Master_
Kung
Pelleh skrev:Hur kommer det sig? Bara undrar...
Jag kommer att ha hojen hos mina föräldrar i ett låst garage i blekinge så avställningsförsäkring tror jag inte är aktuellt.
Hur mycket avdrag blir det per månad då man ställer av den?
Jo för att försäkringsbolagen är lite trötta på att betala för nya hojar som 20åringar kör sönder och för att inte straffa ut alla som vill åka hoj så tar man även hänsyn till åldern på den som försäkrar.
Med andra ord om alla som är 20 låter deras mamma "äga" hojen så kommer snart alla SH vara svin dyra att försäkra. Så alla som skenförsäkrar sabbar för de som åldersmässigt ligger utanför försäkringsbolagens riskzon.
Själv köpte jag en hoj äldre än 11år jag är 29 och har IFs honda försäkring.. Min hoj kostar 300 i månaden att försäkra.. Kan lova att jag skulle bli sne om de höjde premien pga alla som sken försäkrar.. Därför är det inte poppis med skenförsäkringar.
Försäkrings bolagen är fria att bedömma om försäkringstagaren är den verkliga brukaren och kan tvär neka utbetalning vid skada. Då kanske de 1000:- extra i månaden var dum snålt att spara på om du sitter med en halvdyr hoj som du får sälja i delar på blocket.