Skolmord i Trollhättan.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Direktcitat:
"Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. "

Knappast en folkhemstanke bakom det? Dvs direkt egoistisk tanke?

Forskning har visat att väl fungerande familjer är ofta de som är bäst på att hjälpa andra. Om du är stark har du oftast störst möjligheter att hjälpa andra. Ingen egoistisk tanke bakom det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad tänker ni i tråden kring gärningsmannens uppsåt?

Antingen har han varit mobbad hela sitt liv för att vara ensam svensk i skolan eller rasist?

Skulle aldrig försvara hans gärningar om det var det du förväntade dig?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du kan börja med att inte felcitera mig. Utbildning ger dig flest möjligheter att utvecklas. Jag lovar det är mer givande än kvällspressen eller någon annan media.

_Johansson_ Läser man att Sverige kommer gå under dagarna ut så börjar man till slut tro på det. Sverige kommer inte gå under. Sverige är ett av de mest framgångsrika länder i världen. Visst har vi problem här med men inte alls samma som resten av världen. "Väller in analfabeter" har du fått från en säker källa gissar jag.
Källa: migrationsverket, statistik, ursprungsland - asylsökande.
Största grupp: Afghaner.
Flest analfabeter per capita: Afghanistan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad tänker ni i tråden kring gärningsmannens uppsåt?
Spontant, utan att veta, samma som polisen.

Jag tycker både polisarbetet, deras uttalanden och medias agerande sprider från exemplariskt till OK.

Problemet är hur de gör alla andra gånger, där IKEA är ett ypperligt exempel, men det finns tjogvis fler. Om någon vill välja en annan så gör vi det:

Taimour Abdulwahab

Men IKEA är ett ännu bättre exempel

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Spontant, utan att veta, samma som polisen.

Jag tycker både polisarbetet, deras uttalanden och medias agerande sprider från exemplariskt till OK.

Problemet är hur de gör alla andra gånger, där IKEA är ett ypperligt exempel, men det finns tjogvis fler. Om någon vill välja en annan så gör vi det:

Taimour Abdulwahab

Men IKEA är ett ännu bättre exempel

Tråden handlar väl ändock om dådet i Trollhättan?

- - - Updated - - -

SVD-bilden som togs direkt efter dådet?

View attachment 424622

Vilken tes kring motivet styrker den bilden menar du?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tråden handlar väl ändock om dådet i Trollhättan?

Ja, och alla är överens om att det är en tragedi, sedan diskuteras andra relaterade ämnen, frågor och händelser också.

Det är omöjligt att inte ta upp IKEA i detta läge, detta skamliga rasistdåd som var en direkt konsekvens av vår totalt havererade migrationspolitik. Att nu behöva uppleva samma ynkliga myndigheter, media och politiska ledare som plötsligt vill dra slutsatser, fördöma, skriva krönikor.

fy fan

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
_Johansson_ Läser man att Sverige kommer gå under dagarna ut så börjar man till slut tro på det. Sverige kommer inte gå under. Sverige är ett av de mest framgångsrika länder i världen. Visst har vi problem här med men inte alls samma som resten av världen. "Väller in analfabeter" har du fått från en säker källa gissar jag.

Sverige har varit ett av de mest framgångsrika länder i världen, dessutom såpass länge att vi tror att välståndet är gudasänt och för evigt.

Dagens svenskar är som barnbarnet till en miljardär som växt upp i överflöd och nu förväntas kunna hantera arvet på ett vettigt sätt, vi förstår inte att det finns en botten i skattkistan, att den börjar närma sig och att den inte fylls på av sig själv....

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Forskning har visat att väl fungerande familjer är ofta de som är bäst på att hjälpa andra. Om du är stark har du oftast störst möjligheter att hjälpa andra. Ingen egoistisk tanke bakom det.

Du är inte så bra på att dra paralleller du. Det är nämligen även väl fungerande länder som är bäst på att hjälpa andra, precis motsatsen till det Sverige håller på utvecklas till med andra ord.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad ska jag läsa? Avpixlat? Fria tider? Aftonbladet? Expressen?

Läs på universitetet istället. Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. Fram tills nu har det bara varit motsättningar. Vi mot dom - Han gjorde si och så. Inga lösningar utan rena sandlådan.

Vilka universitet lär ut nyheter?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...