Har hänt flertalet liknande incidenter runt om i europa.
Man läser inte om dom så ofta bara, eller rättare sagt, man läser bara om dom innan utredningen pekar åt ett visst håll.
Man utgår ifrån att det är ett hatbrott, men du tycker inte han hade en jävla "tur" som stötte på precis de två han ville åt?
Jag vet vad mordbrand är, du vill ha det till ett hatbrott, ett hatbrott mot en byggnad därtill.
Skit i det, han vill inte förstå att det är totalt haveri i rapporteringen.Amen fehelvete.... det här är ju som att dunka huvudet i dörrposten, jag får återigen hänvisa till min signatur.
Har hänt flertalet liknande incidenter runt om i europa.
Man läser inte om dom så ofta bara, eller rättare sagt, man läser bara om dom innan utredningen pekar åt ett visst håll.
Gillar inte att länka avpixlat, men när södernmedian vägrar publicera någon artikel om det med detaljer så var jag tvungen trots master degree in googling
Oavsett vem som begått brottet är rubriceringen densamma. Jag kan rekommendera en bok som heter Social kontroll av Bengt Larsson & Oskar Engdahl.
Jag anser det i högsta grad vara ett hatbrott. Hur definierar du det? Men det är en juridisk term och jag är ingen jurist. Det är ingen container dom har tänt eld på.
Oavsett vem som begått brottet är rubriceringen densamma. Jag kan rekommendera en bok som heter Social kontroll av Bengt Larsson & Oskar Engdahl.
Jag kan rekommendera dig att läsa alla källor du kan komma åt (även "hatsidor") och anta att alla ljuger för dig, för att skapa en nyanserad världsbild.
Jag anser det i högsta grad vara ett hatbrott. Hur definierar du det? Men det är en juridisk term och jag är ingen jurist. Det är ingen container dom har tänt eld på.
"Man kan ju inte lita på media om man ska förstå världen" - Hans Rosling
Det är ju inte direkt ovanligt att någon boende sätter fyr på rummet i någon sorts protest mot bristen på wifi/kass mat/whatever, så att gärningsmännen alltid är en högaffelförsedd mobb bestående av rågblonda pursvenskar är väldigt långt från sanningen.
http://www.friatider.se/fangelse-for-mordbrand-pa-asylboende
http://www.exponerat.net/asylsokare-satte-eld-pa-sig-sjalv-i-migrationsverkets-lokal/
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanland/tande-eld-pa-sangklader
http://petterssonsblogg.se/2013/12/16/asylsokande-forsokte-elda-upp-anstalld/
Och ja, jag hade gärna länkat dessa händelser från "vanliga" nyhetssidor men det brukar av någon outgrundlig anledning inte rapporteras om sådant som ruckar på bilden av asylsökande som hjälplösa offer.
Vad ska jag läsa? Avpixlat? Fria tider? Aftonbladet? Expressen?
Läs på universitetet istället. Fokuserar på er egen framtid, skit i andra. Fram tills nu har det bara varit motsättningar. Vi mot dom - Han gjorde si och så. Inga lösningar utan rena sandlådan.
Läs på universitetet istället. Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. Fram tills nu har det bara varit motsättningar. Vi mot dom - Han gjorde si och så. Inga lösningar utan rena sandlådan.
Du är republikan?
Läs på universitetet istället. Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. Fram tills nu har det bara varit motsättningar. Vi mot dom - Han gjorde si och så. Inga lösningar utan rena sandlådan.
Nej. Jag är inte republikan. För övrigt var det du som skrev Skit i andra.
Hur ska jag annars tolka "fokusera på din egen framtid" ?
Du kan börja med att inte felcitera mig. Utbildning ger dig flest möjligheter att utvecklas. Jag lovar det är mer givande än kvällspressen eller någon annan media.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |