Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Eeh, jo, det var ju ungefär det jag ville få fram. Nu handlade det alltså inte min kommentar om att få fram gärningsman, det polisiära arbetet eller något sånt. Utan det var rent ur medias synvinkel. Hur fallet Lisa Holm kommer fortsätta att vara en lönsam kassako under många år framöver medan uppmärksamheten kring Trollhättedådet kommer att vara intensiv men förhållandevis kortlivad.Jag tror det mycket har att göra med polisens arbete samtidigt som typen av brott skiljer sig. Gärningsmannen lever och är inte dömd och i respekt för dom anhöriga lämnas inga detaljer som kan äventyra rättegången. Tycker det fortfarande står en hel del om brottet om Lisa Holm.
Fallet i Trollhättan spreds sig som en löpeld på Flashback och informationen kom ut väldigt fort. Liten stad och välkänd kille som är död på plats. Inte så svårt att peka ut honom direkt då han låg död på skolgolvet med ett svärd i handen.
För övrigt är jag förvånad över att media ännu inte kommit längre än till att skrapa på ytan om hur synd det var om gärningsmannen i Trollhättan. Ensam och utan vänner utan att hans tidigare skola upptäckt det och kopplat in skolhälsovården så han kunnat få psykologhjälp så detta aldrig hade inträffat. Det är ju en skandal av stora mått som säger både ett och annat om såväl skolväsendet som psykvården i det här landet!!!