Så ökad polarisering och svartmålning är vad du förespråkar?
Men du tycker alltså att regimkritik skall undvikas, i världens mest extrema invandrarland?
Så ökad polarisering och svartmålning är vad du förespråkar?
Men du tycker alltså att regimkritik skall undvikas, i världens mest extrema invandrarland?
Måste du besvara varje fråga med en ny?Så du tycker alltså att invandrare skall fortsätta att demoniseras?
Det är ju inte direkt första gången någon får psykbryt och attackerar en handfull människor, men oftast brukar det väl vara i en tunnelbana eller något dylikt det inträffar.
Det finns inget skydd mot en ensam individ som får ett frispel, så ser inte hur det här hade kunnat hindras egentligen.
Måste du besvara varje fråga med en ny?
Jag tycker att det är bra att invandring ifrågasätts. Jag tycker inte att invandrare skall demoniseras. Jag tycker att de element som är skadliga skall erkännas som skadliga, om det är demonisera får du fundera på.
Nä. Annat än att arbeta emot sånt som skapar psykbryt.
Inte är det någon ursäkt. Men det står inte riktigt rätt till i livet hos de som gör sånt här.
Mycket trevligare inlägg än massa "one-liner-frågor".
Jag tycker också det är bra att invandring ifrågasätts och ingen kan väl undgå att se att detta gjorts i alla media under senast veckorna (och ja jag vet att många tycker det är för sent).
Jag tror, som jag skrev, att just polariseringen som finns idag är väldigt allvarlig/farlig.
Polariseringen i sig skapas just av oförmåga att se problemen i ena änden och oförmågan att se det som är bra å andra sidan.
Skönmålning på ena sidan, svartmålning på andra sidan.
Jag har även i andra trådar tidigare gett uttryck för min oro över denna polarisering, denna oförmåga att se, eller lyssna, på den andra sidan.
Det extrema av den polariseringen, den "vi-mot-dem" synen, är att döda.
Mycket trevligare inlägg än massa "one-liner-frågor".
Jag tycker också det är bra att invandring ifrågasätts och ingen kan väl undgå att se att detta gjorts i alla media under senast veckorna (och ja jag vet att många tycker det är för sent).
Jag tror, som jag skrev, att just polariseringen som finns idag är väldigt allvarlig/farlig.
Polariseringen i sig skapas just av oförmåga att se problemen i ena änden och oförmågan att se det som är bra å andra sidan.
Skönmålning på ena sidan, svartmålning på andra sidan.
Jag har även i andra trådar tidigare gett uttryck för min oro över denna polarisering, denna oförmåga att se, eller lyssna, på den andra sidan.
Det extrema av den polariseringen, den "vi-mot-dem" synen, är att döda.
Polariseringen i samhället måste vara ett mål som regeringen och media strävar mot, varför skulle man annars konsekvent förlöjliga en femtedel av väljarkåren och med alla till buds stående medel grusa deras möjligheter till parlamentarisk påverkan?
Det värsta är inte att en massa genusvetare försöker förlöjliga min konservativa värdegrund, jag har nog med både självkänsla och både lik- och oliktänkande vänner för att känna mig helt trygg i mina åsikter. Det som däremot är förskräckligt är att man medvetet ökar invandringen medan folket börjar vända sig mot den. Fundera gärna på hur det kommer skildras i framtida historieskrivning.Polariseringen i samhället måste vara ett mål som regeringen och media strävar mot, varför skulle man annars konsekvent förlöjliga en femtedel av väljarkåren och med alla till buds stående medel grusa deras möjligheter till parlamentarisk påverkan?
Jag tror på intet sätt att en polarisering är vad regering och media "strävar" mot.
Det värsta är inte att en massa genusvetare försöker förlöjliga min konservativa värdegrund, jag har nog med både självkänsla och både lik- och oliktänkande vänner för att känna mig helt trygg i mina åsikter. Det som däremot är förskräckligt är att man medvetet ökar invandringen medan folket börjar vända sig mot den. Fundera gärna på hur det kommer skildras i framtida historieskrivning.
21årig grabbhalva i Vader-utstyrsel.
Motivet lär vi nog inte få reda på, men där han hamna är nog säkraste förvaringsplatsen.
En ökande polarisering i samhället och ett hårdare klimat gentemot invandring/invandrare.
En ständig utmålning av vårat samhälle som i kaos, framtida kalifat, fritt fall, katastrof gör nog sitt till också.
Förstår man inte bättre så blir det ultimata "vi-mot dem" att döda.
Fruktansvärt!
Mina tankar går till de stackars barn som under åratal, eller kanske hela livet, kommer ha ångest då det knackar på dörren.
Jag vet inte jag, alternativet är att dom är extremt naiva/urbota korkade.
Varför driver man annars på utvecklingen från ett stabilt samhälle med en homogen kultur till en mångkulturell (med islam i spetsen) "smältdegel" där olika grupperingar har vitt skilda syn på hur saker och ting ska skötas?
Fokus på hjälp i närområdet har det aldrig varit tal om, nu tar dessutom vi enorma summor från biståndsbudgeten för att bekosta splittringen i det svenska samhället ytterligare.
Nån endaste gång måste väl tanken ha slagit herrarna i regeringen att alla beslut som tagits de senaste tiotalet år har lett fram till exakt där vi är idag? Jag förstår för mitt liv inte hur det här kaoset kan komma som en överraskning för någon.
Klart det blir en ökad polarisering, den ena sidan blundar för precis alla problemen, den andra lyfter enbart problemen.
Men, skulle den finnas utan invandringen?
Nej har aldrig påstått det är invandrarnas fel. Det är våran press och politiker som har blod på sina händer.
Andersson på TV igår sa att vi måste låna och spara i många år framöver nu
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari