Jag sätter mina slantar på att den surar till när det är "högt vatten". Om det inte har med övertryck att göra så är det sannolikt nån flottörventil. När du kirrat runt med startmotorn utan att den tänt, skruva ur stiften och kolla om någon av dem är mera blöt, eller alla är fuktiga.
och sedan en sak till, När jag åkte med ca 2-3 liter i tanken så startade den som den skulle.Jag starde väll den ca 5 gr,med lite bensin i tanken.sedan tankade jag och problemet va där igen, Vet inte om det har något med saken att göra eller om jag hade jäkligt tur då
Tack så jätte mkt för alla tipps jag fått. Låter lite gayit men ni är underbara
Ferspeedboy
Det låter exakt som min hoj, Start motorn brukar inte snurra ,har fått för mig att när man drar kopplingen fram och tillbaka så kan den komma igång. knappen tar inte direkt alls ,som på andra hojjar är det bara att peta på den,på min brukar man få ta om tag ,och trycka igen. även brukar jag stänga av lyset. så din hoj betedde sig ungefär som min? alltså startade din tillslut?
JohnVanB: det du säger låter också jäkligt rimligt. den har gått 2850mil
3 cl: låter rimligt det du säger också.
annars så har verkstan bytt nålar mm provsugt så det ska inte vara nå problem.
Ja då blir det att åka in i morgon och visa vad ni har skrivit.
jag åter kommer. tack så jätte mkt /Tomas
Ferspeedboy
Okej ja det ska jag prova. Den är på verkstan nu men om inte dom får ta tag i problemet så ska jag göra rent kontakterna,jord mm som prioett. Den är seg även när jag rullar.. Jag har provat med att koppla på ett bilbatteri medans den va så seg men det vart ingen skilnad. Som den är nu, när jag körde den till verkstaden så startar den skit fint. men tippar på att problemet är tillbaka i morgon igen.
Tackar
Sådär betedde sig min cross som jag hade för ett bra tag sen, fick igång den till slut iaf, men den gick väl i 30-40 minuter sen tvärdog den.Hur gick det med hojen? fått ordning på det ännu.
jag läser runt lite då jag me fått problem med varm start av min cross
kall motor:startar på andra kick med choke
varm motor: 90% rulla hem å sluta köra för dagen (effter en blodig fot)
har testat byta stift,gap värmetal, luftfilter,m.m, mindre olja i bensinen,mindre gas, mera gas, utan bensin kran på,
jea allt typ
jag vet inte vad jag ska göra längre, det känns som jag tappat suget på
köra helt.
när crossen går funkar allt som det ska, jävla tryck å inga konstigheter.
något jag märker är att den ryker ovanligt mycket, men crossar kanske ska ryka mera än andra fordon
Hoppas någon kan ge mej lite hjälp att gå vidare , glömde säga att jag testat att skruva ut bland skruven 1 varv utan något resultat, fattar inte varför det går bra kall men inte varm, å ne det räcker inte att vänta 5min utan minst 1timme, läcker inte bensin men luktar bensin effter många försök (ca:10 försök),.
Tack så jätte mkt för alla tipps jag fått. Låter lite gayit men ni är underbara
Ferspeedboy
Det låter exakt som min hoj, Start motorn brukar inte snurra ,har fått för mig att när man drar kopplingen fram och tillbaka så kan den komma igång. knappen tar inte direkt alls ,som på andra hojjar är det bara att peta på den,på min brukar man få ta om tag ,och trycka igen. även brukar jag stänga av lyset. så din hoj betedde sig ungefär som min? alltså startade din tillslut?
JohnVanB: det du säger låter också jäkligt rimligt. den har gått 2850mil
3 cl: låter rimligt det du säger också.
annars så har verkstan bytt nålar mm provsugt så det ska inte vara nå problem.
Ja då blir det att åka in i morgon och visa vad ni har skrivit.
jag åter kommer. tack så jätte mkt /Tomas
Hade exakt detta på min zx7r när jag körde med slipon utan insats i ljuddämparen, när jag körde med insats eller orginalljuddämpare så försvann det,,,,,,,,, med andra ord för lågt motstånd i ljuddämparen,,, och då blir hojen sur,,,,,,,,,,,,, testa detta innan du river nått
Solid snake; Edit: låter nästan som en packbox som har gått sönder i motorn på din cross.[/QUOTE skrev:vad är det som gör att du tror att en packning skulle gått sönder,
du menar om den dricker olja & ryker?
isåfall kan jag lägga till att den inte dricker eller läcker olja, förklara gärna om du menar något annat, så jag kan forstätta söka fel
de som west skriver låter lite troligare än att kolven m.m är på väg att skära, kolven har inte gått mera än 10timmar & crossen går härligt när den är igång. men ljudämparen låter inte så mycket och den verkar vara om packad nyligen. någgra anndra förslag,tips ? menas jag kollar upp ljudämparen
& komp. vad tror ni om reedventilerna? svårstatad då?
Hur gick det med hojen? fått ordning på det ännu.
jag läser runt lite då jag me fått problem med varm start av min cross
kall motor:startar på andra kick med choke
varm motor: 90% rulla hem å sluta köra för dagen (effter en blodig fot)
har testat byta stift,gap värmetal, luftfilter,m.m, mindre olja i bensinen,mindre gas, mera gas, utan bensin kran på,
jea allt typ
jag vet inte vad jag ska göra längre, det känns som jag tappat suget på
köra helt.
när crossen går funkar allt som det ska, jävla tryck å inga konstigheter.
något jag märker är att den ryker ovanligt mycket, men crossar kanske ska ryka mera än andra fordon
Hoppas någon kan ge mej lite hjälp att gå vidare , glömde säga att jag testat att skruva ut bland skruven 1 varv utan något resultat, fattar inte varför det går bra kall men inte varm, å ne det räcker inte att vänta 5min utan minst 1timme, läcker inte bensin men luktar bensin effter många försök (ca:10 försök),.
Funderar på om du har fel bestyckad förgasare, oftast e en cross fetare stäld o kan lätt sura ner sig när man ska starta den.
Hade själv stora bekymmer med min cross, ibland gick de inte ens starta med kicken o fick rulla o ibland hjälpte inte ens de, men oftast så startade den när man fick lite varv på motorn.
Min luftskruv har jag 5 varv utskruvad men de e ju olika från motor till motor vilket läge den ska stå i de får man prova sig fram tills man tycker den går bra, du kan prova o gå ner 1 steg till varmare stift i test syfte o se om den startar lättare.
West: glömde skriva att det är 2-takt suzuki rm250 jag äger. så det finns reedventiler men frågan är om det är de som felet är eftersom den startar bra med kall motor,
Ferspeedboy;3375739 det här med mustyckena är ochså inttressant men då tycker man att den inte skulle gå så bra som den gör skrev:Endast 7 stift körde jag oftast men i bland provade jag med 8, med 8 fungera den bra så länge man hade igång den o körde på högre varv, sura ner sig så fort jag körde på lägre men med 7 stiftet botade jag den symtomen, vist den kunde sura ner sig en då men inte lika lätt.
165 huvudmunstycke satt de i min förgasare o nålen i mittersta läget, luftskruven prova jag mellan 3.5-5.5 varv ut.
Honda CR250R va min motor, 37mm keihin flatslide förgasare.
Gör fruktansvärt mycke i vilket läge tändningsplattan står okså just i startögonblicket.
Min gick som ett troll när man väl fick igång den, bra drag på låga varv o max varva den till utan problem men ändå så bråkade den med att sura ner sig på lägre varv o svårstartad.
Mina reeds hollde tätt bra, men jag vet att den kan bli svårstartad om dom inte holler tätt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |