Om motivet är hudfärg bör det anses som ett hatbrott enligt min mening.
Så eftersom ikea-mannen valde efter hudfärg, så?
skillnaden är väl vad som media tar upp .Angreppet på bron i Malmö på en mörkhyad man med litet barn blev det väldigt tyst om när det kom fram att rasisterna var kurderOm motivet är hudfärg bör det anses som ett hatbrott enligt min mening.
Gräsrökarklipp? Allt i klippen är vetenskapligt. Första klippet är från en av världens mest erkända Socialpsykologer och det andra klippet är utbildningsmaterial från högskolan i Skövde. Vad har du kommit med? Du kan ju pola med Markus och klappa varandra på axeln om det känns givande och utvecklande.
Fallet om IKEA-mannen: Okänd person från utlandet utan någon som helst förankring i Sverige och som inte har någon som helst relation till var han är och vad han ska göra. Behöver hur mycket stöd som helst men blir utkastad och i i ren desperation tar livet av några. Nej, jag stödjer inte det. Skicka hem honom. Dock har han aldrig haft den trygga värld du och jag har haft.
Trollhättan: Beskyller sitt eget tragiska liv på mörkhyade. Förmodligen påbackad av vänner och bekanta. Spelar TV-spel och lyssnar på Heavy Metal. Hans lilla värld. Anledningen att vi vet mer om honom är att hans Facebook-konto var publikt. Förmodligen medvetet.
Oftast handlar det om motiv i polisutredningar. Är motivet att döda någon för sin hudfärg eller för att få stanna i Sverige. Jag är varken polis, åklagare eller domare i dom här fallen och inte insatt. Hör med en jurist.Så eftersom ikea-mannen valde efter hudfärg, så?
Ja, jag gillar Markus. Han är sansad och förnuftig. Saklig, dessutom.
Du däremot, är mera av ett aggressivt troll. Kanske behöver du en kram?
Jag har nog tillfört mer än dig, och dina irrelevanta klipp, men det är inte min sak att bedöma.
Då kan ni kanske svara på vad ni så stolt har bidragit med? Vilka fakta har ni? Att jag är ett Moppefucko har vi redan. Resten då?
Oftast handlar det om motiv i polisutredningar. Är motivet att döda någon för sin hudfärg eller för att få stanna i Sverige. Jag är varken polis, åklagare eller domare i dom här fallen och inte insatt. Hör med en jurist.
Nu rör jag ihop det, hade för mig du skrev att det inte var ett hatbrott, får ta och läsa igenom tråden vid tillfälle.
Men, stanna i Sverige, menar du sitta inne och sen åka ut? Låter som en usel plan i mina öron.
Nu får du nog fan ta o sitta i båten. Ska du igång o sparka på utvecklingsstörda människor? Finns inga belägg för att autistiska personer skulle vara extra våldsbenägna. De är inte ok att dra invandrare vänster pk komunister över en kam men att bara kasta ur sig skit mot de människor som har de svårast i vårat samhälle är ok?
Du kan leva kvar på din Månbas Alpha med den attityden. Bränderna mot asylboenden och morden i Trollhättan är så kallade hatbrott och du har varken svar, lösning eller något som helst att tillägga i debatten därför lägger jag ner den.
skillnaden är väl vad som media tar upp .Angreppet på bron i Malmö på en mörkhyad man med litet barn blev det väldigt tyst om när det kom fram att rasisterna var kurder
Hepp, jag var tydligen inte ute och seglade, du beskrev det som hatbrott.
Hur blir det, är det ett eller inte, och hänvisa inte till jurister nu bara, för tydligen kan du tydligen bedöma det helt själv.
Det är ju hatbrott? Trollhättan och mordbränderna är ju hat riktade mot annat än svenskar. Motivet åter igen är ju invandrare/invandring.
Det är ju hatbrott? Trollhättan och mordbränderna är ju hat riktade mot annat än svenskar. Motivet åter igen är ju invandrare/invandring.
– Mannen går systematiskt vidare i skolbyggnaden. Vi kan följa blodspår runt om i lokalen. Han går till ett klassrum, knackar på och när en elev öppnar blir denne attackerad av ett stickvapen, nedstucken direkt. Så sker i två olika klassrum. En av eleverna är nu avliden, sade kriminalkommissarie Thord Haraldsson vid en presskonferens.
Vilka mordbränder?
Mordbränderna är ju iof riktade mot byggnader... Hatbrott mot byggnader, lite långsökt eller?
Antingen visste han att alla i klassrummen var av en viss hudfärg, eller så visste han precis vem som öppnade, eller hur tänkte du?
Jag trodde jag hade svarat. Hatbrott, mordbränder, en allmän hets mot andra, typ den i Kärrtorp. De sk. Hatsidorna - Avpixlat, Fria Tider etc. där dom bara ser vad flyktingar gör fel utan någon som helst granskning av vad som är sant och falskt. De finns där för att spä på motsättningarna mellan svenskar och utlänningar och tillför inget positivt. SD snackar om att det förs en sådan propaganda i nyheter, vad är inte dessa sidor? Om det finns liknande sidor för invandrare har jag ingen aning om men har aldrig sett någon. Oavsett är det i så fall lika värdelöst.
Det är integrationen som måste fungera bättre annars får vi delade städer och samhällen. Därför måste alla hjälpas åt om vi ska få ett slut på det. Jag rättfärdigar inte stenkastning mot poliser eller annat som sker i förorter men man måste ju kunna ta diskussionen med de man umgås och pratar med. I det här fallet gör jag det med er.
Så här långt har det mest varit "Han är dum, han gjorde det och det" och inte en rad har skrivits vad vi kan göra för att få in alla i samhället.
Man ser dom inte från månen. Inte hatbrotten heller.
Enligt polisen valde han ut sina offer efter hudfärg. Men vem är jag som ska svara på det. Jag var inte där.
Mordbrand är ett så kallat allmänfarligt brott som innebär en avsiktligt anlagd brand som hotar liv, hälsa eller egendom. Mordbrand innefattar uppsåtliga bränder av hus, bilar, gräsmattor och skogar. Brottsbeteckningen mordbrand används vare sig någon person kommer till skada eller inte. Det skiljer sig från allmänfarlig vårdslöshet genom uppsåtet, och från skadegörelse genom graden allmänfara. Mordbrand är ett förhållandevis vanligt brott. (Från Wikipedia)
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |