Skrotade bruksbilen igår. Varning till er andra!

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Vadå skrotade bilen....e väl inga problem att laga, ser ju okej ut för övrigt. Lite delar på skroten och ett par timmars jobb.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Kolla bilderna i inlägg #6

De andra bilderna ser bilen betydligt mer tiltygad ut

Vadå skrotade bilen....e väl inga problem att laga, ser ju okej ut för övrigt. Lite delar på skroten och ett par timmars jobb.
:storsläggan
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jefla sopa!

Ang. nacken så kan det nog vara läge att röra sig mot Röda korset så fort som möjligt..
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
tja vänta tills måndag är ingen bra ide... isf är det bättre att åka till akuten på stört! väl där klagar du över nacksmärtor i samband med olycka, ha gärna lite ondare än du har så att säga, då tar dom in dig relativt fort. Frågade inte polisen dig om nacksmärtor? de gånger de kommer ut före oss i räddningstjänsten så brukar de redan ha frågat ev inblandade som är kontaktbara om sånt.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hade jag gjort det där hade jag bränt upp minneskortet till kameran. Inget hade kunnat få mig att lägga ut bilderna på nätet.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Varning för vad? För Lidl? För Volvo? För att ta genvägar? För att möta dig bakom ratten på en bil? :va

Förövrigt är jag skeptisk. Kolla dock upp nacken direkt för säkerhets skull.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Vilken fin 245:a till skroten, ännu än skönhet som mist livet! :(

Luftfilter och allt! :tummenupp

Fast måste nog vart lite mer fart än vad jag läser... då jag jämför med min 745 med riktigt torra gamla ostar och blött väglag (nej jag har inte krockat... jämför bara greppet).

Aja, hoppas det inte är nåt alvarligt, då kropp och snopp är viktigare än en gammal stridsvagn! :)
 

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Eh... såvitt man ser på bilderna fanns ju inget rullgrus 5-6m från väggen...
Och att få en 245:a full med folk at färdas dessa metrar med låsta hjul kräver bra hög hastighet.
Hade jag varit polisman hade du åkt dit på vårslös körning och allmänfarligt uppträdande och jag antar att du fick blåsa?

Undersök nacken ASAP! Det är inget att leka med.

Preciiiis - Ser ut som det vanliga drogad pundare i pundarbil som kört in i vägg...

Jag köper inte den historien heller och föraren ska fan inte ha körkort heller PUNGCKT
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Felet är att en ghetto-trimmad (sportluftfilter) 240 är för lite att åka med, den orkade inte dra loss pakhjulen så att det sladdade genom kurvan, istället släppte det fram och bar iväg mot betongväggen...
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Det är bara att köra, alternativt en kätting i golvet och släng i backen så du får den att gå någorlunda rakt så duger den ett år till.

Och hur fan kan du skrota en sån pärla?! :'(
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Äh finns försäkringar, och då har du ju vettig ursäkt att stå och skrika på nån.

Ja gud ja, sen att jag får vara utan bil x antal dagar/veckor o får ta bussen till jobbet de e ju skitsamma.
Sen om jag råkar sitta i bilen eller just klivit ur den o står brevid o blir mosad, ja men de täcker försäkringen.

50+km/h är inte, o kommer aldrig vara, någon hastighet att hålla på parkeringar.
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Äh, det där var väl inte så farligt. Har lyckats med det pinsamma att lägga bilen mitt inne på ett industriområde där jag jobbade. :) Mindre kul när hela fabriken (ca 60 pers) stog och kollade på, när bilen drogs upp.

Men, jag bjuder på mig själv, små brukssamhällen har ju inte annat än julafton och ibland vissa andra höjdpunkter som avåkningar. :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top