Slingerbulten på... FORTIGAST!!!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
RoLLER skrev:
Tyckte du att det där var roligt? Smaklöst!
Ironi som inte funkade

Jo! roller det var smaklöst.Men förr eller senare så står någon inför det faktum att en bil kanske väljer att ta en kurva lite väl mycket,eller en lastbil tappar lite grus mm.Då kommer det kännas bittert.Nej jag är egentligen ingen moralkärring,jag leker och håller på fast inte i tävlan mot någon annan.Kör om bästa tid på banan i stället.Fäääään killar!! för många har redan satt livet till efter lek i höga farten mot tiden.Överväg riskerna och märk att marginalerna är ohyggligt små,jag menar hur stor chans är det att överleva vid en högfartsklotning på bulten? Hmm?.. ca: 0%.Om nån får sätta livet till så kommer inte några rekortider på bulten att hjälpa dom nära till den avlidne,det enda som blir kvar är frågan om varför?.

Hmm..jo det där var nog lite moraliserande från min sida:)
Tävla om sämsta tid i stället,det blir ju samma sak fast åt andra hållet :3freak

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
twinner skrev:
Tävla om sämsta tid i stället,det blir ju samma sak fast åt andra hållet :3freak

Det verkar finnas folk som gör oxå, riktigt farligt det med.
Det är i huvudsak Monsteråkare men dom kan åka allt möjligt, allt från nya "Gixxer feting" till Guldvingar samt tjugo år gammla sänken.
Uppträder gärna i grupp och spärrar av vägen helt i 65 på 70sträcka. Står mellan filerna i köer men kör inte fram hela vägen till rödljusen.
Jobbigt värre.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
RoLLER skrev:
Det e ju rent vansinne att kräma på fullt på almänna vägar! Tar det nolltid? Fan det måste jag slå asså!!!!! :huvet

Ja, dom flesta verkar ju kräma fullt så det är väl en enkel match att ta sig till en bana.

Är ni aldrig rädda?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bikerbitch skrev:
Ja, dom flesta verkar ju kräma fullt så det är väl en enkel match att ta sig till en bana.

Är ni aldrig rädda?

Äh, vadå? Är aldrig DU rädd?
Om man ska ta hänsyn till rädsla så är det de andra trafikanternas rädsla och inte "våran".

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
soppatorsken skrev:
Äh, vadå? Är aldrig DU rädd?
Om man ska ta hänsyn till rädsla så är det de andra trafikanternas rädsla och inte "våran".

Jag är nästan alltid rädd. Just därför tänker jag börja köra bana och om det fungerar bra och jag blir hyfsat snabb så är det nog tack och adjö till gatan.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Bikerbitch skrev:
Är ni aldrig rädda?
Klart som fasiken att man blir rädd om något oväntat dyker upp, eller om man får släpp i en kurva. Men rädslan kommer efteråt och man tänker fan vad nära det var.

Tidtagning på hur lång tid det tar att åka en "allmän bana" har alltid funnits. Och officiella tider med. Var och en måste ju ta ansvar för sig själv.
De som kör "mot klockan" har ju ett intresse att göra och skulle ha gjort det även om det inte filmats.

Och som jag sagt tidigare så är det ingen som har tagit tid under körningen. Tiden har tagits vid datorn hemma. Så det har inte varit någon direkt kamp emot klockan. De filmer som kommit ut här är filmat på folk som i vanliga fall kör snabbt på bulten. Det är altså ingen av dem som legat och pressat enbart för att få en bra tid, det är personer som kan bulten utan och innan.

Att hacka på roller för hans filmningar och som vissa gör ge honom skulden för vad andra gör när de kör hoj är lågt. Riktigt lågt....

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Apropå det här med rädsla, och varför köra hoj och så....

Att köra hoj är orationellt, farligt och riskfyllt, oavsett om man håller hastighetsbegränsningar eller inte.

Men för att sätta huvudet på spiken angående rädsla ska jag citera en bok...

"Den sanna kvalitén uppstår när människa och objektet ingår en sådan förening att den existensiella rädslan försvinner"
Från boken 'Riktigt Segelflyg', skriven av Gösta Arvastson & Bertil Ohlsson.

Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Pejo skrev:
otroligt mycket farligare, om man ska se till antalet körda kilometrar.

QUOTE]

Och de small förståss in i stenar och träd och skadade sig när de gick omkull?
Missförstå mig rätt, jag kör knappast långsamt på gatan, men att påstå att det är farligare att köra bana, hur man än vrider till det, det håller inte.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
SENSEI skrev:
Och som jag sagt tidigare så är det ingen som har tagit tid under körningen. Tiden har tagits vid datorn hemma. Så det har inte varit någon direkt kamp emot klockan. De filmer som kommit ut här är filmat på folk som i vanliga fall kör snabbt på bulten. Det är altså ingen av dem som legat och pressat enbart för att få en bra tid, det är personer som kan bulten utan och innan.
Att hacka på roller för hans filmningar och som vissa gör ge honom skulden för vad andra gör när de kör hoj är lågt. Riktigt lågt....

Ingen har legat och pressat på bulten..? 230 på 70väg kallar iallafall jag för att pressa. Vad var syftet med filmen då? Det har ju kommit ett antal rullar nu där folk kör fort på bulten.

Hoppas du inte syftar på att det är jag som hackar. Jag ifrågasätter bara varför.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Pejo skrev:
Åhh, förlåt. Jag måste uttryckt mig fel. Självklart är det inte farligare, det måste vara det att det är större risk att råka ut för en olycka/åka omkull/trilla om man kör på bana, per körd kilometer... eller ? Sen kan jag passa på att upplysa om att det är jäkligt farligt att vara på sjukhus, jättemånga dör där. Och så kan vi hålla på och vända och vrida på saker i evighet, så jag tar fram :corn

Det jag ville ha sagt är att det verkar vara större risk att klota om man åker bana än om man åker landsväg. Jag tror det framgick redan första gången jag skrev det.

Det framgick, men med fokus på fel sak. Vart är det farligast att klota? Det är väl det som är det vesäntliga? Är väl skit samma om du klotar 100 gånger på en bana om du inte skadar dig?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag kanske inte e snabb på bulten.... Men nu ska jag ska återgå till det jag e RIKTIGT bra på!!!

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Ok om man kör fort på allmän väg där det inte finns hus (och inte alltför mycket annan trafik) MEN att köra vanvettigt fort där det finns hus längs vägen är mindre bra. Kollade just på filmen och där verkar det finns några hus iaf.

Vad jag menar är: om det skulle springa ut nån liten 5-åring på vägen har du och ungen ingen chans. Jag skulle då ha jäkligt svårt att leva med vetskapen att jag har orsakat ett barns död! Sen att det finns träd, grus stenar, djur och annat att krascha mot det skadar ju iaf ingen annan människa. Vidare finns ju även risken att köra in i nån vinglig bil (innehållandes en eller flera människor)...sensmoral om det ska köras fort på allmän väg håll er på vägar med bra sikt och ingen bebyggelse!

Bäst av allt är förstås att köra bana :), där kan man köra så fort man vill på säkrast möjliga sätt!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DanTheMan71 skrev:
Dom som e rädda när dom smiskar som fan på landsväg lever tyvärr inte länge ..E man rädd kör man över sin förmåga.

Är ni aldrig rädda att det skall hända något då? Att ni t ex kör ihjäl er, att ni kör ihjäl någon oskyldig människa, att bilar eller andra hojar kommer över på fel sida.

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
DanTheMan71 skrev:
Förrresten,,testade hojen med nya drevningen igår,,säger bara holy shit :skrämd

Hahahaaa gick den upp på slangen lätt?

Det borde den göra om du byter bakkuggen mot ett som är 6 kugg större :tungan

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
DanTheMan71 skrev:
Dom som e rädda när dom smiskar som fan på landsväg lever tyvärr inte länge ..E man rädd kör man över sin förmåga.

Dtet finns nog tyvärr en del som tänkt så,dom befinner sig numera 3 meter under jorden.Bana är bättre vill jag tro.

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
DanTheMan71 skrev:
Har inte testat att slanga men den drar mycket bättre genom växlarna.Känns som 20 brunstiga unghingstar hoppat upp från ingenstans :banana

men den måste vara mer nervös vid gaspådrag. Blir det nått åka idag?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka