Tjena jag åkte in och skulle besikta Volvon idag, den gick egenom U.A och var jag jätteglad.
Ca 3 timmar senare svänger jag in på Lidl för att ta en genväg, men upptäcker att det inte går att köra ut där jag tänkt (enkelriktat)
Så jag vänder och ska köra ut mot den riktiga utfarten.
Kör i kanske 40-45 och njuter av höghuset till bil.
Känner att det går lite för fort (inget alvarligt, bara så jag inte ska behöva svänga allt för häftigt)
DÅ händer det! Rullgruset som bara var på just detta ställe ca 3-4 meter från väggen.
Detta gör att jag låser framhjulen och av ren reflex trycker jag (dum som jag är) på med ännu mer broms, precis som man inte ska göra när man kör utan ABS.
Träffar väggen i kanske 30km/h
Alla inblandade klarade sig utan skador, känner dock att det stärcker lite i nacken, ska in och kolla det för säkerhets skull imorgon.
Poliserna som kom var ganska trevliga utom en, han ville få det till vårdslös körning, men så ringde dom till någon enhetens che och han sa att de bara skulle skriva rapport = jag kommer få hem papper på vad som kommer att hända, de ville inte gissa på något på plats.
Före
Efter
SÅ se till att ni har fräsha däck på bilarna!
Och har hjärnan med er, det hade inte jag idag
(Allt ovan saxade jag från garaget)
Och nu till den egentliga frågan, vart ska jag vända mig med min nacke?
Akuten? Vårdcentralen?
Drysen tykte att jag skule fråga på SH
Ca 3 timmar senare svänger jag in på Lidl för att ta en genväg, men upptäcker att det inte går att köra ut där jag tänkt (enkelriktat)
Så jag vänder och ska köra ut mot den riktiga utfarten.
Kör i kanske 40-45 och njuter av höghuset till bil.
Känner att det går lite för fort (inget alvarligt, bara så jag inte ska behöva svänga allt för häftigt)
DÅ händer det! Rullgruset som bara var på just detta ställe ca 3-4 meter från väggen.
Detta gör att jag låser framhjulen och av ren reflex trycker jag (dum som jag är) på med ännu mer broms, precis som man inte ska göra när man kör utan ABS.
Träffar väggen i kanske 30km/h
Alla inblandade klarade sig utan skador, känner dock att det stärcker lite i nacken, ska in och kolla det för säkerhets skull imorgon.
Poliserna som kom var ganska trevliga utom en, han ville få det till vårdslös körning, men så ringde dom till någon enhetens che och han sa att de bara skulle skriva rapport = jag kommer få hem papper på vad som kommer att hända, de ville inte gissa på något på plats.
Före
Efter
SÅ se till att ni har fräsha däck på bilarna!
Och har hjärnan med er, det hade inte jag idag
(Allt ovan saxade jag från garaget)
Och nu till den egentliga frågan, vart ska jag vända mig med min nacke?
Akuten? Vårdcentralen?
Drysen tykte att jag skule fråga på SH