Skolmord i Trollhättan.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Appap, du bör bara var kritiskt mot sådant du läser.:mattias

Jag ska inte ses som en försvarare för grymma handlingar. Då skulle jag försvara händelsen i Trollhättan också. Det finns psykfall i hela världen men man måste se det i ett större perspektiv och till individen som utför det. Du måste gå en mil i mina skor för att förstå vad jag pratar om som en gammal indian sa. Tyvärr är killen i Trollhättan död så vi får ingen psykoanalys på honom eller någon som våldtar en fyraåring i Indien.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du tror inte att flyktingar anstränger sig för att överleva?

Jag tror att flyktingar kan bidra till att stärka våra skyddsnät. Har du varit på ett svenskt sjukhus? Hur många % svenskar är sjuksköterskor, läkare eller doktorer? Vad skulle hända om dom drog?

Du menar att dom skall sänka lönerna, eller arbeta gratis?

Dessvärre har jag sett insidan på sjukhus, en liten del är av utländsk härkomst, vad det nu spelar för roll. Menar du att man skall jaga bort landstingsanställda av utländsk härkomst eller vad syftar du på med att "om dom drog"?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag ska inte ses som en försvarare för grymma handlingar. Då skulle jag försvara händelsen i Trollhättan också. Det finns psykfall i hela världen men man måste se det i ett större perspektiv och till individen som utför det. Du måste gå en mil i mina skor för att förstå vad jag pratar om som en gammal indian sa. Tyvärr är killen i Trollhättan död så vi får ingen psykoanalys på honom eller någon som våldtar en fyraåring i Indien.
Ingen indian har någonsin sagt det.

- - - Updated - - -

Nej, jag skämtar inte. Jag har många vänner inom vården. Tror du på riktigt att invandrare är outbildade och bara en börda för Sverige?

Det finns det statistik på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Så i vissa fall bör vi se till individen som utför det, i andra inte?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Du menar att dom skall sänka lönerna, eller arbeta gratis?

Dessvärre har jag sett insidan på sjukhus, en liten del är av utländsk härkomst, vad det nu spelar för roll. Menar du att man skall jaga bort landstingsanställda av utländsk härkomst eller vad syftar du på med att "om dom drog"?

Jag jagar inga sänkta löner och jag känner många med utländsk härkomst som både är sjuksköterskor och doktorer. Men ifrågasätt mer det jag säger. Det livar upp en fredag, eller hur?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag jagar inga sänkta löner och jag känner många med utländsk härkomst som både är sjuksköterskor och doktorer. Men ifrågasätt mer det jag säger. Det livar upp en fredag, eller hur?

Ja, jag ifrågasätter vad du syftar på "om dom drog"?

Menar du att om dom skulle flytta så skulle hela sjukvården haverera? Varför skulle dom flytta och varför bara just dom?

Du lämnar en flod av frågetecken bakom dig, hur vore det att vara lite rak och konstruktiv?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har alltid undrat vad de som terroriserar Hornsberg Strand gör vintertid när de krockade rettorna och stulna vattenskotrarna är undanstökade.

Nu vet jag. :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad syftar du på?

Du påstår att det finns psykfall i hela världen, ikea-mannen är onekligen en av dom, varför får vi så lite information om just han?

Jag förespråkar att knappt nämner några av dessa psykfallen, oavsett härkomst eller motiv, men i fallet Trollhättan blåser man upp det i största möjliga mått. Bara för att klargöra att jag inte anser att man gjort fel med ikea-mannen, utan tokfel med trollhätte-mannen, och detta bara för lite politiska poäng.

Så, i vilket perspektiv skall man se det enligt din mening?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så, vad skrev du om?

Jag kommenterade en del av donenterna, och välgörenhetsklimatet (främst i usa, som du nämnde, men också annanstans, bland annat lokalt) som du talade varmt om, och ifrågasatte hurvida samma pengar (inte samma mängd, utan exakt samma pengar) inte hade kunnat göra mer nytta på annan plats, plats där de jag refererade till har alla möjligheter att sätta dem. Det uråldriga "ge en man en fisk - han äter för en dag, ge honom ett metspö - han äter för livet" argumentet.

Med människor "från de tuffare delarna av samhällsstegen" menade jag folk som har det tufft, inte snubbar i läderjacka som gillar att skrika "Din mamma!" och trumma sig på bröstet.

I övrigt så påstod jag inget om ditt inlägg per se, utan kom bara med egna, om än relaterade tankar.

Tydligt nog? :va

Last edited:

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Ja, jag ifrågasätter vad du syftar på "om dom drog"?

Menar du att om dom skulle flytta så skulle hela sjukvården haverera? Varför skulle dom flytta och varför bara just dom?

Du lämnar en flod av frågetecken bakom dig, hur vore det att vara lite rak och konstruktiv?

Det jag vill ha fram är att SD emotsäger sig invandring samtidigt som det är den som kommer att rädda oss.
Det har alltid funnits rädsla för okända människor och jag känner igen SD ideologi från 90-talet då jag växte upp i en liten i inskränkt småstad som Trollhättan. Det är inget nytt med främlingsfientlighet. Det jag motsäger mig är dom ser inga möjligheter medan jag bara ser möjligheter.

Jag är övertygad om att människor kämpar för sin lycka men jag tycker att SD kämpar mot att vissa ska få göra det.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag kommenterade en del av donenterna, och välgörenhetsklimatet (främst i usa, som du nämnde, men också annanstans, bland annat lokalt) som du talade varmt om, och ifrågasatte hurvida samma pengar (inte samma mängd, utan exakt samma pengar) inte hade kunnat göra mer nytta på annan plats, plats där de jag refererade till har alla möjligheter att sätta dem. Det uråldriga "ge en man en fisk - han äter för en dag, ge honom ett metspö - han äter för livet" argumentet.

Med människor "från de tuffare delarna av samhällsstegen" menade jag folk som har det tufft, inte nubbar i läderjacka som gillar att skrika "Din mamma!" och trumma sig på bröstet.

I övrigt så påstod jag inget om ditt inlägg per se, utan kom bara med egna, om än relaterade tankar.

Tydligt nog? :va

Så ditt problem är att dom väljer fel plats att donera, så när de skänker till kyrkors arbeten för hemlösa och ensamstående föräldrar, när de skänker till skolor så att de kan lämna stipendier osv. är fel?

Vad tror du man skänker till, golfklubbor åt styrelsemedlemmar?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Du påstår att det finns psykfall i hela världen, ikea-mannen är onekligen en av dom, varför får vi så lite information om just han?

Jag förespråkar att knappt nämner några av dessa psykfallen, oavsett härkomst eller motiv, men i fallet Trollhättan blåser man upp det i största möjliga mått. Bara för att klargöra att jag inte anser att man gjort fel med ikea-mannen, utan tokfel med trollhätte-mannen, och detta bara för lite politiska poäng.

Så, i vilket perspektiv skall man se det enligt din mening?

Fallet om IKEA-mannen: Okänd person från utlandet utan någon som helst förankring i Sverige och som inte har någon som helst relation till var han är och vad han ska göra. Behöver hur mycket stöd som helst men blir utkastad och i i ren desperation tar livet av några. Nej, jag stödjer inte det. Skicka hem honom. Dock har han aldrig haft den trygga värld du och jag har haft.

Trollhättan: Beskyller sitt eget tragiska liv på mörkhyade. Förmodligen påbackad av vänner och bekanta. Spelar TV-spel och lyssnar på Heavy Metal. Hans lilla värld. Anledningen att vi vet mer om honom är att hans Facebook-konto var publikt. Förmodligen medvetet.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det jag vill ha fram är att SD emotsäger sig invandring samtidigt som det är den som kommer att rädda oss.
Det har alltid funnits rädsla för okända människor och jag känner igen SD ideologi från 90-talet då jag växte upp i en liten i inskränkt småstad som Trollhättan. Det är inget nytt med främlingsfientlighet. Det jag motsäger mig är dom ser inga möjligheter medan jag bara ser möjligheter.

Jag är övertygad om att människor kämpar för sin lycka men jag tycker att SD kämpar mot att vissa ska få göra det.

Sd motsätter sig inte invandring, de vill reglera den.

På vilket sätt skall en ohämmad invandring av människor rädda oss, skall alla bli sjuksköterskor eller vad menar du? Du inser väl att även invandrare blir sjuka och behöver vård. På vilket sätt ger en volym på 1500 personer dagligen möjligheter?

Visst finns det främlingsfientlighet, i Sverige som i alla andra länder, där även de som flyktingarna kommer ifrån. Tror du motsättningar ökar eller minskar med en hög invandring?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Varför resonerar du som en tolvåring om du påstår att du växte upp på nittiotalet?
Det börjar bli många frågor för dig att svara på.
Det vore trevligt om du kunde besvara någon.
kanske kan du återvinna lite trovärdighet.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...