Skummt fel Måste ha hjälp:(

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej!!

Nu har hojen startats, den va tät som vanligt när den inte va igång men sedan när man har haft den i gång ca 1 min och sen stänger av den så börjar det flöda. Det är som det vore ett tryck i flotörerna, man ser hur den trycker ut sig bensin puff puff fast mkt svaga puffar :) Kan det va nå med vevusventilation? man tycker inte det för det har ju inte så mkt med förg att göra. hmm det är så jäkla konstigt fel man börjar ge upp. Ge många tips så man får igång tanklarna igen.

Mvh Tomas tack

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har du frågat de som hänger på zx6r tråden? nån måste ju kunna hjälpa dig. brukar ju finnas en hel del duktigt folk här.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Sitter dränslangarna rätt så du inte får hävert?

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
jag la in min tråd i zx6r tråden. 3 cl. menar du dräneringsslangar?

Mvh Tomas

Last edited:

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Nu är hojen fixad :) det var övertryck i flotörhusenvilket gjorde att flotörerna trycktes ner i bensinen, dvs att nålventilen stod öppen. vi drog ut pluggen till drängerings burken vid sidan på hojen på vänster sida. Det är ju nå annat lurt igentligen för pluggen ska ju sitta där. Vi komm fram till felet genom att sätta 4 st slangar från dräneringen till flotörerna, så vi kunde så flotörnivån. Vi ordnade helt enkelt en ventilation till flotörhusena. det är så krångligt så jag orkar inte förklara allt :)

Tack Tack för hjälpen

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Kul kul att det ordnade sig! M.a.o var det vakuumstyrningen som in fungerade som den skulle.....?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Fick du tillbaka alla pengar från meken som inte klarade av att fixa felet?
Ps Man skall göra allt själv... Dels blir det oftast bättre och dels lär man sig något på vägen ;)

Nu är hojen fixad :) det var övertryck i flotörhusenvilket gjorde att flotörerna trycktes ner i bensinen, dvs att nålventilen stod öppen. vi drog ut pluggen till drängerings burken vid sidan på hojen på vänster sida. Det är ju nå annat lurt igentligen för pluggen ska ju sitta där. Vi komm fram till felet genom att sätta 4 st slangar från dräneringen till flotörerna, så vi kunde så flotörnivån. Vi ordnade helt enkelt en ventilation till flotörhusena. det är så krångligt så jag orkar inte förklara allt :)

Tack Tack för hjälpen

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Ja det är så j*vla skönt :) ja det är nå lurt med vakum,tryck som är nå vajsing med. Men det känns ingen skilnad på hojen när jag löste det med det enklaste genom att föra ut trycket genom att dra ur pluggen:tungan .
Richo ja precis :tummenupp nja dom tog betalt för lite tändstift och så ,men inge arbete. ja man ska hålla på själv. Kan bestämmt säga att jag och kommpisen är minsk lika bra som mekarna:)

Tack allihop

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Japp gott att du fick ordning på den. Det var något sånt jag tänkte när jag skrev dränslangarna. Ursäkta otydligheten. Trevlig Sommar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024