Skyltfond - Intressekoll

Är du intresserad av en skyltfond?

• Antal röstningar
    0

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Någon som tänkt hur en sådan fond skulle fungera, regler?.
Att köra helt utan är väl att be om att bli stoppad?

Någon som fått böter för felaktiga blinkers, funderar på att köpa bakljus med inbyggda.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
StephanD skrev:
2570743 Någon som tänkt hur en sådan fond skulle fungera, regler?.
Att köra helt utan är väl att be om att bli stoppad?

Någon som fått böter för felaktiga blinkers, funderar på att köpa bakljus med inbyggda.
Inte böter men ombesiktning och då kan man använda fonden till kostnaden för ombesiktningen. Får man både böter och ombesikning kan man välja att få bägge betalda men då har man använt sina 2 "användningar" för det året.

Mad dog

Twin Power
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia Rsv Factory, Honda Cr 250
Mr K skrev:
2536191 Blev själv tagen för miniskylt idag så ........
-----------------------------------------------
Eftersom många som jag åker omkring med miniskylt tänkte jag att man kanske skulle starta en skyltfond.

Innan var böterna 400kr och nu är det 1500kr.

Idén är att man betalar 300kr/år och är då skyddad för 2 bötesbelopp per år. Inte för avgiften vid ombesiktning.

Om 60st är med så räcker pengarna till 12 böter/år. Tar pengarna slut så är de slut till nästa årsavgift inbetalas. Man måste ha betalat fondavgiften minst en vecka innan första böter kan utbetalas.

Om det finns ett intresse så ska jag kolla upp hur man löser detta rent praktiskt. Det är inte vinstdrivande utan alla pengnarna går tillbaka till medlemmarna.

Vad tycker ni?

EDIT: Tillägg. Det är samma böter att köra utan skylt som för miniskylt så det kommer även att gälla för detta.

Jag kör iförsig med VV´s skylt men den sitter i hjulhuset så den syns inte och böterna är väll de samma så om det täcker det med så är jag intreserad, kan ju vara tvungen att stanna om man har taskigt med sopp.:D

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Mad dog skrev:
2573051 Jag kör iförsig med VV´s skylt men den sitter i hjulhuset så den syns inte och böterna är väll de samma så om det täcker det med så är jag intreserad, kan ju vara tvungen att stanna om man har taskigt med sopp.:D
de täcker även det :tummenupp

Gabor

Guest
Har klarat mig undan en gång utan skyllt, trasigt fäste, å skyllten under sadeln.

Frågan är bara hur många ggr en polis går på den grejen. Hoj utan skyllt är en polismagnet, vill man bli stoppad, kör utan skyllt.

Jag kör med skyllt, sunkig gamelgixxer, som ingen vill ha. :)

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
Klart man kan men många väljer dock ändå att köra med liten skyld för det är snyggare.
Det var ju oxå så att fonden skulle vara för de som VILL köra med miniskylt och inte de andra.
Samma sak gäller väl miniblinkers och slipon med för hög ljudnivå.

Smaken är som baken...många små skyltar är för små, passar inte alls tycker jag iallafall:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...