Skrotade bruksbilen igår. Varning till er andra!

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Haha, imponerande! Har kört Volvo på bredden sen jag fick körkort men det där var något nytt.. :)
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Vadå har ingen bil? den där är väl körbar? Bryt dit ett lyse bara och få ner huven senär den som ny? Ser ju mer ut som normalt slitage på en vinter-volvo =)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
tja vänta tills måndag är ingen bra ide... isf är det bättre att åka till akuten på stört! väl där klagar du över nacksmärtor i samband med olycka, ha gärna lite ondare än du har så att säga, då tar dom in dig relativt fort. Frågade inte polisen dig om nacksmärtor? de gånger de kommer ut före oss i räddningstjänsten så brukar de redan ha frågat ev inblandade som är kontaktbara om sånt.
Kännde inget då. Antar att chocken släppte igår framåt kvällen, det var då jag börja känna av det. Och nej, jag har inte varit inne än. Var telefonkö i 40 min och har jade inte tid. Nu är ingen hemma. Men ska ringa igen.

Och till er skeptiker, det finns redan en 10 sidor lång tråd på garaget, orkar inte diskutera allt igen.

Haha, imponerande! Har kört Volvo på bredden sen jag fick körkort men det där var något nytt.. :)
Stora tjocka besiktningsdäck bak, torra ostar fram, aptung bil, orginalhög, odiffad på stenplattor, NEJ sladda var inte ett alternativ.

Hade jag bara varit lite kylig och släppt bromsen när det börja hasa så hade det aldrig hänt, möjligtvis lite plogning i buskarna på sig höjd.

Blir nog abs på nästra bil!

2a0gjya.jpg


Han har väl en bmw och en gixxer också... :va
BMW turbon är inte specilt läpad till "stadskörning"
Och gixxern får jag inte köra för mamma.
 
Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Den där utsökta avbildningen av förloppet är klart en av de bästa i SH:s historia.
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
haha din klant!
Jag älskar klantar, för då slipper jag krocka själv.
Fast jag har backat ner i diket så jag ska väl inte säga något. Is är elakt.
Och du, skänk mig din bil så kan jag laga den med en slägga och en träplanka så blir den som ny, så har jag en till 240.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hmm... Färgkod 213 på den bilen?
(står på plåten vid hö- fjäderben) Typ 213-3 eller nåt...
Isf, jag vill köpa din HÖGERDÖRR :tummenupp
/bra betalt :)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Jag kallar den bebisblå, kan kolla koden nån dag, bilen står hos polaren som har mer plats.
Dörren är fräsh!
Vad betalas?
 

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Körde du inte vårdslöst så måste du vara riktigt dålig på å köra bil för å lyckas med nå dylikt. Vore jag snut skulle jag gett dig böter.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Synd på en välskött bil.

Donera huven till de som äger garaget - de behöver plåt till ett nytt stuprör.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det är vandringssäsong för hus nu! Se framförallt upp på förmiddagarna, då letar de föda och kan bete sig synnerligen oberäkneligt. Det är inte alls ovanligt att de anfaller förbipasserande fordon!

Jag vet. Jag blev själv överfallen av ett cykelskjul häromveckan. Det satte hängrännan i sidan på mig när jag kom körande i en hyrlastbil. Nu kommer jag, tack var en 1500 kronors läxa, alltid att vara vaksam på om hus jag skall köra förbi ser hungriga ut.

Inte många som känner till det här, tydligen. Tänk gärna på att det var jag som varnade er när ni lyckas kung-fu-köra förbi en islada eller en fiskaffär byggd i mexitegel utan skador. Skicka gärna donationer för att visa er tacksamhet. De går direkt till en fond jag startat för betalande av självrisker på OKQ8!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det är vandringssäsong för hus nu! Se framförallt upp på förmiddagarna, då letar de föda och kan bete sig synnerligen oberäkneligt. Det är inte alls ovanligt att de anfaller förbipasserande fordon!

Jag vet. Jag blev själv överfallen av ett cykelskjul häromveckan. Det satte hängrännan i sidan på mig när jag kom körande i en hyrlastbil. Nu kommer jag, tack var en 1500 kronors läxa, alltid att vara vaksam på om hus jag skall köra förbi ser hungriga ut.

Inte många som känner till det här, tydligen. Tänk gärna på att det var jag som varnade er när ni lyckas kung-fu-köra förbi en islada eller en fiskaffär byggd i mexitegel utan skador. Skicka gärna donationer för att visa er tacksamhet. De går direkt till en fond jag startat för betalande av självrisker på OKQ8!
:rofl

Jag ska väll inte säga nått iom att jag har kört in i en bil.






















































Med en båt.. :D
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Vad gnäller du för? Jag la min bil på taket. Din traktor är ju inte ens i närheten av hur min bil ser ut.
 

Smagatusk

Guest
Trodde först att han var sarkastisk när han frågade vart han skulle vända sig angående sin nacke. Att han bara ställer frågan! Hur korkad är han om han vid sin ålder inte vet var man ska vända sig?

Ge dig iväg till närmsta örtterapeut, NU!

För övrigt var det en ganska "snäll" vinkel du träffade väggen i. Hur klena nackmuskler har du? Eller du sitter kanske som en så´n där "headbobble-gubbe" som man sätter på instrumentbrädan?

Sorry... Tror jag vaknat på fel sida idag...
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Trodde först att han var sarkastisk när han frågade vart han skulle vända sig angående sin nacke. Att han bara ställer frågan! Hur korkad är han om han vid sin ålder inte vet var man ska vända sig?

Ge dig iväg till närmsta örtterapeut, NU!

För övrigt var det en ganska "snäll" vinkel du träffade väggen i. Hur klena nackmuskler har du? Eller du sitter kanske som en så´n där "headbobble-gubbe" som man sätter på instrumentbrädan?

Sorry... Tror jag vaknat på fel sida idag...
Jag ringde som sagt till sjukvårdsrådgivningen, ska in till vårdcentralden på imorgon.

Jag känner som dig! Jag orkar inte lära mig köra hoj, så jag har stödhjul både på gixxern å racerettan!
Ja för det är ju precis det jag syftar på :rolleyes:
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad är det du vill varna oss för?
Att du är sämst på att köra bil?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top