Skyltfond - Intressekoll

Är du intresserad av en skyltfond?

• Antal röstningar
    0

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
SSDD skrev:
2542920 Sen när måste du ha backspeglar ?? viserligen har jag bara gamla knarrar men

Och de har inga ...har inte hitills haft nåra problem med vare sig Sheriffen Lr ASB
Om hojjen är yngre än maj 1998 måste den ha 2 backspeglar
lasse kongo skrev:
2540988 :tummenupp

men hur ska du kolla så ingen fuskar och bränner cashen på sprit i stället:va
En fond som är registrerad är en juridisk person precis som ett företag men har bestämmda regler hur man plockar ut pengar.
Sören skrev:
2541059 - Miniblinkers är väl inga problem så länge de är rätt märkta. Köp riktiga prylar så...

- Jag vet inte om jag missat något, men mig veterligen är det inte olagligt att köra utan backspeglar på mc då det inte är täckt kaross. Jag kan ha fel, men jag tror att det är så.
Om hojjen är heltypsgodkännd får du inte byta blinkers, ÄVEN om de är godkännda, utan tillverkarens medgivande.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
48st .... blir vi 60st så kollar vi över det juridiska i det hela. Där ska inte finnas någon vinst i fonden. Ska kolla hur ducceklubben gjort med sin.

mavio

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Dragster 180, DR750, GSX1100EF, GSX750ES
Jag har blivit av med två hojjar efter att tjuvarna fått hjälp av vägverket med att hitta dom. Jag känner till en dator som innehåller mina gamla regnummer och ett helt gäng av era regnummer och snart kanske det är din tur att bli av med hojjen.

Så länge vägverket lämnar ut adressen där hojjen står parkerad förespråkar jag att köra utan skylt eller kanske en "utländsk" så det ser ok ut på håll iaf.

Stannar Hamrén mig betalar jag gärna 1500 samtidigt som jag får passa på att tacka honom för att han är den enda i vårt rättssystem som gav dessa tjuvar ett fysiskt kännbart straff när han plockade dom i fart. :D Fast kommer jag undan ännu billigare är det naturligtvis ännu bättre.. Själv förlorade jag bra mycket mer än 1500 pix.

Lycka till!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
mavio skrev:
2547314 Jag har blivit av med två hojjar efter att tjuvarna fått hjälp av vägverket med att hitta dom. Jag känner till en dator som innehåller mina gamla regnummer och ett helt gäng av era regnummer och snart kanske det är din tur att bli av med hojjen.

Så länge vägverket lämnar ut adressen där hojjen står parkerad förespråkar jag att köra utan skylt eller kanske en "utländsk" så det ser ok ut på håll iaf.
Har inte sett det på detta viset innan. Det är oxå ett sätt och använda fonden.

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
GSXR 600 -01
Klart bra grej. Dock har jag inte liten skylt då jag precis köpt hoj. Men ändå intresserad.

Allt som är förbjudet är lite roligare, så är det bara.:)

Och tror ingen kör helt lagligt eller aldrig gör nåt dumt, så sluta moralisera. :arsele

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Mr K skrev:
2549815 Har inte sett det på detta viset innan. Det är oxå ett sätt och använda fonden.

Det är så jag ser på det. Köra utan skylt = billigt stöldförsäkring.
OCh faktiskt den enda anlednignen till att jag funderat på att plocka av den på hojen. Dock så msåte jag ju plocka loss den på båda annars är det ju inte så stor vits med det...

Ingår bullder fond, så räkna med mig. :tummenupp

Edit: - jag röstar "kör med miniskylt" fast, har aldrig gjort, och kommer inte heller. men det var enda alternativet för att rösta "intresserad".

:hej

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Till er som bojkottar miniskyltar

Bra initiativ BTW:tummenupp

har för tillfället ingen mini skylt på min hoj, men har en här ligger o tänkte montera i vinter.
som det framgår bara av att vara inne på sporthoj så märker man ju att väldigt många moddar sina hojar och försöker få ett cleant o snyggt utseende. tex en grym sporthoj på utställning e inte lika vacker med vägverkets gigantiska skyltl. även när man monterat på en tailguard blir det svårt
att få in en "stor" skylt där bak och samtidigt få det hela att se mänskligt ut.

har själv haft funderingar på att plocka bort skylten pga rykten att det är billigare böter utan skylt än med miniskylt
Utan = böter för saknaden av skylt
Miniskylt = böter för förfalskning av skylt och böter för svår läsbar skylt
men det här är inget jag vet utan som sagt bara rykten??

Jag vill heller inte att nån ska se min hoj, söka på regnumret hos VV, få reda på min adress, åka hem o vitja mitt garage = stulen hoj

skulle jag av nån anledning få farbror blå bakom mig när jag kört alderles för fort och vet att jag kan komma undan. känns det bättre om dom inte sett min skylt. *notera att det här är nåt jag absolut inte strävar efter*
men lets face it, hur många me sporthoj kör 70 på 70 väg:va .
isf varför kör du då sporthoj?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
EricMetal skrev:
2550634 har själv haft funderingar på att plocka bort skylten pga rykten att det är billigare böter utan skylt än med miniskylt
men det här är inget jag vet utan som sagt bara rykten???
Det är samma böter att ha en miniskylt och att köra utan. Att ha minikylt klassas som att köra utan. Om man däremot ändrar på VVs egna skylt så är det urkundsförfalskning och högre böter.

Chaimera

Det är inte farten som dödar...
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
GSXR 600 -01
EricMetal skrev:
2550634 Bra initiativ BTW:tummenupp

har för tillfället ingen mini skylt på min hoj, men har en här ligger o tänkte montera i vinter.
som det framgår bara av att vara inne på sporthoj så märker man ju att väldigt många moddar sina hojar och försöker få ett cleant o snyggt utseende. tex en grym sporthoj på utställning e inte lika vacker med vägverkets gigantiska skyltl. även när man monterat på en tailguard blir det svårt
att få in en "stor" skylt där bak och samtidigt få det hela att se mänskligt ut.

har själv haft funderingar på att plocka bort skylten pga rykten att det är billigare böter utan skylt än med miniskylt
men det här är inget jag vet utan som sagt bara rykten??

Jag vill heller inte att nån ska se min hoj, söka på regnumret hos VV, få reda på min adress, åka hem o vitja mitt garage = stulen hoj

skulle jag av nån anledning få farbror blå bakom mig när jag kört alderles för fort och vet att jag kan komma undan. känns det bättre om dom inte sett min skylt. *notera att det här är nåt jag absolut inte strävar efter*
men lets face it, hur många me sporthoj kör 70 på 70 väg:va .
isf varför kör du då sporthoj
?

så sant så sant...:tummenupp

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
Jag svarade ja.

Men min tanke gällde nog mest stöld / reta-fel-person-genom-att-burna-på-Möllan-risk

Som om nån vill sno en liten 620 :va :tummenupp

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
tobbeviking skrev:
2541036 När miniskylt åker på knarren så är det inte långt kvar tills fåfängan fått sånt grepp att blondering och toppklippning står högre på listan än nya däck.
Kör med vanlig skylt ist så ökar risken att polisen ska känna igen knarren om den blir stulen.
//Tobbe

Ja för om man skulle stjäla en mc så skulle man ju åkte runt och visa att man kör med laglig skylt? Hmmm "Polisen stannar och klappar dig på huvudet för att skylten sitter lagligt"

Själv så har jag åkt utan skylt hela sommaren. Detta för att jag har haft väldiga problem med att hitta en lösning på hur den ska sitta snyggt. Fast jag löste det. Tog nycklen till cykeln och öppnade facket under sadlen. Där har skylten legat hela sommaren, har inte ens blivit skitig. Och det har funkat hur kanon som helst.

//Score

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Mr K skrev:
2552111 Det är samma böter att ha en miniskylt och att köra utan. Att ha minikylt klassas som att köra utan. Om man däremot ändrar på VVs egna skylt så är det urkundsförfalskning och högre böter.

ok:tummenupp
men som sagt, bra initiativ. säg bara till när/om det blir dags så är jag sugen

sandstream

Guest
Score skrev:
Själv så har jag åkt utan skylt hela sommaren. Detta för att jag har haft väldiga problem med att hitta en lösning på hur den ska sitta snyggt. Fast jag löste det. Tog nycklen till cykeln och öppnade facket under sadlen. Där har skylten legat hela sommaren, har inte ens blivit skitig. Och det har funkat hur kanon som helst.
Den stora frågan måste då bli varför du har med dig skylten överhuvudtaget :va

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
sandstream skrev:
2562863 Den stora frågan måste då bli varför du har med dig skylten överhuvudtaget :va

för att man då kan visa att hojen inte är stulen om man blir stoppad. Bara att ta böterna och vara glad och köra vidare.
Ingen skylt kan ju bli krångligare om länsman är på det humöret.

sandstream

Guest
PutteLiten skrev:
2563402 för att man då kan visa att hojen inte är stulen om man blir stoppad. Bara att ta böterna och vara glad och köra vidare.
Ingen skylt kan ju bli krångligare om länsman är på det humöret.
Det går väl bra att söka på chassi/ramnumret också, eller?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...