Robz
Guest
Nu har jag läst och har följande kommentarer ...givetvis
Första pdf:en, mycket intressant och givande, men med följande,
Varför avslutas sida 1 med egna spekulationer?? Helt onödigt, verkar som författarna har egna ståndpunkter/förutfattade meningar.
Testerna är utförda med standardiserad testutrustning, ja - men kan det inte vara skillnad på kullager (som ju är fallet i testerna) och slitna, ojämna glidlager? Friktion är samma sak, men jag inbillar mig att vid långvarig medioker belastning på ett slitet GLIDlager, ges det större utrymme för ett främmande material att binda sig mot ojämnheter... Eller?
Ändå uppmättes en 2,2%ig förbättring med Slick50... Det är ju inte fy skam?
Andra och tredje pdf:en är pinsamt dålig tycker i alla fall jag.
Skriven av en Amerikansk fd. Byråkrat, som sedan i 5 år arbetat i "Petroleum Institute" alltså inte neutral, utan på oljebolagens sida.
Slick med flera använde sig av överdriven reklam, skapad av kommersiella skribenter, det blev deras grav. Många ekonomiska intressen har säkert jobbat emot de patent som ev. Slick med flera fått. Inget ovanligt att större bolag kväser uppfinnare... Good or bad, men sanningen ligger kanske mittemellan?
Jag är högintresserad av FAKTA i både detta och andra ämnen, därför är det intressant med vad oljeproffessorer/doktorer har att säga, men även dessa kan ju vara färgade av sin egen överlägsenhet.
Tack för länken, men inget där överbevisade mig att Slick bör undvikas.
Jag är kanske en sådan där "idiot på nätet" som du tröttnat på.
...undrar varför Shell köpte Slick förresten...? Det vore ju förödande för ett så starkt varumärke om det var skit.