Skolmord i Trollhättan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så det är de som donerar som bär ansvaret för organisationers ekonomi?

Anställa människor från de tuffare delarna? Pratar vi kriminella från förorten?

Men jag skrev inte att donationer per automatik är rätt eller gör nytta, jag skrev att viljan att skänka finns, även hos den påstådda eliten.

Nej .

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Jag jobbar som produktionsledare, inte mordbrännare. utbildning har jag massor inom olika områden. Något speciellt som intresserar?
Muslimer: ett tiotal.
Kurder: 5.
"Persier"? Om du menar perser: 0.
Amerikaner (förmodar att du menar personer från USA): 30-40 kanske.
Australiensare: Knepigt. Känner en hel del som bor där, men de flesta räknar sig inte som australiensare. Infödda australiensare: 3.
Afrikaner: Ett femtiotal (har jobbat där).
Tyskar: Mestadels genom jobbet. 30 kanske.
Italienare: Samma som tyskar.

Min vetskap grundar jag på erfarenhet.

Nu är det min tur att fråga (igen).
Vad har dina frågor med saken att göra?
Hur går det med exempel på "drevet mot invandrare"?
Du skrev att det fanns massor.
Du är fri att hämta exempel från "hatsajter", ändå presterar du ingenting.
Vad har du hjärnan till?

Ok, med en sådan bred bekantskapskrets förespråkar du ändå SD? Utveckla gärna!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ok. Låt oss göra det enkelt. Vad jobbar du med, vad har du för utbildning? Hur många i bekantskapskrets är muslimer, kurder, persier, amerikanare, australiensare, afrikaner, tyskar, italienare? Vad grundar du din vetskap på? Månbas Alpha?

På vilket sätt spelar en person utbildning eller bekantskapskrets in på detta.:va

Finns det en magisk formel där en person får inneha åsikter, och hur ser den isf ut?

- - - Updated - - -

Så, vad skrev du om?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jag har jobbat ihop med många invandrare .Hadde ingen vetat vem de är så skulle många av dem kallas sd-anhängare

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller det här på att bli en "min kompis är invandrare så jag har carte blanche" -diskussion tack vare isberget? Skall vi sjunka så lågt verkligen? :va

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ok, med en sådan bred bekantskapskrets förespråkar du ändå SD? Utveckla gärna!
Du får svar på tal och undviker ursprungliga frågan genom att ställa en ny.
Kan vi inte göra såhär, du svarar på frågan du har undvikit så fortsätter folk att svara på dina frågor?

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Håller det här på att bli en "min kompis är invandrare så jag har carte blanche" -diskussion tack vare isberget? Skall vi sjunka så lågt verkligen? :va

Vad jag menar är att människor har lite input idag. Det enda de får är mediabruset och gör sina omdömen om vad som sägs och skrivs där. Samtidigt påverkar kompisar varandra, dom stödjer och stärker varandra. Det är ren socialpsykologi. Det betyder inte att man har rätt eller fel utan är ett mänskligt beteende. Därför är det viktigt att kritiskt granska allt man läser, hör och upplever. Det är lätt att falla i en bubbla. Har man inte arbetat, eller synkat med någon från en helt annan bakgrund är det svårt att förstå den.

Därför ifrågasätter jag gärna allt jag läser innan jag skapar min egen uppfattning. Där felar alldeles för många idag.

Min tröja är från St. Pauli i Hamburg, jag bor inte i Hornsbergs Strand och din kåtte är inget jag önskar någon av mina vänner :hej

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg att Aftonbladet svämmar över av medlidande, gott så.

Varför brydde sig ingen om IKEA? Inga ljusmanifestationer, inga långa krönikor om bakomliggande orsaker, ingen svetsare som avbröt allt för att åka och käbbla.

I tisdags våldtogs ett treårigt barn på en flyktingförläggning i SVERIGE. Har bara sett om det via "hatsajter", som förvisso länkar till SR lokalradio. Förra veckan våldtogs en fyraåring i Indien. Det stod i både SvD och på SVT text-TV.

Tillåt mig spy.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Såg att Aftonbladet svämmar över av medlidande, gott så.

Varför brydde sig ingen om IKEA? Inga ljusmanifestationer, inga långa krönikor om bakomliggande orsaker, ingen svetsare som avbröt allt för att åka och käbbla.

I tisdags våldtogs ett treårigt barn på en flyktingförläggning i SVERIGE. Har bara sett om det via "hatsajter", som förvisso länkar till SR lokalradio. Förra veckan våldtogs en fyraåring i Indien. Det stod i både SvD och på SVT text-TV.

Tillåt mig spy.

Appap, du bör bara var kritiskt mot sådant du läser.:mattias

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En möjligen lätt högerextrem men definitivt mycket störd dåre går utklädd in på en skola och dödar folk. Blir skjuten av polis. Jävligt tragiskt.

Men sedan hamnar tydligen SH-diskussionen snabbt i träsket om "muslimer". Jag trodde det bara var tonårsslöddret på Flashback som hölls med sådana dumheter. Rimligare vore väl att diskussionen handlade om "psykiskt störda", "säkerheten på skolor" eller "vapenlicens för svärd" eller nåt annat mer relevant.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Nej, numera behöver vi inte anstränga oss för att överleva i något klimat.

Eller förespråkar du att vi tar bort sociala skyddsnät?

Du tror inte att flyktingar anstränger sig för att överleva?

Jag tror att flyktingar kan bidra till att stärka våra skyddsnät. Har du varit på ett svenskt sjukhus? Hur många % svenskar är sjuksköterskor, läkare eller doktorer? Vad skulle hända om dom drog?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad jag menar är att människor har lite input idag. Det enda de får är mediabruset och gör sina omdömen om vad som sägs och skrivs där. Samtidigt påverkar kompisar varandra, dom stödjer och stärker varandra. Det är ren socialpsykologi. Det betyder inte att man har rätt eller fel utan är ett mänskligt beteende. Därför är det viktigt att kritiskt granska allt man läser, hör och upplever. Det är lätt att falla i en bubbla. Har man inte arbetat, eller synkat med någon från en helt annan bakgrund är det svårt att förstå den.

Därför ifrågasätter jag gärna allt jag läser innan jag skapar min egen uppfattning. Där felar alldeles för många idag.

Min tröja är från St. Pauli i Hamburg, jag bor inte i Hornsbergs Strand och din kåtte är inget jag önskar någon av mina vänner :hej

Läs igenom vad du skrev.
Du verkar vara ett konstprojekt.

- - - Updated - - -

Du tror inte att flyktingar anstränger sig för att överleva?

Jag tror att flyktingar kan bidra till att stärka våra skyddsnät. Har du varit på ett svenskt sjukhus? Hur många % svenskar är sjuksköterskor, läkare eller doktorer? Vad skulle hända om dom drog?

Du skämtar?
Några svar snart?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En möjligen lätt högerextrem men definitivt mycket störd dåre går utklädd in på en skola och dödar folk. Blir skjuten av polis. Jävligt tragiskt.

Men sedan hamnar tydligen SH-diskussionen snabbt i träsket om "muslimer". Jag trodde det bara var tonårsslöddret på Flashback som hölls med sådana dumheter. Rimligare vore väl att diskussionen handlade om "psykiskt störda", "säkerheten på skolor" eller "vapenlicens för svärd" eller nåt annat mer relevant.

Vem har tagit upp "muslimer"?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...