte bättre av att man drar upp skiten i sviterna av ytterligare tragedier. Den snedvridna agendadrivna användningen av argumentet gör att det principiellt viktiga bakom jämförelserna tappar allt sitt värde, och det öppnar för precis den här möjligheten från övriga partier att smutskasta oppositionen.
Just nu pågår ett jävla sandlådekrig och en pajkastning av rang i svensk politik, och som medborgare förväntas du välja sida. "Du är antingen med oss, eller mot oss" skriker båda sidorna, och vi som tycker att SD-falangen är det värsta patrask landet har att uppbringa men som samtidigt inte tycker att de övriga politikerna sköter sig vidare snyggt heller hamnar i någon slags limbo mittemellan. Kritiserar man regeringen och deras invandringspolitik blir man automatiskt utpekad som rasist, även om man aldrig ens skulle fundera på att rösta på SD.
Var gång en SD-politiker eller SD-sympatisör gör något galet, så är det en ensam virrpanna.
När en "blatte" gör något galet så är hen en typisk representant för sin ras, religion, etnicitet eller kultur.
.
Du är alltså en ensam galning.Deprimerande tråd det här.
Alla tycker dådet i sej är tragiskt, men det tråden främst visar på är människosynen hos "inte rasist, men..."-gänget.
Var gång en SD-politiker eller SD-sympatisör gör något galet, så är det en ensam virrpanna.
När en "blatte" gör något galet så är hen en typisk representant för sin ras, religion, etnicitet eller kultur.
Fast det äckligaste jag läst i tråden var antydan att den egentliga skulden för dådet ligger i en oansvarig invandringspolitik. Som att skolmördaren tvingats till detta av ondskefulla politiker.
Fyfan...
Det beror såklart på var man läser.Fast rent allmänt är det ju snarare precis tvärtom. I alla fall om du läser i medias rapportering utan dina åsiktskorrigerade glasögon. Nu upprepar du något du läst Gardell eller Vranjes eller någon skriva under känslomässig orgasm. Hur vore det om man kunde presentera en åsikt med faktiska argument och någon slags faktisk förankring?
Någonting har ju triggat det här psychot i Thn. Du tror alltså inte det är någon slags desperation över samhällets utveckling? Kanske är en hjärntvätt från Åkesson? Spelar man upp hans tal i Almedalen baklänges så hör man tydligt hur han uppmanar folk att gå ut med svärd och slakta...
Tips: Läs inlägget ovanför ditt. Du beskrivs där nämligen.
Har du bara personangrepp kvar?Du är alltså en ensam galning.
Det beror såklart på var man läser.
I mitt inlägg du citerade så avsåg jag SH rent generellt, inte media rent generellt.
Gardell har jag ingen koll på, och Vranjes vet jag inte vem det är.
Jag är inte helt nöjd med nyhetsrapporteringen i Sverige, men de minst dåliga är DN.
Har du nån bättre källa?
Jag tror inte sådana här personer behöver någon utlösande faktor, det kan snarare vara en lång process som leder till dådet. I det här fallet vågar jag satsa en öl på att grabben hängt rätt länge på så kallade "hatsidor" och med tiden blivit så full av vrede att han ser sej tvungen att agera.
Har du bara personangrepp kvar?
Jag håller med dig om polariseringen i svensk politik. Som du säger så finns det en stor grupp människor som ogillar att "7-klövern" sitter i varandras knä och driver en politik som är direkt skadlig för landet, samtidigt som dom absolut inte gillar SD:s retorik och aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på dom.
I det läget vete fan hur man skulle göra, väldigt frustrerande lär det vara i alla fall.
Dina ord beskriver klockrent mitt dilemma!
Sitter och tittar på partiledardebatter och tänker att dessa 7 är de potentiella statsministrar vi har. Herregud!
DÖ är borta och därmed hoppas jag det kommer bredare och bättre alternativ än att ALLA som röstar på det 7 ger sin röst åt Batra eller Svetsarn.
Att inte rösta på SD är direkt oansvarigt i detta läge, oavsett om man så hatar dem.
Vilket hon i och för sig aldrig kommer få göra.
:d :d :dnej, men ironin i att moderaterna lyckas hitta den individ i sverige som minst förstår sig på partiets väljare åsikter och värderingar och utser henne till partiledare... Priceless!
Att inte rösta på SD är direkt oansvarigt i detta läge, oavsett om man så hatar dem.
Det har löst sig.Hur kan det vara oansvarigt att rösta på ett parti som redan idag har problem att fylla sina platser, eller har det löst sig?
Vad skulle hända om SD faktiskt tar sig dit du tror och hoppas?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari