tommi
Guest
Duralube det låter som en gayprodukt eller är man homofob om man säger så?
Tack, skall lusläsa...
@Conkers, mucka inte med 2taktsmannen, han brukar veta vad han talar om... Dock är han ovanligt stingslig i kväll
What like some sort of google expert?
I do not appreciate his comments at all.. he might know what he is talking about, but comes accross as a fucking prick!
I think I'm done playing in this sporthoj sand pit....
Cheers and good luck!
Mike
Den bästa reklamen jag sett är just för någon mirakelolja.
Man har monterat en cirka 20liters dieselmotor på ett stativ, givetvis är tex generator och liknande borttaget. Hederlig mekanisk pump. Motorn startas, och man slår i mirakelmedlet.
EFter en stund öppnar man oljepluggen, och låter all olja som direkt forsar ut rinna ut, sedan sätter man i pluggen igen.
Kylslangarna skärs av.
Motorn får stå på tomgång och gå, medans det berättas hur fantastisk denna produkt är.
Efter en stund tar man fram brandslangar, och står och sprutar (kyler) vatten på motorn.
Man berättar att denna produkt är så fantastisk att inte ens vatten får motorn att lägga av
Helt underbar reklam, jag vet några som nyligen försökte köra en buss från Sverige till Värtahamnen och färjan till Finland. Denna buss hade ett gigantiskt hål i kylaren, som säljaren troligen nödlagade.
Det tråkiga är att varning för låg vattennivå inte fungerade på denna buss...
De kom fram till färjan utan problem, och ombord. Även av färjan gick bra, men efter ungefär 2 timmars landsvägsfärdande med tomt kylsystem skar en cylinder av överhettning, vevstaken knäcktes och det blev nya inspektionsluckor i blocket.
Hade det gått bättre med en eller två flaskor Slick50?
1 ton motor tar en stund att få genomvarm och ännu en stund att få för varm.
Om man läser tråden så är det väl ganska uppenbart att svenska inte är Conkers modersmål och han har uppenbarligen blivit smått frustrerad över attityden från Two stroke man. Såvida Two stroke man inte har fog för sin nedlåtande ton angående Conkers "mekaniker/chefsmekaniker"-kommentar så förstår jag Conkers reaktion.Is this some kind of code-language, so two-stroker won´t understand?
Om man läser tråden så är det väl ganska uppenbart att svenska inte är Conkers modersmål och han har uppenbarligen blivit smått frustrerad över attityden från Two stroke man. Såvida Two stroke man inte har fog för sin nedlåtande ton angående Conkers "mekaniker/chefsmekaniker"-kommentar så förstår jag Conkers reaktion.
Det skrivs ibland dumheter av ofattbart dumma människor här på SH, och då kan jag tycka att mothugg kan vara på sin plats, men oavsett vad man tycker om Slick 50 så skriver Conkers vettiga inlägg och han förklarar varför han tycker som han gör. Om jag inte är helt fel ute så heter Conkers Mike Billett och har sysslat en hel del med motorer och man kanske inte skall förringa hans kommentarer helt.
Ingen som kan redogöra för undermedlet "Motaloy" som fanns på 70-80 talet och skulle renovera motorn medan man körde, det var nått superpiller man skulle ha i tanken.[/QUOT
Det måste fungera finns en artikel här i Popular Mechanics okt 1971 http://books.google.se/books?id=Utg...8&ved=0CFEQ6AEwBw#v=onepage&q=motaloy&f=false
Vad tusan?
150 läsningar och inga åsikter?
Är här INGEN som testat Slick50 eller som känner någon som vet en som har...?
Ojdå!!Om man läser tråden så är det väl ganska uppenbart att svenska inte är Conkers modersmål och han har uppenbarligen blivit smått frustrerad över attityden från Two stroke man......... Om jag inte är helt fel ute så heter Conkers Mike Billett och har sysslat en hel del med motorer och man kanske inte skall förringa hans kommentarer helt.
Tack, skall lusläsa...
@Conkers, mucka inte med 2taktsmannen, han brukar veta vad han talar om... Dock är han ovanligt stingslig i kväll
Nu har jag läst och har följande kommentarer ...givetvis
Första pdf:en, mycket intressant och givande, men med följande,
Varför avslutas sida 1 med egna spekulationer?? Helt onödigt, verkar som författarna har egna ståndpunkter/förutfattade meningar.
Testerna är utförda med standardiserad testutrustning, ja - men kan det inte vara skillnad på kullager (som ju är fallet i testerna) och slitna, ojämna glidlager? Friktion är samma sak, men jag inbillar mig att vid långvarig medioker belastning på ett slitet GLIDlager, ges det större utrymme för ett främmande material att binda sig mot ojämnheter... Eller?
Ändå uppmättes en 2,2%ig förbättring med Slick50... Det är ju inte fy skam?.
Kanske är du som jag och inte begriper att detta är det enda som behövs:
[YOUTUBE-ID]eDzbWlgVfu4[/YOUTUBE-ID]
Lyssna på vad speaker-rösten säger. Vad KAN gå fel?!
What like some sort of google expert?
I do not appreciate his comments at all.. he might know what he is talking about, but comes accross as a fucking prick!
I think I'm done playing in this sporthoj sand pit....
Cheers and good luck!
Mike
Jag minns att taxichaffisar blev sura på åttiotalet när de hällde i Slick50 och det tog en evighet att få upp värmen i kupén. Myt? Vad vet jag som liten var.
Någonstans minskades friktionen rejält, i alla fall vid tomgång/låg last.
+1 för ursäkter och din kunskapDom vill naturligtvis inte bli utnyttjade genom att lösrykta citat används i reklamsammanhang.
2% är nog inte tillräckligt mycket för att anses som statistikskt säkert.
Notera även i samma tabell att friktionen är betydligt högre med slick50. Dock är en 4-ball inte avsedd för friktionsmätning.
Notera även i tex tabell 3 att ett annat EP-additiv minskar nötningen med 43%. Och det är inte nåt direkt mirakel....
Men utslaget på många likadana resor blir snittet väldigt snävt. .
Som att en taxichaufför skulle bry sig om det dröjer lite längre innan motorn blir varm ifall han kunde spara 5% bränsle?
.
Hahahahahaha.....Som att en taxichafför skulle bry sig om hur mycket av chefens bensin som går åt om han måste frysa om sin mellaneuropeiska röv någon minut längre på morgnarna...
Om du verkligen menar det tycker jag synd om dig!Sen har jag tyvärr ingen respekt för vad en mekaniker av något slag anser om ett smörjmedel
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |