Skolmord i Trollhättan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fallet om IKEA-mannen: Okänd person från utlandet utan någon som helst förankring i Sverige och som inte har någon som helst relation till var han är och vad han ska göra. Behöver hur mycket stöd som helst men blir utkastad och i i ren desperation tar livet av några. Nej, jag stödjer inte det. Skicka hem honom. Dock har han aldrig haft den trygga värld du och jag har haft.

Trollhättan: Beskyller sitt eget tragiska liv på mörkhyade. Förmodligen påbackad av vänner och bekanta. Spelar TV-spel och lyssnar på Heavy Metal. Hans lilla värld. Anledningen att vi vet mer om honom är att hans Facebook-konto var publikt. Förmodligen medvetet.

Hur vet du hur ikea-mannens värld sett ut om ingen vet något om honom, utgår du per automatik att han haft det sämre bara för att han är afrikan? Gäller denna regel alla afrikaner, eller bara vissa och isf vilka? Men med ditt tankesätt bör vi stänga gränsen omgående, för väldigt många kommer var dag som stämmer in på det du skriver.

Vet vi att den andra snubben beskyllde mörkhyade, eller är det en allmän slutsats baserat på den media du påstår dig vara kritik mot?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så ditt problem är att dom väljer fel plats att donera, så när de skänker till kyrkors arbeten för hemlösa och ensamstående föräldrar, när de skänker till skolor så att de kan lämna stipendier osv. är fel?

Vad tror du man skänker till, golfklubbor åt styrelsemedlemmar?

Nå om man verkligen var intresserad av att hjälpa borde man väl rimligtvis vara intresserad av var man gör mest nytta.

Men framförallt så ser jag en ironisk dubbelmoral i att de först skapar samma hemlösa genom nedskärningar och uppsägningar med mål att tjäna någon procent mer pengar, för att sedan skänka samma pengar åt dessa hemlösa människor via någon glamorös fond och säga "Titta vad duktig jag är!".

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fallet om IKEA-mannen: Okänd person från utlandet utan någon som helst förankring i Sverige och som inte har någon som helst relation till var han är och vad han ska göra. Behöver hur mycket stöd som helst men blir utkastad och i i ren desperation tar livet av några. Nej, jag stödjer inte det. Skicka hem honom. Dock har han aldrig haft den trygga värld du och jag har haft.

Trollhättan: Beskyller sitt eget tragiska liv på mörkhyade. Förmodligen påbackad av vänner och bekanta. Spelar TV-spel och lyssnar på Heavy Metal. Hans lilla värld. Anledningen att vi vet mer om honom är att hans Facebook-konto var publikt. Förmodligen medvetet.

Det där var en mycket fördomsfull beskrivning av personerna. Du vet alltså att den ena har aldrig haft ett tryggt liv och den andre är bara en kverulant som borde skylla sig själv.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nå om man verkligen var intresserad av att hjälpa borde man väl rimligtvis vara intresserad av var man gör mest nytta.

Men framförallt så ser jag en ironisk dubbelmoral i att de först skapar samma hemlösa genom nedskärningar och uppsägningar med mål att tjäna någon procent mer pengar, för att sedan skänka samma pengar åt dessa hemlösa människor via någon glamorös fond och säga "Titta vad duktig jag är!".

Visst får du tycka att det är dubbelmoral, men ett företags syfte är att göra pengar, inte idka välgörenhet.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Nu har jag delat med mig tillräckligt. Ni har inte ens kollat igenom mitt material för att verka trovärdiga. Kom med något eget som jag ska tro på. Resten är politik och där har jag inte utgett mig för att vara varken röd, blå, svart, vit eller grå.

Two strokes man: Helt korrekt! Den beskrivningen är mycket fördomsfull. Precis som alla andra beskrivningar om mig ikväll :fakta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Visst får du tycka att det är dubbelmoral, men ett företags syfte är att göra pengar, inte idka välgörenhet.

Ändå ger man pengar åt att bygga skydd åt hemlösa?

Jag menar att man får välja det ena eller det andra. Vill man pressa marginalerna och hålla allting själv till graven så gör det, men bespar mig ditt jesuskomplex.
Lite som regeringen som när arbetslösheten stiger beskattar företagen på arbetskraft tills de inte vågar anställa någon för att betala bistånd.
Moment 22 någon?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu har jag delat med mig tillräckligt. Ni har inte ens kollat igenom mitt material för att verka trovärdiga. Kom med något eget som jag ska tro på. Resten är politik och där har jag inte utgett mig för att vara varken röd, blå, svart, vit eller grå.

Two strokes man: Helt korrekt! Den beskrivningen är mycket fördomsfull. Precis som alla andra beskrivningar om mig ikväll :fakta

Sluta lipa, ta av offerkoftan och ge lite exempel på "drevet".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ändå ger man pengar åt att bygga skydd åt hemlösa?

Jag menar att man får välja det ena eller det andra. Vill man pressa marginalerna och hålla allting själv till graven så gör det, men bespar mig ditt jesuskomplex.
Lite som regeringen som när arbetslösheten stiger beskattar företagen på arbetskraft tills de inte vågar anställa någon för att betala bistånd.
Moment 22 någon?

Nej, ett företag är inte som regeringen, ett företags enda roll är att göra så stor vinst som möjligt. Driver du ett företag ansvarar du för dess ägare, du vet, sällan det bara finns en ägare. En regerings roll är att bli så stor som möjligt, på bekostnad av företagen.

Men tack för att jag har din tillåtelse att göra som jag vill... Jesuskomplex, var/hur fick du till det?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Sluta lipa, ta av offerkoftan och ge lite exempel på "drevet".

Bidra med något och sluta lipa.

- - - Updated - - -

Länge sedan jag läst så mycket sörja på så kort tid. Du har inte åstadkommit något i den här debatten annat än brus. Förhoppningsvis har du insett att du behöver mer på fötterna innan du deltar igen.

Vad kom du med? :3freak

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Vad kom du med? :3freak

Jag har inte läst det här forumet på flera år. Det här var min spontana reaktion. Tråden började intressant. Men nu har utvecklingen stannat, då alla inlägg handlar om att få dig att leverera.

Jag är gissar att du själv är säker på att du har helt rätt. Men du har inte skrivit några ordentliga argument för din sak. Och fortsätter att undvika detta, utan att inse att alla tittar på dig och väntar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läste om Lisa Holm, Elin Krantz, Carola Herlin under kvällen. Det ena ledde till det andra osv.

Var det någon tyst minut för dem? Förklarades deras dåd med övergripande politiska orsaker som med den dåren som mördade oskyldiga människor i Trollhättan igår?

Kan ingen vänlig själ förklara för mig varför svenskar som mördas av invandrare är så otroligt värdelösa jämfört med motsatsen? Är det etablissemangets syn på "allas lika värde"? Varför är det då så väldigt olika ändå, värdet alltså?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nej, ett företag är inte som regeringen, ett företags enda roll är att göra så stor vinst som möjligt. Driver du ett företag ansvarar du för dess ägare, du vet, sällan det bara finns en ägare. En regerings roll är att bli så stor som möjligt, på bekostnad av företagen.

Men tack för att jag har din tillåtelse att göra som jag vill... Jesuskomplex, var/hur fick du till det?

Nå, man kan ett dera bedriva välgörenhet eller ge fan i det. Det var du själv som drog upp att någon skulle göra det. Likställningen mot regeringen är resultatet det ger, inte ansvaret de har eller inte.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Jag har inte läst det här forumet på flera år. Det här var min spontana reaktion. Tråden började intressant. Men nu har utvecklingen stannat, då alla inlägg handlar om att få dig att leverera.

Jag är gissar att du själv är säker på att du har helt rätt. Men du har inte skrivit några ordentliga argument för din sak. Och fortsätter att undvika detta, utan att inse att alla tittar på dig och väntar.

Jag väntar på dig :krama

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är det etablissemangets syn på "allas lika värde"? Varför är det då så väldigt olika ändå, värdet alltså?

Det är ju rent snickersnack att alla är lika värda
Det måste vara,en feltolkning

Lika värdiga, I alla fall vid födseln. Resten är en fråga om de val vi gör.

Eller som man kan säga, en politiker är värd två sjuksköterskor. Mjorå

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju rent snickersnack att alla är lila värda

Lika värdiga, I alla fall vid födseln. Resten är en fråga om de val vi gör.

Eller som man kan säga, en politiker är värd två sjuksköterskor. Mjorå
Visst, men du förstår vad jag menar. Hur kan fullständigt jämförbara dåd behandlas så olika.

Fundera även på hur både (!) brott mot/av invandrare nyttjas som propaganda av samma läger. Både Trollhättan och IKEA har exploaterats för att motverka regimkritik.

Vansinne.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Visst, men du förstår vad jag menar. Hur kan fullständigt jämförbara dåd behandlas så olika.

Fundera även på hur både (!) brott mot/av invandrare nyttjas som propaganda av samma läger. Både Trollhättan och IKEA har exploaterats för att motverka regimkritik.

Vansinne.

SD-Politiker viftar med rör = Järnrörsskandalen

Invandrare slår ihjäl pensionär och barn med järnrör = Fel på psykvården.

:banana

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...