Skulle du försvara Sverige???

Skulle du försvara sverige? Kriga för det? Dö för det?

• Antal röstningar
    0

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
nikke skrev:
aftonbladet för ca 3 veckor sedan...det är budgetteringen för 2004. alltså summan som är avsatt för invadring o allt som har med den saken o göra..

sanningen svider, men sedan så kan man såklart försöka vränga på den, men med vanligt folkvett, så inser nog de flesta att det har gått lite för långt...o nej, siffrorna har jag inte fått från något arsle....men jag lever i en verkligehet o jag är inte rädd för att säga det! jag säger det som många tycker o få vågar säga...det har gått för långt....räcker väl o se på efterlyst, numera kallat svartlyst....

nikke, du är mer än lovligt spånig.

Om vi tittar på kostnaderna för 2002 som Bingo så förtjänstfullt levererade till denna tråd så kan vi se följande:
(alla siffror i miljarder kronor)
integration: 2,4
migration: 2,7
Arbetslöshetsersättning: 36,0
Bostadsbidrag: 2,7
Socialbidrag: 245

Om du läggerihop allt detta får du: 288,8
Med andra ord ganska så nära 300 miljarder som du nämnde.
AHA - då är det ju 300 miljarder.
Nej, min lätt förvirrade vän, det är det inte. De enda kostnadsslagen som är direkt avhängiga migrationen är de två första. Socialbidragsposten innehåller så skillda kostnadsslag som efterlevandepension, arbetsskadeavgifter, föräldrarförsökning, allmän löneavgift och andra utgiftsslag som inte enbart kan hänskjutas till migrationsrelaterade utgiftsposter. Likadant ser det ut på bostadsbidrag och arbetslöshetsersättningsdelen.
En marginellt kvalificerad gissning är att kostnaden snarare ligger på runda slängar 50 miljarder. Märk väl att detta inte är pengar som försvinner. Detta är pengar som senare omsätts i konsumtion i en eller anna form. Mao pengar som i sin tur genererar arbete moms och annat.

Varje i Sverige född individ genererar ca 800 000 kr till statskassan netto i snitt under sitt liv i form av moms, skatt o dyl. En person som invandrat till Sverige och därigenom kommer hit under sin produktiva del av livet genererar i snitt 1 250 000 kr till statskassan netto.

Men det vore fortfarande intressant att läsa din referens till aftonhoran. Så länge du inte pressenterat den referensen så kan du lika gärna tagit siffrorna ur just arslet

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
nikke skrev:
aftonbladet för ca 3 veckor sedan...det är budgetteringen för 2004. alltså summan som är avsatt för invadring o allt som har med den saken o göra..

sanningen svider, men sedan så kan man såklart försöka vränga på den, men med vanligt folkvett, så inser nog de flesta att det har gått lite för långt...o nej, siffrorna har jag inte fått från något arsle....men jag lever i en verkligehet o jag är inte rädd för att säga det! jag säger det som många tycker o få vågar säga...det har gått för långt....räcker väl o se på efterlyst, numera kallat svartlyst....
Jasså du, det är "budgetteringen" för 2004 :rolleyes:

Klart du har fått siffran från arslet. Det är källan till all skit :arsele

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Om vi vore en helt fredlig demokrati så skulle jag inte säga emot dig. Men nu vet vi alla att vi inte är det då vi bidrar till krig världen över med våra vapen från bland annat Bofors. Och det där med judarna var en jäkligt dum jämförelse i mina ögon. Men jag tänker inte tjafsa, det är ju tur för mig att finns folk som du som ställer upp för sverige. Annars skulle jag få sitta i krigsrätten antagligen :(
Summa summarum: Alla är "fria" människor och gör precis vad de vill. Jag är en av de som inte kommer utkämpa krig för sverige om det skulle bli så.

Och jag vet att du inte vill kriga, det vill nog ingen här inne men normala värderingar.

Att vi säljer vapen,stridsfordon och flygplan innebär inte att vi inte är en fredlig demokrati. Det finns inget odemokratiskt eller ofredligt i att sälja vapen. Däremot kan man ju tycka vad man vill om det. Ganska tvivelaktigt att hyra ut vår artillerispaningsradar till jänkarna i Irak tex, eller sälja Haubits 77 till Indien. Däremot stör det inte mig alls att vi säljer CV90 till Norge eller Gripen till Tjeckien.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...