Skrotade bruksbilen igår. Varning till er andra!

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag kom precis på att jag gjorde en rätt duktig skrotning för sisådär 8-9år sen när man precis fått körkort, bilen hade gått å köra därifrån, om det inte vart för att det låg drev från lådan under bilen :D

img454a1d15ae155.jpg
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Vad är det du vill varna oss för?
Att du är sämst på att köra bil?
Men okej, jag valde en kass rubrk!

jag kom precis på att jag gjorde en rätt duktig skrotning för sisådär 8-9år sen när man precis fått körkort, bilen hade gått å köra därifrån, om det inte vart för att det låg drev från lådan under bilen :D

img454a1d15ae155.jpg
Jaha men du måte ju ha blivit påkörd av en stolpe?
 
Last edited:

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
jag kom precis på att jag gjorde en rätt duktig skrotning för sisådär 8-9år sen när man precis fått körkort, bilen hade gått å köra därifrån, om det inte vart för att det låg drev från lådan under bilen :D


Luriga dom där. ;) 3.0 och manuell så är det lätt hänt att man busar för mycket. :tungan
 

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen
har studerat bilden och det måste vara omöjligt att kracha sådär i 40-45 km/h talar du sanning så är det riktigt duktigt att lyckas
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
har studerat bilden och det måste vara omöjligt att kracha sådär i 40-45 km/h talar du sanning så är det riktigt duktigt att lyckas
Det set mycket värre ut när allt är intryckt och den står halft nere i rabbaten osv.

Den ska lagas, ny huv fron och framskärm. Inga problem
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Ja.

Inget proffs på området men utifrån andra olyckor med bromsspår vore 70-80 troligt.
Men vad äre med folk.

Om man går från 80km/h till 0 in i ett STUMT föremål, med en bil på dryga 1600 kg och som är uppbygt som en låda, tror ni då allvarligt att skadorna hade varit begränsade till Framskärm, höger lyktglas, blinkers, motorhuv samt en spricka i kylarfästet?

slha1u.jpg


2el9j0g.jpg
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Men vad äre med folk.

Om man går från 80km/h till 0 in i ett STUMT föremål, med en bil på dryga 1600 kg och som är uppbygt som en låda, tror ni då allvarligt att skadorna hade varit begränsade till Framskärm, höger lyktglas, blinkers, motorhuv samt en spricka i kylarfästet?

Det är nog inte hastigheten du träffade väggen som ifrågasätts utan ett par meter (4-5m?) svarta spår före som ifrågasätts. Dvs, utgångshastigheten torde ha varit högre än dina uppgivna 40-45km/h. Hastigheten bilen hade när den träffade väggen var säkert inte mer än 30-40km/h.

Jag har hoppat utför en kant och så att säga frontat dikeskanten i 70km/h för att slutligen landa på taket och den bilen var inte mycket mer tilltygad än din. En Golf från -85 var det. Gick att köra bara den kom på rätt köl. Högra hörnet var intryckt, främre delen av taket likaså samt så saknades framrutan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top