Skolmord i Trollhättan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag svarade bara på din fråga. Sluta muppa nu.

Snicksnack, frågan var vilket universitet som lär ut nyheter. Du var den som ville att folk skall plugga för att lära sig nyheter, istället för att läsa nyheter.

Visst är det lustigt att de gånger någon brister i förmåga att förklara sin hållning och kontrar med högskola, så är det någon som har en handfull poäng i mjuka ämnen.:va

Sen så vet jag inte om det är ok att kalla någon mupp, anspelar inte det på något gravare funktionshinder?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Att det har kommit 12.000 från Afghanistan sen 2014 samtidigt som det kom 48.000 från Syrien.
Stanna kvar på månen.
1200 från det land med högst analfabetism.
Är det en ström eller inte?
Hur går det med källkritiken angående de 48000 "högutbildade" från Syrien?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
1200 från det land med högst analfabetism.
Är det en ström eller inte?
Hur går det med källkritiken angående de 48000 "högutbildade" från Syrien?

Jag utgår från att du har statistik på antalet analfabeter också samt antalet högutbildade syrier om du ska ha någon som helst grund för dina påståenden.

Skäggot: Det har visats sig förut att människor har fördomar och förutfattade meningar. Du förespråkar media, jag förespråkar utbildning. Där skiljer vi oss.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag utgår från att du har statistik på antalet analfabeter också samt antalet högutbildade syrier om du ska ha någon som helst grund för dina påståenden.

Skäggot: Det har visats sig förut att människor har fördomar och förutfattade meningar. Du förespråkar media, jag förespråkar utbildning. Där skiljer vi oss.

Nu svamlar du igen, du har uppenbart svårt att följa det du själv skriver. Jag har aldrig motsatt mig utbildning, och har aldrig förespråkat media.

För att förenkla, var skall man få nyheter och kunna uppdatera sig på dessa, oavsett utbildning?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Nu lämnar du ämnet. Medier löser inte hatbrotten. Förändra attityder och värderingar och vi har kommit en bit på vägen. Vi måste bli bättre på ge stöd till behövande samt sluta mobba och näthata människor. Tack & Hej!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu lämnar du ämnet. Medier löser inte hatbrotten. Förändra attityder och värderingar och vi har kommit en bit på vägen. Vi måste bli bättre på ge stöd till behövande samt sluta mobba och näthata människor. Tack & Hej!

Du tror i din enfald att du kan förändra människor genom att underhålla dom kunskap.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Ni har precis bevittnat VM i osammanhängande text. Nu förefaller tävlingen vara över för i år, och den enda tävlande återgår till sin grotta för att samla krafter inför nästa års "batalj".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, det är vetskap. Kunskap är kunna läsa, förstå vad man har läst och utveckla det vidare.

Nej, kunskap är att kunna tillgodogöra sig information, vetskap är samma som kunskap.

När du satt där på din humnioraföreläsning så erhålls du information (dessvärre inte så ofta på händelser), du var den som fick försöka omsätta det till kunskap.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Nej, kunskap är att kunna tillgodogöra sig information, vetskap är samma som kunskap.

När du satt där på din humnioraföreläsning så erhålls du information (dessvärre inte så ofta på händelser), du var den som fick försöka omsätta det till kunskap.

Nu får du ge dig! Du börjar likna ett troll. Vetskap och Vetenskap är två skilda saker. Vetskap är kännedom att något har hänt. Vetenskapen förklarar hur det har hänt. För att uppnå något vetenskapligt krävs kunskap.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu får du ge dig! Du börjar likna ett troll. Vetskap och Vetenskap är två skilda saker. Vetskap är kännedom att något har hänt. Vetenskapen förklarar hur det har hänt. För att uppnå någon vetenskapligt krävs kunskap.

Nu blandar du in vetenskap.:va

Visst är orden lika, men som du skrev är innebörden inte samma, varför vi nu ens kommer in på det.:confused:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...