supermoppe
Men i min värld...
Har ett annat märkligt exempel. Köpte en skoda pickup. 2:a växeln var lite trög att få i, speciellt på vintern och speciellt vid nerväxlingar. Sen en dag höll jag på fipplade med hastighetsmätarvajern och råkade tappa ner plastkugghjulet i växellådan som driver själva vajern. Efter det skorrade det till ett par ggr i lådan när jag var ute och körde så det var väl det gamla kugghjulet som maldes ner mellan "växellådsdreven". Efter det har lådan funkat hur fint som helst utan att vara trög eller konstig alls.Slick 50 har jag aldrig provat men jag har hällt omega i en vxl låda där synkringarna var helt slut och den vart helt bra efter. Hur länge det höll har jag ju ingen exakt koll på men från att det var omöjligt att dänga i 2an vid acc till att den gled in som i smör. Jag vägrar tro att det var tillfällighet. Sedan att man borde reparerat lådan istället är jag helt med på för oavsett så ser jag det som tillfällig lösning.
Sen ett annat exempel så köpte jag en bil för ett par månader sen. Där gick 2:an nästan inte att få i alls utan att det skorrade. Körde med bilen ändå och sen försvann det, nu funkar lådan hur bra som helst. Har ingen aning om varför och det har inte ett jota med slick50 att göra.