Skolmord i Trollhättan.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tror det mycket har att göra med polisens arbete samtidigt som typen av brott skiljer sig. Gärningsmannen lever och är inte dömd och i respekt för dom anhöriga lämnas inga detaljer som kan äventyra rättegången. Tycker det fortfarande står en hel del om brottet om Lisa Holm.

Fallet i Trollhättan spreds sig som en löpeld på Flashback och informationen kom ut väldigt fort. Liten stad och välkänd kille som är död på plats. Inte så svårt att peka ut honom direkt då han låg död på skolgolvet med ett svärd i handen.
Eeh, jo, det var ju ungefär det jag ville få fram. Nu handlade det alltså inte min kommentar om att få fram gärningsman, det polisiära arbetet eller något sånt. Utan det var rent ur medias synvinkel. Hur fallet Lisa Holm kommer fortsätta att vara en lönsam kassako under många år framöver medan uppmärksamheten kring Trollhättedådet kommer att vara intensiv men förhållandevis kortlivad.

För övrigt är jag förvånad över att media ännu inte kommit längre än till att skrapa på ytan om hur synd det var om gärningsmannen i Trollhättan. Ensam och utan vänner utan att hans tidigare skola upptäckt det och kopplat in skolhälsovården så han kunnat få psykologhjälp så detta aldrig hade inträffat. Det är ju en skandal av stora mått som säger både ett och annat om såväl skolväsendet som psykvården i det här landet!!! :rolleyes:

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Med odds utan ens pengarna tillbaka. "Drevet mot..." ; exemplifiera

Jag trodde jag hade svarat. Hatbrott, mordbränder, en allmän hets mot andra, typ den i Kärrtorp. De sk. Hatsidorna - Avpixlat, Fria Tider etc. där dom bara ser vad flyktingar gör fel utan någon som helst granskning av vad som är sant och falskt. De finns där för att spä på motsättningarna mellan svenskar och utlänningar och tillför inget positivt. SD snackar om att det förs en sådan propaganda i nyheter, vad är inte dessa sidor? Om det finns liknande sidor för invandrare har jag ingen aning om men har aldrig sett någon. Oavsett är det i så fall lika värdelöst.

Det är integrationen som måste fungera bättre annars får vi delade städer och samhällen. Därför måste alla hjälpas åt om vi ska få ett slut på det. Jag rättfärdigar inte stenkastning mot poliser eller annat som sker i förorter men man måste ju kunna ta diskussionen med de man umgås och pratar med. I det här fallet gör jag det med er.

Så här långt har det mest varit "Han är dum, han gjorde det och det" och inte en rad har skrivits vad vi kan göra för att få in alla i samhället.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fick en intressant "upplysning" av en kamrat som är polis, media kontaktar polisen. "Är det en högerextremists som har utfört eld/bråk/mord?" Nej det var "en av dem" alltså en invandrare som bråkar/eldar/skjuter en annan invandrare. Inte så intressant (i de lägre graderna skrivs de inget alls), MEN skulle det visa sig vara en nazist/rasist/vit som gör nått mot invandraren, då jävlar skall de skrivas!!

Är det bara jag som tycker att det är lite vridet?:va
Hade en diskussion med grannen och jämförde detta med Ikea, men han va de tydligen synd om.. Oj va synd de va om han. Men denna personen i thn han var sjuk/ond osv.. Fick bita mig i läppen mer än en gång för att inte skapa grannfejden. Tänker ja galet eller är Ikea slumpmässigt valda offer och detta så mycket värre och/för det är "mer" planerade offer?! Ja menar, Ikea, är han i ett valium tillstånd och bara hugger närmsta? Och det är mer synd om han?

:va

Bägge händelserna är djupt beklagande men jag tycker fan i mig inte att det är ett dugg mer synd om den asylsökande "chokladtrollet"..

Last edited:

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Eeh, jo, det var ju ungefär det jag ville få fram. Nu handlade det alltså inte min kommentar om att få fram gärningsman, det polisiära arbetet eller något sånt. Utan det var rent ur medias synvinkel. Hur fallet Lisa Holm kommer fortsätta att vara en lönsam kassako under många år framöver medan uppmärksamheten kring Trollhättedådet kommer att vara intensiv men förhållandevis kortlivad.

För övrigt är jag förvånad över att media ännu inte kommit längre än till att skrapa på ytan om hur synd det var om gärningsmannen i Trollhättan. Ensam och utan vänner utan att hans tidigare skola upptäckt det och kopplat in skolhälsovården så han kunnat få psykologhjälp så detta aldrig hade inträffat. Det är ju en skandal av stora mått som säger både ett och annat om såväl skolväsendet som psykvården i det här landet!!! :rolleyes:

Eftersom jag inte har en blekaste aning om hans bakgrund har jag väldigt lite att tillföra om just det. Men jag håller med, någon måste ju har märkt något. Speciellt föräldrarna. Sen vet man inte hur dom var heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag diskuterar bara med människor som tillför något i den här diskussionen, har respekt för andra människor och inte dömer andra utan att ha någon som helst aning om vem dom pratar med. Därför ska det bli otroligt intressant att träffa dig så att du får hälsa på Moppefuckot öga mot öga, tand för tand.

Nu blev jag jete redd.

:tummenupp

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Fick en intressant "upplysning" av en kamrat som är polis, media kontaktar polisen. "Är det en högerextremists som har utfört eld/bråk/mord?" Nej det var "en av dem" alltså en invandrare som bråkar/eldar/skjuter en annan invandrare. Inte så intressant (i de lägre graderna skrivs de inget alls), MEN skulle det visa sig vara en nazist/rasist/vit som gör nått mot invandraren, då jävlar skall de skrivas!!

Är det bara jag som tycker att det är lite vridet?:va
Hade en diskussion med grannen och jämförde detta med Ikea, men han va de tydligen synd om.. Oj va synd de va om han. Men denna personen i thn han var sjuk/ond osv.. Fick bita mig i läppen mer än en gång för att inte skapa grannfejden. Tänker ja galet eller Ikea slum och detta så mycket värre och PLANERAT?! Ja menar, Ikea, är han i ett valium tillstånd och bara hugger närmsta? Och det är mer synd om han?

:va

IKEA är lika galet som Trollhättan. Två psykiskt störda människor.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Last edited:

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Vem är det som är pinsam? Du har bara kommit med personangrepp på mig och andra. Vad har du tillfört? I mina ögon är det du som är väldigt pinsam och en väldigt liten människa.

Den som roar sig mest med personangrepp och förtäckta hot här är väl ändå du?
Sen dravlar du en massa osammanhängande skit och länkar till nåt jävla gräsrökarklipp som att det skulle betyda något. Du tyckte JeTEsYnd, om IKEA-mördaren, men det var minsann annat med skolmördaren.

Få har väl ändå tillfört tråden mindre än du, så det kortet kan du ju bara stoppa ner i bakfickan igen.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Den som roar sig mest med personangrepp och förtäckta hot här är väl ändå du?
Sen dravlar du en massa osammanhängande skit och länkar till nåt jävla gräsrökarklipp som att det skulle betyda något. Du tyckte JeTEsYnd, om IKEA-mördaren, men det var minsann annat med skolmördaren.

Få har väl ändå tillfört tråden mindre än du, så det kortet kan du ju bara stoppa ner i bakfickan igen.

Gräsrökarklipp? Allt i klippen är vetenskapligt. Första klippet är från en av världens mest erkända Socialpsykologer och det andra klippet är utbildningsmaterial från högskolan i Skövde. Vad har du kommit med? Du kan ju pola med Markus och klappa varandra på axeln om det känns givande och utvecklande.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...