Hejsan allihopa
Hojen står hemma i garaget. Verkstaden kunde inte fixa den, Så jag och en kommpis kollade igenom hojen för ett par veckor se och upptänkte det vi anade,det flödar igenom alla förgasare. Vi ställde in flotörninvån till jämn nivå, förr kunde det skilja flera mm. Prövade först med en flaska med bränsle i och startade hojen och allt va perfekt helt tort. Glada som vi var så satt vi ihop den helt och körde i snön en sväng
Och körde den lite mer varm ,och då börjar den flöda igen,man hör hur den typ andas, när man lägger örat mot ""luffarturbons" intag så hör man hur den smaskar och rinner. Då tog vi fort av tanken och luftburken igen och såg hur den hela tiden siprar ur.Det verkar som när den är varm så då börjar det flöda mkt lättare än den var kall. Det är så svårt att förklara. Men en sak va positivt iallafall det sipprar ur lika mkt i alla förg nu mot förr då kunde ju det forsa ur mer i den andra och mindre i den ena,det är ju helt sjukt
Men det va antagligen för nivån va olika inställda. Så vi tänkte först att kolla så vi har rätt flotörnivå,för nu har vi bara ställt in alla på måfå exakt mot en som vi tyckte såg bra ut. Kan någon vänlig skäl kolla upp i tex haynes handboken eller om det finns nogon annan bra handbok som flotörnivån finns att kicka på. Så ställer vi in dom riktigt så vi kan ute sluta det sen, Men jag tycker att det måste vara det problemet. Men som alla vet så finns det alla mörjliga idiotiska fel
Men det här är lurt ,flödar lika mkt i alla 4 förgasare. Vi vet att alla förgasare har friska ventiler,säten,oringar. På en förgasre har vi köpt nytt säta och oring samt ventil på. Vi har bytt olja som tur va för den va full i bensin ,kanske 5-10dl. Har beställt en haynes handbok men har hojen i kommpisens garage så den är ivägen.
Tack så mkt för alla hjälp
Ferspeedboy Den startar mkt lättare då, för den är så jäkla sur från börjar så då spelar det igen roll. Då är det öppna spjäll som är det inte riktiga.
Trevlig helg