Skor from hell - 2009: Gladiatorskon

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Klart man får en annan gångstil när man har högklackat ovasett om man går med dem ofta.
Foten får en helt annan vinkel och man måste balansera fotdynan och häl på ett annorunda sätt, vilket leder till en annan typ av gångstil. Punkt!

Det är samma sak som om man har en mycket snäv kjol som slutar vid knäna, snävheten kring knäna och det "begränsade utrymmet" gör att man får ett litet med svängrum för benen och tvingas att ta mindre steg och samtidigt "överlappa" benen vilket framhäver höfterna och ger en en mer timglas-och kvinnlig look.

Både skor och kläder påverkar ens "rörlighet" och ens kroppsspråk och
när man dessutom har högklackat blir det också ett helt annat ljud som uppstår när man går:
"tripp, tripp, tripp" :tuttar (därav syftandet på trippandet) ;)

Så gångstilen med en som har ett par gympadojor, skidpjäxor eller pumps skiljer sig åt då skorna är helt olika konstruerade.

Har du sett Tina Turner i högklackat? Kalla det trippa igen snäääääälla. :D
PunGt

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Har du sett Tina Turner i högklackat? Kalla det trippa igen snäääääälla. :D
PunGt

Men snääääääälla du hör väl skillnaden mellan när går i ett par låga birkenstock och när någon går i högklackat?!?

Jag säger inte att det är fel att bära höga klackar,
(så snälla ta det inte personligt) men jag VET att det krävs en annan gångstil för att balansera foten och att det också oundvilkigen uppstår ett annat ljud då klacken sätts ner mot golvet.
Dessutom får man en helt annan hållning i högklackat.

Tina "Oueen of Tripp" Tuner: :yoparty
[YOUTUBE-ID]ra12L1Bl0Z4[/YOUTUBE-ID]

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ryser och får kväljningar på dom där gladiatorsakerna och foppatofflor m.m. HUUUUUHA!!

Mina favoriter blir nog dessa. (I LÖÖÖÖÖV SHOES) :krama:tuttar:tummenupp

Är du polack? :confused: Två av tre av dina favvo-pjuck var bland de värre Lilja 4-ever pjuck jag sett.
Polsk upperclass enligt "Kebabpjuck" :lol

Gammalt men fortfarande regerande internetskoj:
kebabpjuck.jpg

Johanna

Guest
men överdriver du inte lite mkt nu dunderhonung? bara för att man älskar höga klackar betyder de inte att dom skorna signalerar kom å ta mig. klackar är otroligt kvinnligt och framhäver benen jätte vackert. och nej självklart är de inte klackar å pumps till ica. men jag använder inte klackar bara på fest utan även en vanlig dag på stan. beror på vilka skor. dåliga skor får man ont i. men tex ett par skor som ser ut som dom här nere har jag haft hela dagen idag och inte fått ont. de är skinn och jätte sköna trots jätte hög klack.
var de inte du som höll med mig att bara för att man var mc tjej behövde man inte va butchig och kill-ig. klänningar och klackar rocks=)

stövlar med hög klack på vintern är också lovely

men som tjejen på bilden. jätte snygga skor absolut. men lite väl mycket att va så fin på en bajs tur med hunden

Bifogat

• christian-louboutin-shoes-declic-cheap.gif
    christian-louboutin-shoes-declic-cheap.gif
    28 KB · Visningar: 51
  • Vems%20%C3%A4r%20klackarna%3F.jpg
    Vems%20%C3%A4r%20klackarna%3F.jpg
    61.4 KB · Visningar: 115

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
bara för att man älskar höga klackar betyder de inte att dom skorna signalerar kom å ta mig. klackar är otroligt kvinnligt och framhäver benen jätte vackert.
Kan inte annat en hålla med, var nyligen till Tallin med jobbet och där hade (nästan) alla tjejer höga klackar, RIKTIGT kvinnligt, och inte svenska "fotriktiga lågecco" som många svenska tjejer har!

- moore high heels on women!:yoparty

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det spelar egentligen ingen roll va tjejer har för skor, gladiatorskorna funkar riktigt bra, en massa öglor att knyta i när man ska fästa dom i sängstolpen.

Däremot högklackat nöter så förbannat på mattan vid spisen.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
men överdriver du inte lite mkt nu dunderhonung? bara för att man älskar höga klackar betyder de inte att dom skorna signalerar kom å ta mig. klackar är otroligt kvinnligt och framhäver benen jätte vackert. och nej självklart är de inte klackar å pumps till ica. men jag använder inte klackar bara på fest utan även en vanlig dag på stan. beror på vilka skor. dåliga skor får man ont i. men tex ett par skor som ser ut som dom här nere har jag haft hela dagen idag och inte fått ont. de är skinn och jätte sköna trots jätte hög klack.
var de inte du som höll med mig att bara för att man var mc tjej behövde man inte va butchig och kill-ig. klänningar och klackar rocks=)

stövlar med hög klack på vintern är också lovely

men som tjejen på bilden. jätte snygga skor absolut. men lite väl mycket att va så fin på en bajs tur med hunden

Håller med till fullo att klänningar och klackar rocks,absolut!
Så det är alldeles riktigt i det du skriver!
Jag skrev också i tidigare inlägg i tråden att jag både äger och tycker att sådana skor är jättesnygga. :tummenupp
Så ingen tvekan om att det är snyggt med höga klackar och visst blir man mer "kvinnlig" i dem också.

Men det jag mer syftade på (och störde mig något) var att galdiatorskorna blev sågade till förmån för pumpsen,
och pumpsen och gladiatordojan är lite olika saker och
har lite olika ändamål (och signalerar lite olika). De ena paret är mer en sommar-sandal och den andra är mer en festsko (rent generellt).

Så när den stackars gladiatorsandalen blev vilt sågad och jämförd med stilettklackar i lack så kändes det som om man jämförde äpplen och päron.

Båda paren med skor är snygga och det jag ville ha sagt är att pumpsen i mycket större utsträckning är "festskor/finskor" och att gladiatordojan mer är en vardags-sommar-sandal.

Men man kommer inte ifrån att kläder oundvikligen bär på signaler och tolkas av sin omgivning (vare sig det sker undermedvetet eller medvetet) och det är just det som är det underbara och intressanta med plagg,
inte minst höga stilettklackar. ;)

Therése_L

Guest
Så, enligt er logik, vad signalerar mina sneakers? "Ta mig mjukt" eller "Ta mig inte alls"? :va

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så, enligt er logik, vad signalerar mina sneakers? "Ta mig mjukt" eller "Ta mig inte alls"? :va

Så länge du tar av dig dem när det är dags så får du ha vad du vill på fötterna om du frågar mig. Jag skulle aldrig tillåta en tjej med skorna på i sängen, jag får utbrott bara jag ser en macka inom 10 meter från sängen...

Therése_L

Guest
Så länge du tar av dig dem när det är dags så får du ha vad du vill på fötterna om du frågar mig. Jag skulle aldrig tillåta en tjej med skorna på i sängen, jag får utbrott bara jag ser en macka inom 10 meter från sängen...
Det låter bra det! :tummenupp

Utom det om skräp i sängen, grus och smulor i sängen måste ju va nåt av det värsta som finns..! :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Killar är rent generellt dålig på såna där "hintar".

Skriv med en tuchpenna på dom vad du vill att dom ska signalera, eventuellt lägger någon kille märke till det.

Det är ändå bara tjejer som kan utläsa "Ute efter ett ONS, gillar stypsex, vill ha kamomillthé till frukost och bor efter busslinje 5" ur ett par jävla skor!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Har nog +20 par skor. Då har jag räknat med ett par mc-stövlar, ett par golfskor, ett par mtb-skor och ett par fotbollskor, resterande är vardags- och finskor. Favoriterna är Hush Puppies, Esprit och Fred Perry. Saknar ett par låga Doc Marten, de förra jag hade höll i evigheter, nya ska införskaffas.

Finns emellertid vare sig foppa-tofflor, träskor eller gummistövlar i samlingen.

Skriv med en tuchpenna på dom vad du vill att dom ska signalera, eventuellt lägger någon kille märke till det.

:D:tummenupp

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Skönt, klassiskt och fungerar på semestern :tummenupp

Ett par sletna Dr.M vart faktiskt de första känkorna jag hade när jag körde hoj för första gången! Används numer i skogsteräng.

Det där var en oerhört ful sko..
Jaha, vad ska man bjuda dig på då? Det finns en hel del i garderoben...

A-stars och träbonnar

Ett par riktiga A-stars slår inget annat i hojboots! Och trätofflor, okej att jag gillar stil...men det är ändå lite charmigt med en snygg grabb i trätofflor. Jag är ändå skåning!

Svarta lågskor av klassisk herrmodell (inte italienskt fjoll, utan rejäla doningar för nordiska fötter) till långbyxor och mörka strumpor eller - till kortbyxor - mer laid back med "jumpadojjor" av lite snajdigare design...

Snygg när du ska vara snygg, casual när du ska vara ledig:tummenupp

Tjena Bitchen! Man ska ha vita, ljusa eller färgglada sneakers eller espadrillos. Utan strumpor alternativt med ankelhöga strumpor om man får svettiga fötter i sneakers.

Ankelhöga strumpor och sneakers är fanimig snyggt! OH YES!!

flippflop dock utan strumpor :hihi
hi-top Sneakers eller va det heter
Fin skor

Arbetsskor.
Kängor
Crosskängor
Mcstövlar
Gummi stövlar
Vinterstövlar

Tror dock jag ska köpa ett par sommar/tyg skor som man kan visa sig offentligt med men inte svetas ihjäl i.

Fan va mycket skor jag hade då :3freak

Variation skadar aldrig!

Till min nästa fråga:

Vad ska vi tjejer ha på fötterna?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Till min nästa fråga:

Vad ska vi tjejer ha på fötterna?

Det spelar ingen roll, vi bortser ju från alla andra fel, brister och egenheter ni har, så det är rätt uppenbart av vi är helt sålda på er.

Vill du göra en kille glad, dyk upp naken!
Vill du göra honom dubbelt så glad, ta med öl...

Killar som begriper sig på skor är ängå gay, så dom enda du kan ragga på med skorna är bögar och flator.

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Ja killar ska FAN inte gå i högklackat. :D

Enligt mig så är det bästa bärarna av (i alla fall stiletter) män, för på något konstigt jävla vis så är det en hel del män som faktiskt är duktigare än majoritenen av kvinnor på att göra "balett i stilett".

Långt ifrån alla som klarar av detta skyhöga modet och det gör ont i mitt hjärta att se, ge fan i stiletter brudar om ni inte kan gå eller krypa i dem!

Därför ska männen ha kredd för att de faktiskt kan gå snyggt på stilett. Sen att det är transor eller jobbar med att lära ut catwalk det spelar ingen roll.

Ryser och får kväljningar på dom där gladiatorsakerna och foppatofflor m.m. HUUUUUHA!!

Mina favoriter blir nog dessa. (I LÖÖÖÖÖV SHOES) :krama:tuttar:tummenupp

Hörru gulle gullan koko som en gök! När ska du ta dina darlings med dig och hoja dig ner till Skåne i sommar? Så vi kan snacka hoj och byta skor? Kan man erbjuda fröken 39:eek:r i följade variation (de sista finns i garderoben till hösten):

Bifogat

• 02nyar08.JPG
    02nyar08.JPG
    64.8 KB · Visningar: 81
  • Allmänt 003.jpg
    Allmänt 003.jpg
    218.2 KB · Visningar: 38
  • vitaboots02.JPG
    vitaboots02.JPG
    52.6 KB · Visningar: 67
  • starshipstiletts.jpg
    starshipstiletts.jpg
    58.1 KB · Visningar: 53

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Det spelar ingen roll, vi bortser ju från alla andra fel, brister och egenheter ni har, så det är rätt uppenbart av vi är helt sålda på er.

Vill du göra en kille glad, dyk upp naken!
Vill du göra honom dubbelt så glad, ta med öl...

Killar som begriper sig på skor är ängå gay, så dom enda du kan ragga på med skorna är bögar och flator.
Får jag så hade jag gjort det :D:D

Så tycker jag om er grabbar också, va dem ni är jag skiter väl i era skor än om jag tycker skor är snyggt (eller inte snyggt). Men det är jag det!

Något som är oerhört vackert för mig är barfota män, men det handlar inte om just att mannen är barfota utom symboliserar att mannen faktiskt bokstavligen kan vara jordnära. Oftast visar karisma och energi vid dessa tillfällen :kär Och ni som vet vad jag pratar om, förstår vad jag pratar om!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Men det är ju såååååååå 2008 med gladiator-pjucks! Tjejen frågade om hon fick köpa sådana varpå jag förklarade för henne att man inte använder gammalt mode om man vill bli respekterad.
Samma sak när hon ville köpa "balettskor", då var hon typ ETT ÅR FÖR SENT UTE!
Jag menar, nån jävla måtta får det väl vara på hur pass ointresserad man får vara av skomodet!!!!? :mad:

Tur att hon har en pojkvän som är gej som håller reda på tjejer skomode åt henne :D

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Jag får bara sörja och se på alla snygga högklackade riktigt femenina skor i år. Kollade på sådana där gladiatordojjor men blev inga. Anledningarna är flera, dels har/är det varmt ute, gympadojjor ryker direkt stekheta dagar. Sedan har jag skadat ena fossingen och helt slitit av ett ledband, så jag kan ha klackar på max 1-2 cm nu. Rehabträning i 6 månader framåt, operation om inte det hjälper.
Försöker att inte döma ut sådana här dojjor för hårt, har svårt för att släppa den estetiska biten i tillräcklig grad och helt fokusera på funktion. Men är illa tvungen.

För övrigt är det absolut fulaste och mest osexiga som finns inte platta gladiatorskor, foppatofflor osv. Det värsta är när någon tjej har på sig högre klackar än hon Faktiskt kan gå i. Goofy gång i snygga högklackade skor är betydligt mycket fulare än normal gång i fula platta skor.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år