Slingerbulten på... FORTIGAST!!!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DanTheMan71 skrev:
Precis,,det e politikerna som slutligen bestämmer.Det e miljö o bullerkrav o en massa annat skit hit o dit.

Vi har de politiker vi förtjänar eftersom de tillsätts i politiska val.
Avståndet till en bana är ju bara undanflykter. Finns massor med folk som har betydligt längre till banorna än er Stockholmare.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Det är inte ens coolt,det är ju på bana det avgörs:)

Roller!kan du inte spela in lite roliga filmer nu när kameran är fixad.,det var betydligt bättre för med dig framför linsen.Att se en väg>förtejpad mätare och >vindbrus är ju inte sSSSSååååå kul! GP finns ju på Tv.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
HW skrev:
Gissa varför dom byggde banan på en "nästan" övergiven kobbe halvvägs till ryssland....
/HW

Ja, jag har faktiskt funderat en del på det och inte kan det vara för att det är så många eldsjälar som vill ha en bana som bor där.
Och inte fan är det stockholmsåkare som tycker att de vill ha en bana nära Stockholm.
Är det någon som har en teori?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
twinner skrev:
Det är inte ens coolt,det är ju på bana det avgörs:)

Roller!kan du inte spela in lite roliga filmer nu när kameran är fixad.,det var betydligt bättre för med dig framför linsen.Att se en väg>förtejpad mätare och >vindbrus är ju inte sSSSSååååå kul! GP finns ju på Tv.

Jodå.... Det skall jag göra. Problemet e att det tar sån tid och e ett enormt micklande om man skall försöka göra nåt mer avancerast i editeringsväg.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
soppatorsken skrev:
Ja, jag har faktiskt funderat en del på det och inte kan det vara för att det är så många eldsjälar som vill ha en bana som bor där.
Och inte fan är det stockholmsåkare som tycker att de vill ha en bana nära Stockholm.

Det finns säkert 100-tals teorier om varför det inte finns en bana. Och som är mer insatta än jag. Men jag tror att en av anledningarna kan vara bristen på mark kanske, samt att marken i Stockholms regionen är grymt dyr. Svårt att få ekonnomi på det hela då. Men behovet av en nån slags motorpark i Stockholm e ju onekligen stort. Alla som e och wheelar lite varstans skulle oxå uppskatta nånstans att hålla till där det både är lagligt och mindre farligt. Vart vi/dom än kommer så blir vi ju bannade till slut. Som tex Lunda och flygrakan i Strängnäs.

Näe.... vi vuxna män och kvinnor behöver nån lekplats vi oxå!!!!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
soppatorsken skrev:

Jag har en teori.
Stockholmsåkare är fisförnäma latmaskar som vill ha allt på silverfat och är inte beredda att jobba för något. 20 mil är för långt. Gnällk**ar helt enkelt. :D :tungan

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Tjoffe skrev:
Där ser man, själv e jag betydligt mer hemma på Bogan.

Bogan e oxå kul.... synd å säga att en annan e hemma där bara (jag är iofs inte hemma nånstans). Jag var där i förrgår och drog en repa. Jag tycker att det e många såna där kurvor där bilar genar och drar upp grus efter sig. Så det e ofta ganska grusigt där... Eller e det bara jag som har otur när jag e där...?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Goodstuff skrev:
Jag har en teori.
Stockholmsåkare är fisförnäma latmaskar som vill ha allt på silverfat och är inte beredda att jobba för något. 20 mil är för långt. Gnällk**ar helt enkelt. :D :tungan

Fen.... jag har ju varit nere där titt som tätt... Va nere 3 ggr på 1,5 vecka. Men i långa loppet blir 40 mil t/r jobbigt asså... Med packa och lossa å allt runtomrking.... Näe en bana här i krokarna vore ju inte så fel...!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RoLLER skrev:
Fen.... jag har ju varit nere där titt som tätt... Va nere 3 ggr på 1,5 vecka. Men i långa loppet blir 40 mil t/r jobbigt asså... Med packa och lossa å allt runtomrking.... Näe en bana här i krokarna vore ju inte så fel...!

Visst är det skönt att ha nära till banan, 5 mil till Gelleråsen och 11 till Sviestad är perfekt.

Enskilt största anledningen till attd et inte finns någon bana i Sthlm är ekonomin. Hade det funnits en bana sedan 50 talet kanske det gått men som det är nu finns det inte ekonomi för det helt enkelt.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Tokholmare på SH.com, gå in här och fyll i en intresseanmälan: http://www.vikingmotorpark.com

Snabb körning på slingerbulten förresten. :brinnerup
Det visar ju i alla fall att det går att köra mycket fort OCH samtidigt hålla sig på rätt sida av vägen i kurvorna.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
HW skrev:
Att bygga en bana är inget problem, det är miljön som är problemet och det är säkrt därför det inte finns någon bana i närheten av tokholmen. Det går inte att hitta ett avfolkat ställe i närheten där folk inte behöver bry sig om ljudet.

Det är inte miljön som är problemet, det är människors attityd (till miljön som är bekymret.) I det här landet så får ingen någonsin i något sammanhang störas av någonting. Ta bara kärringen som bor vid Anderstorp, som med sitt klagande ordnat så det inte går att använda hela banan vid bandagar etc. Det är svensk skitdemokrati i ett nötskal.

Det går en skröna om att i Esrange:s nedslagsområde så bor det en människar, som man hämtar med helikopter och flyger ut ur området varje gång man skjuter upp en raket, så han inte ska få den i skallen. Sen att området är så stort så att chansen att han ska dö i en helikopterolycka är otroligt mycket större än att han ska få en utbrunnen raket i pallet, det skiter man i.

Sen har vi kvartalsekonomin att ta hänsyn till. Det räcker inte med att kunna räkna hem en investering på lång tid - det ska betala sig fort.

Hur många motorvägar skulle kunna byggas från scratch i det här landet, om man betänker miljön för intillboende samt att det ska betala sig inom en mandatperiod ?

Hyvlar man så blir det spån !

Ska man göra en omelett så får man knäcka några ägg!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
RoLLER skrev:
Jodå.... Det skall jag göra. Problemet e att det tar sån tid och e ett enormt micklande om man skall försöka göra nåt mer avancerast i editeringsväg.

Det är inte redigering som jag klankade ner på..)som vanligt är den utomordentligt vacker :banana det är innehållet.Skulle ju vara coolare om ni som klockar er själva på bulten drog till en bana och körde lite täÄÄäääta race istället,mycket säkrare samt underhållande. :tummenupp

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
twinner skrev:
Det är inte redigering som jag klankade ner på..)som vanligt är den utomordentligt vacker :banana det är innehållet.Skulle ju vara coolare om ni som klockar er själva på bulten drog till en bana och körde lite täÄÄäääta race istället,mycket säkrare samt underhållande. :tummenupp
Vari ligger det roliga (förutom för mig dårå) att jag vinner jämt?

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Muhahahaha roller har du retat folk nu igen :tungan ja e inte nykter nu hehehehe., inge snack om saken snubben kör ju fett me fort så deså :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka