Pelle
Musteridirektör
Vad tänker ni i tråden kring gärningsmannens uppsåt?
Direktcitat:
"Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. "
Knappast en folkhemstanke bakom det? Dvs direkt egoistisk tanke?
Antingen har han varit mobbad hela sitt liv för att vara ensam svensk i skolan eller rasist?
Skulle aldrig försvara hans gärningar om det var det du förväntade dig?
Källa: migrationsverket, statistik, ursprungsland - asylsökande.Du kan börja med att inte felcitera mig. Utbildning ger dig flest möjligheter att utvecklas. Jag lovar det är mer givande än kvällspressen eller någon annan media.
_Johansson_ Läser man att Sverige kommer gå under dagarna ut så börjar man till slut tro på det. Sverige kommer inte gå under. Sverige är ett av de mest framgångsrika länder i världen. Visst har vi problem här med men inte alls samma som resten av världen. "Väller in analfabeter" har du fått från en säker källa gissar jag.
Var han inte ute efter "politiska" rubriker, så kan det även varit death by cop.
Spontant, utan att veta, samma som polisen.Vad tänker ni i tråden kring gärningsmannens uppsåt?
Källa: migrationsverket, statistik, ursprungsland - asylsökande.
Största grupp: Afghaner.
Flest analfabeter per capita: Afghanistan.
Spontant, utan att veta, samma som polisen.
Jag tycker både polisarbetet, deras uttalanden och medias agerande sprider från exemplariskt till OK.
Problemet är hur de gör alla andra gånger, där IKEA är ett ypperligt exempel, men det finns tjogvis fler. Om någon vill välja en annan så gör vi det:
Taimour Abdulwahab
Men IKEA är ett ännu bättre exempel
Tråden handlar väl ändock om dådet i Trollhättan?
_Johansson_ Läser man att Sverige kommer gå under dagarna ut så börjar man till slut tro på det. Sverige kommer inte gå under. Sverige är ett av de mest framgångsrika länder i världen. Visst har vi problem här med men inte alls samma som resten av världen. "Väller in analfabeter" har du fått från en säker källa gissar jag.
Vilken tes kring motivet styrker den bilden menar du?
Forskning har visat att väl fungerande familjer är ofta de som är bäst på att hjälpa andra. Om du är stark har du oftast störst möjligheter att hjälpa andra. Ingen egoistisk tanke bakom det.
Vad ska jag läsa? Avpixlat? Fria tider? Aftonbladet? Expressen?
Läs på universitetet istället. Fokuserar på er egen framtid, inte sparka på andra. Fram tills nu har det bara varit motsättningar. Vi mot dom - Han gjorde si och så. Inga lösningar utan rena sandlådan.
Vilka universitet lär ut nyheter?
Alla universitet kommer att lära dig nyheter.
Alla universitet kommer att lära dig nyheter.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |